Na Lamborghini s manuálem zapomeňte, vzkazuje šéf značky. A uvedl důvod

To cvaknutí! To cvaknutí, kdy na váš povel v Lamborghini všechno hezky zapadne, které jsme už několik let neměli možnost slyšet, by vyšlo na celé jmění.

Posledním Lamborghini s manuální převodovkou bylo Murciélago. To z něj dost možná jednou udělá velmi ceněný sběratelský artikl. Když máte otáčky dvanáctiválcového motoru pevně pod kontrolou a dáváte mu příkazy skrze hliníkovou kulisu. To je prostě věc, která se neomrzí.

Lamborghini Aventador SVJ Roadster má 770 koní a jede až 350 km/h

Lamborghini Aventador SVJ Roadster má 770 koní a jede až 350 km/h

Od Aventadoru a Huracánu se však do kokpitů, které připomínají stíhačky, montují jen automatické převodovky. Magazín MotorTrend se proto zeptal Stefana Domenicaliho, současného generálního ředitele Lamborghini, proč se manuální převodovka v nových vozech nenabízí. A odpověď byla velmi prostá.

Bylo by to prostě moc drahé. I kdyby si zákazníci museli připlatit celkem velké sumy, by se vývoj takové převodovky nedokázal zaplatit. Technika u Aventadoru je například tak sofistikovaná, že předělat 7stupňový automat na řekněme 6stupňový manuál je velký oříšek i pro Volkswagen Group. Celé jmění by to stálo i u Huracánu.

Lamborghini limituje výrobu na 8000 kusů. Chce zachovat exkluzivitu

Lamborghini limituje výrobu na 8000 kusů. Chce zachovat exkluzivitu

Automobilka by však tuto možnost moc ráda nabídla. Mezitím se ale musí vypořádat s tunou práce, která na ni čeká. Udržet dvanáctiválcový motor při životě, přichystat finální edici Aventadoru, pracovat na jeho nástupci a vyvinout další SUV, které se více přiblíží legendárnímu LM002. To je dost práce.

S tím dvanáctiválcem je to vcelku jasná věc. V Itálii se ho budou držet zuby nehty. Nevzdají se ho v Lamborghini ani ve Ferrari.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků