Zaplatil jsem si předloni jízdu ve 3 supersportech. No bylo to na takovém oválku, že to stálo pochopitelně za prd....Měl jsem Murcielágo, nějaké Ferrari a Subaru STi. (původně jsem chtěl Porsche ale to mi nepřistavili).nejlepší pocit byl v Subaru s manuálem, na ty pádla v Lambu a Feráči bych si musel dlouho zvykat a nebyl čas a peníze....Obecně ale lze souhlasit, že ve vyšších rychlostech je řazení víceméně odpoutávání pozornosti od řízení. Já jsem to dal a o to se mi to líbilo víc....
V dnešní době je manuál do těchto supersportů zcela přežitý a mnohdy doslova nežádoucí.Kdo už někdy, tady v diskuzi vidím ze zastánců manuálu, že spíš nikdo, jezdil s takovou bestií, co má víc jak 500 koní, musí vědět, jak náročné by bylo zvládat citlivě ovládat spojku/plyn, aby si během jednoho dopoledne nezlikvidoval jak pneumatiky, tak třeba i onu spojku. Pádla pod volantem na aut. řazení krásně dostačují. Třeba já osobně v takovém autě při ostré jízdě nemám čas vůbec sundávat ruce z volantu a někde "hledat páku a požadovaný stupeň". Vše se děje v takovém kalupu, že jakákoliv prodleva či chybka by mohla mít fatální důsledky.
Amíci dávají manuál i do 700+ PS...např. Hellcat. I Porsche nabízí manuál o ostrých aut. Mělo by to zůstat zkrátka na zákazníkovi. Nejlepší je volba.
Pokud to někdo vyloženě chce, stále tu jsou úpravci, kteří to zvládnou. Já automobilku plně chápu, proč to nenabízí.
Toper: Na druhou stranu, co je automobilce do toho, jestli zákazníkovi to auto vydrží 1 den nebo 20 let? To přece není starost automobilky.
Nic jim do toho nebude jen do té doby, než se podobní "zákazníci" budou zkoušet uplatňovat záruku.
Toper: Já to myslel v kontextu tebou zmíněné řidičské chyby a fatálních následků. Jednoduše by se automobilka neměla montovat do nějaké morální roviny a určovat, co je a co není pro zákazníka bezpečné. Jinak já osobně nemám s automatem v těchto supersportech absolutně žádný problém, ba naopak. I jako zarytý manuálista nevidím jediný důvod, proč do těchto přemotorovaných bestií dávat manuál. Ale proti gustu ...
V roku 2015 sa tato otazka v Lambo riesila tiez - a trosku inak. A odpovedal Maurizio Reggiani, sef vyskumu a vyvoja v Lamborghini.V skratke - technika je natolko komplikovana a vykon taky, ze idealna kontrola je mimo dosah vacsiny ludi.https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/i... ... A z mojej skusenosti - drviva vacsina vodicov zo skupiny 'automat nikdy' manual nikdy skutocne nezvladla.
On bude problém hlavně v dvouhmotě pro manuál. Přece jen v Murcielagu byl dvanáctiválec nalazen trochu klidněji s ne tak ostrou vačkou (tzn klidnější běh v nižších otáčkách) a zřejmě nepotřeboval žádný zázračný díl. Ale udělat setrvačník pro motor co točí 9k, má celkem velkou váhu na klice a do otáček se nevytáčí ale skáče... při zachování stejných parametrů, to je jiná pohádka.
Ak je potrebná dvojhmota tak ju ma aj dvojskojková prevodovka.
Myslím, že důvod je mnohem prostší. Bylo by velice trapné, kdyby si fotbalista místo frajerského rozjedu spálil spojku B-]
Použít tu z gallarda pro V10 by asi šlo. Co nákup u externího dodavatele? A jak malé množství zákazníku by si ji koupilo? Kdyby ji kupovali, tak by v prodeji stále byla.
Také bych za tím viděl malé prodeje a WLTP... Certifikovat model a konfiguraci něco stojí. Navíc za tu cenu bude kde kdo očekávat zážitek a určitě vyladění...a ne jen to, že to tam je a zbytek peněz padnul na proces uvedení do provozu.
Audi už v roce 1998 na RS6 osadilo jen automat s odůvodněním, že ve vysokých rychlostech je řízení pro běžného řidiče natolik náročné, že není vhodné je ještě zatěžovat řazením. Je to otázka bezpečnosti.
Audi tím přiznalo, že jeho klienti nehledají žádnou řidičskou nirvánu a neumí řídit. To je v pořádku... Pak pro několik puristů dělalo ještě R8 s manuálem.To se tě ale z hlediska řízení evidentně netýká:-)
To prohlásili zcela správně. S ohledem na to, kdo je typický kupec či uživatel RS6: fotbalista Premier League, popřípadě východoevropský zbohatlík.
Prostě křupani.
Nic proti automatické převodovce, pokud řidič má možnost řadit, jak chce a potřebuje.
Tak to je trosku smutne, ze ten manual stale nepride. Ale je dobre vediet odkial vietor fuka. Len dufam ze SUV s odkazom na LM002 nebude len nejaky humrik H3 ani vacsi Urus.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.