Autotec se blíží: nákladní, užitkové a terénní vozy v Brně

Začátek června je čas pro odbornou automobilovou veřejnost, ale i pro každého, kdo má zájem o užitkové, terénní a nákladní vozy. Ve dnech 4-9. června 2004 se v moravské metropoli koná veletrh Autotec. První výstava se v Brně konala v roce 1992 a za dvanáct let si veletrhy spolu s Autosalonem (výstava vozů pro běžné spotřebitele) vybudovala po celé Evropě uznání a dobrou pověst.

Letošní Autotec slaví desáté výročí a návštěvníkům mimo jiné představí v české premiéře Nissan Murano a zajímavou studii Nissan Dunehawk. Sám prezident Nissanu v České republice uvedl: „Nové Murano by mělo být na evropském trhu již začátkem roku 2005. Ceny a výbavy zveřejníme koncem léta.“

Samotné exponáty bude doprovázet zajímavý doprovodný program. Ten je letos zaměřen na vstup České republiky do Evropské unie, proto se všechny tematické konference věnují hlavně změnám, které můžeme v této souvislosti čekat v oblasti automobilového průmyslu a dopravy.

Na sobotu 5.6. je naplánován sraz řidiček, chybět nebude ani terénní polygon či testování vozů. Nejlepší vůz veletrhu bude vybírat patnáctičlenná porota dětí v soutěži Babytruck. K zajímavostem bude rozhodně patřit nízkopodlažní autobus TEDOM 123G pro městskou dopravu od automobilky Scania, která také představí novou řadu tahačů a podvozků s označením „R“.

Stručný přehled základních informací:

  • Datum konání: 5-9. června 2004
  • 4. června 2004 - odborný a novinářský den
  • Otevírací doba: pro vystavovatele: denně od 7:30 do 20:00 hod; pro návštěvníky: denně od 9:00 do 18:00 hod.
  • Vstupné:
      Vstupné na odborný den (4. 6. 2004): 500 Kč
      Vstupné celodenní víkendové: 80 Kč
      Vstupné zlevněné víkendové: 40 Kč
      Vstupné celodenní (7-9. 6. 2004): 150 Kč
      Vstupné zlevněné (7-9. 6. 2004): 80 Kč
      Školy (po předložení seznamu nad 20 osob): 40 Kč 
  • Katalog: 120 Kč
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků