Autotýmu pomáhá resort dopravy, policie vybrala miliony za rychlost

Autotýmu pomáhá resort dopravy, policie vybrala miliony za rychlost

Dopravní policisté řešili za první čtvrtletí letošního roku v blokovém řízení 32 671 přestupků týkajících se rychlosti, za které byly uloženy pokuty ve výši necelých 43 milionů korun. Dalších 4807 přestupků za nepřiměřenou rychlost bylo oznámeno správním orgánům.

Ne zásadní, ale poměrně velký podíl na těchto číslech připadá autotýmu, který disponuje šestnácti nadupanými vozy Volkswagen Passat R36 v civilním provedení. Jejich hlavní předností je měření rychlosti za jízdy na dálničních úsecích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Z výše uvedeného celkového počtu přestupků týkajících se rychlosti bylo autotýmem vyšetřováno 4524 přestupků v blokovém řízení. Za to nedisciplinovaní řidiči zaplatili na pokutách přes 6,5 milionů korun,“ sdělila AutoRevue.cz kapitánka Veronika Hodačová z Preventivně informačního odboru Policejního prezidia ČR.

I při úsporných opatřeních na ministerstvu vnitra zůstaly dálniční passaty v pohotovosti a jejich posádky dál stíhaly silniční piráty. „Podařilo se to díky několikamilionové dotaci ministerstva dopravy na pohonné hmoty. Autotým tak není nijak omezovaný,“ pokračovala Hodačová s tím, že posádky nepřestaly na dálnicích hlídkovat, což mohlo některé řidiče zaskočit.

Passaty jsou stále velmi účinné

V zimě se objevila informace, že podoba policejní flotily je mezi řidiči už natolik známá, že přestává plnit svou původní úlohu. Poslední čísla však naznačují cosi jiného. „Výsledky autotýmu a počet zjištěných přestupků ukazují, že tato vozidla jsou v dohledu na bezpečnost a plynulost silničního provozu stále velmi účinným nástrojem, a to i přes to, že jejich identita už není žádným tajemstvím,“ dodala kapitánka.

V podstatě sportovní vůz Volkswagen Passat R36 s motorem o výkonu 220 kW dosáhne rychlosti 250 kilometrů v hodině a od nuly do stovky zrychlí s těžkým policejním vybavením za sedm vteřin. To posádkám umožňuje účinně pronásledovat řidiče, kteří se jim rozhodli ujet.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků