V atmosféře porevolučního optimismu vznikl zajímavý terénní stroj s albatrosem ve znaku. Letňanská Avia s ním chtěla získat státní zakázku, její plán však nevyšel.
Počátkem devadesátých let hledala česká armáda náhradu za letité terénní vozy sovětské výroby. Na tuto lukrativní zakázku si brousila zuby také tehdy již privatizovaná Avia, jejíž nákladní vozy přestaly být s otevřením hranic a trhu konkurenceschopné.
Místo časově náročného a nákladného samostatného vývoje značka zkusila osvědčený postup – licenční výrobu. S ní měla již zkušenosti, její nákladní vozy řady A byly licencovány od francouzského výrobce Saviem, a když si odmyslíme modernizace, vlastní vývoj byl v Avii zastaven již v roce 1967.
Volba padla na rovněž francouzskou automobilku Auverland, konkrétně na model A3, který již existoval v armádních provedeních (například s pancéřováním proti ručním palným zbraním nebo s bezzákluzovým dělem). Výsledek se jmenoval Avia A11 Trend a premiéru měl na autosalonu v Brně v roce 1993.
Hranatý terénní vůz měl být nabízen ve třech délkách (3650 mm, 3850 mm a 4350 mm) a s různým provedením kapotáže. Poháněn měl být motory Peugeot, a to atmosférickým naftovým čtyřválcem XUD9 o výkonu 48 kW nebo jeho přeplňovanou verzí XUD9 TD s 68 kW.
Pětistupňová manuální převodovka BA 7/5 pocházela rovněž od Peugeotu, rozdělovací převodovku dodával přímo Auverland. Vůz měl standardně poháněna zadní kola, přední se dala připojit a pro jízdu v terénu nechyběla redukce. Přední nájezdový úhel činil 50 °, zadní 40 ° a stejnou hodnotu měl i boční náklon. Stoupavost byla 100 procent. Kapotáž byla z pozinkovaného plechu a seděla na svařovaném rámu.
S jedním exemplářem jsme se před nějakou dobou svezli a bez špetky ironie jde o hrůzyplný zážitek. Motor děsivě rachotí, řazení je všechno, jen ne přesné. Při změně kvaltu otáčky padají závratným tempem a z tuhé spojky po chvíli bolí lýtko. Při jízdě na rozbitém asfaltu Avia A11 poskakuje sem a tam, jet s ní více než šedesátkou vyžaduje velkou dávku odvahy.
Zakázku na armádní vozy nakonec získala firma Auto Závod, sídlící v Českém Dubu. A11 existovala v přibližně 250 kusech, z nichž v současné době jezdí pouhý zlomek, udržovaný v provozu nadšenci. Avii v roce 1995 koupila korejská automobilka Daewoo, v roce 2006 se vlastníkem stal indický Ashok Leyland. V roce 2013 došlo k přesunu výroby do Indie. Roku 2016 společnost koupila skupina Czechoslovak Group a výroba se znovu rozjela o rok později v Přelouči.