Na Lamborghini s manuálem zapomeňte, vzkazuje šéf značky. A uvedl důvod

kolkyno  |  26. 03. 2019 15:19

Tak to je trosku smutne, ze ten manual stale nepride. Ale je dobre vediet odkial vietor fuka. Len dufam ze SUV s odkazom na LM002 nebude len nejaky humrik H3 ani vacsi Urus.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  26. 03. 2019 15:41

Audi už v roce 1998 na RS6 osadilo jen automat s odůvodněním, že ve vysokých rychlostech je řízení pro běžného řidiče natolik náročné, že není vhodné je ještě zatěžovat řazením. Je to otázka bezpečnosti.

Odpovědět  |   | 
Net  |  26. 03. 2019 16:57

Nic proti automatické převodovce, pokud řidič má možnost řadit, jak chce a potřebuje.

Odpovědět  |   | 
a  |  26. 03. 2019 18:17

To prohlásili zcela správně. S ohledem na to, kdo je typický kupec či uživatel RS6: fotbalista Premier League, popřípadě východoevropský zbohatlík.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 03. 2019 19:26

Prostě křupani.

Odpovědět  |   | 
WP  |  27. 03. 2019 07:06

Audi tím přiznalo, že jeho klienti nehledají žádnou řidičskou nirvánu a neumí řídit. To je v pořádku... Pak pro několik puristů dělalo ještě R8 s manuálem.
To se tě ale z hlediska řízení evidentně netýká

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  26. 03. 2019 17:09

Použít tu z gallarda pro V10 by asi šlo. Co nákup u externího dodavatele? A jak malé množství zákazníku by si ji koupilo? Kdyby ji kupovali, tak by v prodeji stále byla.

Odpovědět  |   | 
Norník  |  26. 03. 2019 22:01

Také bych za tím viděl malé prodeje a WLTP... Certifikovat model a konfiguraci něco stojí. Navíc za tu cenu bude kde kdo očekávat zážitek a určitě vyladění...a ne jen to, že to tam je a zbytek peněz padnul na proces uvedení do provozu.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  26. 03. 2019 18:52

Myslím, že důvod je mnohem prostší. Bylo by velice trapné, kdyby si fotbalista místo frajerského rozjedu spálil spojku

Odpovědět  |   | 
Twan  |  27. 03. 2019 00:56

On bude problém hlavně v dvouhmotě pro manuál. Přece jen v Murcielagu byl dvanáctiválec nalazen trochu klidněji s ne tak ostrou vačkou (tzn klidnější běh v nižších otáčkách) a zřejmě nepotřeboval žádný zázračný díl. Ale udělat setrvačník pro motor co točí 9k, má celkem velkou váhu na klice a do otáček se nevytáčí ale skáče... při zachování stejných parametrů, to je jiná pohádka.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  27. 03. 2019 09:06

Ak je potrebná dvojhmota tak ju ma aj dvojskojková prevodovka.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  27. 03. 2019 08:13

V roku 2015 sa tato otazka v Lambo riesila tiez - a trosku inak. A odpovedal Maurizio Reggiani, sef vyskumu a vyvoja v Lamborghini.

V skratke - technika je natolko komplikovana a vykon taky, ze idealna kontrola je mimo dosah vacsiny ludi.

https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/i... ...

A z mojej skusenosti - drviva vacsina vodicov zo skupiny 'automat nikdy' manual nikdy skutocne nezvladla.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  27. 03. 2019 09:03

V dnešní době je manuál do těchto supersportů zcela přežitý a mnohdy doslova nežádoucí.

Kdo už někdy, tady v diskuzi vidím ze zastánců manuálu, že spíš nikdo, jezdil s takovou bestií, co má víc jak 500 koní, musí vědět, jak náročné by bylo zvládat citlivě ovládat spojku/plyn, aby si během jednoho dopoledne nezlikvidoval jak pneumatiky, tak třeba i onu spojku.

Pádla pod volantem na aut. řazení krásně dostačují. Třeba já osobně v takovém autě při ostré jízdě nemám čas vůbec sundávat ruce z volantu a někde "hledat páku a požadovaný stupeň". Vše se děje v takovém kalupu, že jakákoliv prodleva či chybka by mohla mít fatální důsledky.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  27. 03. 2019 10:07

Amíci dávají manuál i do 700+ PS...např. Hellcat. I Porsche nabízí manuál o ostrých aut. Mělo by to zůstat zkrátka na zákazníkovi. Nejlepší je volba.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  27. 03. 2019 10:50

Pokud to někdo vyloženě chce, stále tu jsou úpravci, kteří to zvládnou.

Já automobilku plně chápu, proč to nenabízí.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  27. 03. 2019 12:53

Toper: Na druhou stranu, co je automobilce do toho, jestli zákazníkovi to auto vydrží 1 den nebo 20 let? To přece není starost automobilky.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  27. 03. 2019 13:34

Nic jim do toho nebude jen do té doby, než se podobní "zákazníci" budou zkoušet uplatňovat záruku.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  27. 03. 2019 14:01

Toper: Já to myslel v kontextu tebou zmíněné řidičské chyby a fatálních následků. Jednoduše by se automobilka neměla montovat do nějaké morální roviny a určovat, co je a co není pro zákazníka bezpečné. Jinak já osobně nemám s automatem v těchto supersportech absolutně žádný problém, ba naopak. I jako zarytý manuálista nevidím jediný důvod, proč do těchto přemotorovaných bestií dávat manuál. Ale proti gustu ...

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  27. 03. 2019 12:35

Zaplatil jsem si předloni jízdu ve 3 supersportech. No bylo to na takovém oválku, že to stálo pochopitelně za prd....
Měl jsem Murcielágo, nějaké Ferrari a Subaru STi. (původně jsem chtěl Porsche ale to mi nepřistavili).
nejlepší pocit byl v Subaru s manuálem, na ty pádla v Lambu a Feráči bych si musel dlouho zvykat a nebyl čas a peníze....
Obecně ale lze souhlasit, že ve vyšších rychlostech je řazení víceméně odpoutávání pozornosti od řízení. Já jsem to dal a o to se mi to líbilo víc....

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 103 N/A
Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 99 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 186 N/A