Na Lamborghini s manuálem zapomeňte, vzkazuje šéf značky. A uvedl důvod

19 komentářů

Lord Owl
27. března • 12:35

Zaplatil jsem si předloni jízdu ve 3 supersportech. No bylo to na takovém oválku, že to stálo pochopitelně za prd....
Měl jsem Murcielágo, nějaké Ferrari a Subaru STi. (původně jsem chtěl Porsche ale to mi nepřistavili).
nejlepší pocit byl v Subaru s manuálem, na ty pádla v Lambu a Feráči bych si musel dlouho zvykat a nebyl čas a peníze....
Obecně ale lze souhlasit, že ve vyšších rychlostech je řazení víceméně odpoutávání pozornosti od řízení. Já jsem to dal a o to se mi to líbilo víc....

Toper
27. března • 9:03

V dnešní době je manuál do těchto supersportů zcela přežitý a mnohdy doslova nežádoucí.Kdo už někdy, tady v diskuzi vidím ze zastánců manuálu, že spíš nikdo, jezdil s takovou bestií, co má víc jak 500 koní, musí vědět, jak náročné by bylo zvládat citlivě ovládat spojku/plyn, aby si během jednoho dopoledne nezlikvidoval jak pneumatiky, tak třeba i onu spojku. Pádla pod volantem na aut. řazení krásně dostačují. Třeba já osobně v takovém autě při ostré jízdě nemám čas vůbec sundávat ruce z volantu a někde "hledat páku a požadovaný stupeň". Vše se děje v takovém kalupu, že jakákoliv prodleva či chybka by mohla mít fatální důsledky.

Sir_CHerokee
27. března • 10:07

Amíci dávají manuál i do 700+ PS...např. Hellcat. I Porsche nabízí manuál o ostrých aut. Mělo by to zůstat zkrátka na zákazníkovi. Nejlepší je volba.

Toper
27. března • 10:50

Pokud to někdo vyloženě chce, stále tu jsou úpravci, kteří to zvládnou. Já automobilku plně chápu, proč to nenabízí.

Shimi
27. března • 12:53

Toper: Na druhou stranu, co je automobilce do toho, jestli zákazníkovi to auto vydrží 1 den nebo 20 let? To přece není starost automobilky.

Toper
27. března • 13:34

Nic jim do toho nebude jen do té doby, než se podobní "zákazníci" budou zkoušet uplatňovat záruku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
27. března • 14:01

Toper: Já to myslel v kontextu tebou zmíněné řidičské chyby a fatálních následků. Jednoduše by se automobilka neměla montovat do nějaké morální roviny a určovat, co je a co není pro zákazníka bezpečné. Jinak já osobně nemám s automatem v těchto supersportech absolutně žádný problém, ba naopak. I jako zarytý manuálista nevidím jediný důvod, proč do těchto přemotorovaných bestií dávat manuál. Ale proti gustu ...

Joe Doe
27. března • 8:13

V roku 2015 sa tato otazka v Lambo riesila tiez - a trosku inak. A odpovedal Maurizio Reggiani, sef vyskumu a vyvoja v Lamborghini.V skratke - technika je natolko komplikovana a vykon taky, ze idealna kontrola je mimo dosah vacsiny ludi.https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/i... ... A z mojej skusenosti - drviva vacsina vodicov zo skupiny 'automat nikdy' manual nikdy skutocne nezvladla.

Twan
27. března • 0:56

On bude problém hlavně v dvouhmotě pro manuál. Přece jen v Murcielagu byl dvanáctiválec nalazen trochu klidněji s ne tak ostrou vačkou (tzn klidnější běh v nižších otáčkách) a zřejmě nepotřeboval žádný zázračný díl. Ale udělat setrvačník pro motor co točí 9k, má celkem velkou váhu na klice a do otáček se nevytáčí ale skáče... při zachování stejných parametrů, to je jiná pohádka.

Niemand
27. března • 9:06

Ak je potrebná dvojhmota tak ju ma aj dvojskojková prevodovka.

Quebe
26. března • 18:52

Myslím, že důvod je mnohem prostší. Bylo by velice trapné, kdyby si fotbalista místo frajerského rozjedu spálil spojku B-]

k.ik
26. března • 17:09

Použít tu z gallarda pro V10 by asi šlo. Co nákup u externího dodavatele? A jak malé množství zákazníku by si ji koupilo? Kdyby ji kupovali, tak by v prodeji stále byla.

Norník
26. března • 22:01

Také bych za tím viděl malé prodeje a WLTP... Certifikovat model a konfiguraci něco stojí. Navíc za tu cenu bude kde kdo očekávat zážitek a určitě vyladění...a ne jen to, že to tam je a zbytek peněz padnul na proces uvedení do provozu.

Zelí
26. března • 15:41

Audi už v roce 1998 na RS6 osadilo jen automat s odůvodněním, že ve vysokých rychlostech je řízení pro běžného řidiče natolik náročné, že není vhodné je ještě zatěžovat řazením. Je to otázka bezpečnosti.

WP
27. března • 7:06

Audi tím přiznalo, že jeho klienti nehledají žádnou řidičskou nirvánu a neumí řídit. To je v pořádku... Pak pro několik puristů dělalo ještě R8 s manuálem.
To se tě ale z hlediska řízení evidentně netýká:-)

a
26. března • 18:17

To prohlásili zcela správně. S ohledem na to, kdo je typický kupec či uživatel RS6: fotbalista Premier League, popřípadě východoevropský zbohatlík.

Kuk Vykuk
26. března • 19:26

Prostě křupani.

Net
26. března • 16:57

Nic proti automatické převodovce, pokud řidič má možnost řadit, jak chce a potřebuje.

kolkyno
26. března • 15:19

Tak to je trosku smutne, ze ten manual stale nepride. Ale je dobre vediet odkial vietor fuka. Len dufam ze SUV s odkazom na LM002 nebude len nejaky humrik H3 ani vacsi Urus.

Doporučujeme

Články odjinud