Na Lamborghini s manuálem zapomeňte, vzkazuje šéf značky. A uvedl důvod

kolkyno  |  26. 03. 2019 15:19

Tak to je trosku smutne, ze ten manual stale nepride. Ale je dobre vediet odkial vietor fuka. Len dufam ze SUV s odkazom na LM002 nebude len nejaky humrik H3 ani vacsi Urus.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  26. 03. 2019 15:41

Audi už v roce 1998 na RS6 osadilo jen automat s odůvodněním, že ve vysokých rychlostech je řízení pro běžného řidiče natolik náročné, že není vhodné je ještě zatěžovat řazením. Je to otázka bezpečnosti.

Odpovědět  |   | 
Net  |  26. 03. 2019 16:57

Nic proti automatické převodovce, pokud řidič má možnost řadit, jak chce a potřebuje.

Odpovědět  |   | 
a  |  26. 03. 2019 18:17

To prohlásili zcela správně. S ohledem na to, kdo je typický kupec či uživatel RS6: fotbalista Premier League, popřípadě východoevropský zbohatlík.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 03. 2019 19:26

Prostě křupani.

Odpovědět  |   | 
WP  |  27. 03. 2019 07:06

Audi tím přiznalo, že jeho klienti nehledají žádnou řidičskou nirvánu a neumí řídit. To je v pořádku... Pak pro několik puristů dělalo ještě R8 s manuálem.
To se tě ale z hlediska řízení evidentně netýká

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  26. 03. 2019 17:09

Použít tu z gallarda pro V10 by asi šlo. Co nákup u externího dodavatele? A jak malé množství zákazníku by si ji koupilo? Kdyby ji kupovali, tak by v prodeji stále byla.

Odpovědět  |   | 
Norník  |  26. 03. 2019 22:01

Také bych za tím viděl malé prodeje a WLTP... Certifikovat model a konfiguraci něco stojí. Navíc za tu cenu bude kde kdo očekávat zážitek a určitě vyladění...a ne jen to, že to tam je a zbytek peněz padnul na proces uvedení do provozu.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  26. 03. 2019 18:52

Myslím, že důvod je mnohem prostší. Bylo by velice trapné, kdyby si fotbalista místo frajerského rozjedu spálil spojku

Odpovědět  |   | 
Twan  |  27. 03. 2019 00:56

On bude problém hlavně v dvouhmotě pro manuál. Přece jen v Murcielagu byl dvanáctiválec nalazen trochu klidněji s ne tak ostrou vačkou (tzn klidnější běh v nižších otáčkách) a zřejmě nepotřeboval žádný zázračný díl. Ale udělat setrvačník pro motor co točí 9k, má celkem velkou váhu na klice a do otáček se nevytáčí ale skáče... při zachování stejných parametrů, to je jiná pohádka.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  27. 03. 2019 09:06

Ak je potrebná dvojhmota tak ju ma aj dvojskojková prevodovka.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  27. 03. 2019 08:13

V roku 2015 sa tato otazka v Lambo riesila tiez - a trosku inak. A odpovedal Maurizio Reggiani, sef vyskumu a vyvoja v Lamborghini.

V skratke - technika je natolko komplikovana a vykon taky, ze idealna kontrola je mimo dosah vacsiny ludi.

https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/i... ...

A z mojej skusenosti - drviva vacsina vodicov zo skupiny 'automat nikdy' manual nikdy skutocne nezvladla.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  27. 03. 2019 09:03

V dnešní době je manuál do těchto supersportů zcela přežitý a mnohdy doslova nežádoucí.

Kdo už někdy, tady v diskuzi vidím ze zastánců manuálu, že spíš nikdo, jezdil s takovou bestií, co má víc jak 500 koní, musí vědět, jak náročné by bylo zvládat citlivě ovládat spojku/plyn, aby si během jednoho dopoledne nezlikvidoval jak pneumatiky, tak třeba i onu spojku.

Pádla pod volantem na aut. řazení krásně dostačují. Třeba já osobně v takovém autě při ostré jízdě nemám čas vůbec sundávat ruce z volantu a někde "hledat páku a požadovaný stupeň". Vše se děje v takovém kalupu, že jakákoliv prodleva či chybka by mohla mít fatální důsledky.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  27. 03. 2019 10:07

Amíci dávají manuál i do 700+ PS...např. Hellcat. I Porsche nabízí manuál o ostrých aut. Mělo by to zůstat zkrátka na zákazníkovi. Nejlepší je volba.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  27. 03. 2019 10:50

Pokud to někdo vyloženě chce, stále tu jsou úpravci, kteří to zvládnou.

Já automobilku plně chápu, proč to nenabízí.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  27. 03. 2019 12:53

Toper: Na druhou stranu, co je automobilce do toho, jestli zákazníkovi to auto vydrží 1 den nebo 20 let? To přece není starost automobilky.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  27. 03. 2019 13:34

Nic jim do toho nebude jen do té doby, než se podobní "zákazníci" budou zkoušet uplatňovat záruku.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  27. 03. 2019 14:01

Toper: Já to myslel v kontextu tebou zmíněné řidičské chyby a fatálních následků. Jednoduše by se automobilka neměla montovat do nějaké morální roviny a určovat, co je a co není pro zákazníka bezpečné. Jinak já osobně nemám s automatem v těchto supersportech absolutně žádný problém, ba naopak. I jako zarytý manuálista nevidím jediný důvod, proč do těchto přemotorovaných bestií dávat manuál. Ale proti gustu ...

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  27. 03. 2019 12:35

Zaplatil jsem si předloni jízdu ve 3 supersportech. No bylo to na takovém oválku, že to stálo pochopitelně za prd....
Měl jsem Murcielágo, nějaké Ferrari a Subaru STi. (původně jsem chtěl Porsche ale to mi nepřistavili).
nejlepší pocit byl v Subaru s manuálem, na ty pádla v Lambu a Feráči bych si musel dlouho zvykat a nebyl čas a peníze....
Obecně ale lze souhlasit, že ve vyšších rychlostech je řazení víceméně odpoutávání pozornosti od řízení. Já jsem to dal a o to se mi to líbilo víc....

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

dnes | Miro Mihálik | 36 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 115 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A