Autoškola s automatem: Vše, co musíte vědět, než se vzdáte třetího pedálu

tohle je fakty? Jak já jsem dělal autoškolu, tak byla pokažená 120, nevím jestli to nebyla 105, tak se jezdilo IFOU a jak jsem dělal na motorku, tak kromě jawy 350 žádná jiná motorka nebyla. A potom ty diskuze mají vypadat natož ty silnice.

Odpovědět  |   | 
MM  |  30. 09. 2019 20:00

Krásně, takže přece jenom seš to ty Rumre.

Odpovědět  |   | 

Viděl jsi auto s automatem a třema pedály?, nejsi to ty co tvůj životní přítel ti říká bonbonku a ty jsi si udělal nick podle tych amerických bobonů?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  30. 09. 2019 21:07

Panejo, ty jsi odpad, že to svět neviděl.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  30. 09. 2019 22:15

Já mám auto s automatem a třemi pedály: Plyn, brzda, parkovací brzda

Odpovědět  |   | 

já se ptám bonbonka, skoro každý mercedes a japonsko americký káry to mají, ale bobonek vždy vtáhne do diskuzí aby se nediskutovalo o technice, protože ví, že rád diskutuji o technice.

Odpovědět  |   | 
MUDr. Chocholoušek  |  30. 09. 2019 19:48

Máme doma jen automaty. Manželka i dcera dělali autoškolu s automatem.
Kvedlat se šaltrpákou a šlapat na spojku nikdy nebudeme. Důvodem je bezpečnost a pohodlí.
Jo a slušně prasit se dá i s DSG :)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  30. 09. 2019 20:24

Která z nich si nechala změnit pohlaví?

Odpovědět  |   | 
I  |  30. 09. 2019 20:33

Odpovědět  |   | 
MUDr. Chocholoušek  |  30. 09. 2019 20:35

A kurva ... jdu si naliskat

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  30. 09. 2019 22:16

Kurva se neříká, Bohumile

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  01. 10. 2019 08:21

1000 bodov.....

Odpovědět  |   | 
Puk  |  01. 10. 2019 09:44

Delaly az se udelali.

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  01. 10. 2019 10:30

Tak přeji hodně štěstí až někdy v servisu vyfasujete náhradní auto s manuální převodovkou nebo vám v půjčovně suše oznámí, že nic s automatem nemají po ruce

Odpovědět  |   | 
MUDr. Chocholoušek  |  01. 10. 2019 12:11

To se mi ještě nestalo.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 10. 2019 09:07

V servise nevyfasujem auto s manualom, pretoze a) s autom do servisu nemusim chodit lebo sa nekazi, b) po malej poistnej udalosti som povedal, ze potrebujem nahradne auto s automatom, povedali mi ze OK, nahradne auta mame hybridy = automat.

V pozicovni si auto rezervujem vopred, takze s automatom. A ak nejaka pozicovna automat nema, tak ma smolu, pojdem ku konkurencii.

Odpovědět  |   | 
E15  |  30. 09. 2019 20:14

Především je potřeba se dopředu obrnit proti tomu, že převodovka bude nepříčetně podtáčet motor...

Odpovědět  |   | 
.  |  30. 09. 2019 20:18

A proto mám raději manuál.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  30. 09. 2019 21:08

To platí pouze v případě, že si koupíš vůz z dílen koncernu Volkswagen.

Odpovědět  |   | 
Kalous ušatý  |  30. 09. 2019 21:11

S jakými novými dvojspojkami krom koncernu máš ještě zkušenosti?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  30. 09. 2019 21:37

Netušil jsem, že se dělají už pouze dvouspojkové převodovky...
K tvé smůle existují výrobci, kteří používají ještě normální a dobře naladěné automaty.

Odpovědět  |   | 
Kalous ušatý  |  30. 09. 2019 21:45

Stačilo říci, že víš kulový. Já myslel, když jsi ten renaulťák, že máš vyzkoušené edc nebo jinou dvojspojku, když víš, že to dělá POUZE vw. Tak nic.

Odpovědět  |   | 
MUDr. Chocholoušek  |  01. 10. 2019 06:36

Já mám zkušenost s DSG (Passat) i EDC (Captur) a mohu říct, že zmatkují s podřazováním cca stejně. Možná je EDC o chlup lepší, ale mám porovnání nafta vs. benzín.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  01. 10. 2019 11:59

Ford to iste...

Odpovědět  |   | 
pacho  |  01. 10. 2019 07:03

ja sa môžem vykašlať, či je tam 2spojka, alebo robot..... Mňa zaujíma cena a ako to v konečnom dôsledku funguje. To že koncern, je tragedia, to je fakt , mam to odskúšané, napr porovnávať to s AISIN čo montuje PSA sa to ani nedá, a pritom sú ešte lepšie hydromeniče.

Odpovědět  |   | 
Kalous ušatý  |  01. 10. 2019 14:01

Psa s Aisinem končí a bude mít dvojspojku Powetrain.

Odpovědět  |   | 
luboš  |  30. 09. 2019 21:39

nebude,dáš ji do sportovního modu

Odpovědět  |   | 
Marex  |  30. 09. 2019 20:20

Vydávat řidičák extra na automat, to je ale neskutečná blbost. Ono, pokud tihle jedinci neustále selhávají již v autoškole, jak asi budou řešit krizovky za volantem v ostrém provozu bez instruktora? Automat to opravdu u nich nevyřeší a spíše by bylo vhodné je poslat k lékaři na vyšetření, zda zatím není skrytá nemoc. Jezdím s vozy, jak s automatem, tak s manuálem a rozhodně řízení automatu je především pohodlnější a nenutí to řidiče jet podvědomě spíše "dravěji", jako u manuálu, i když je to výkonné auto a obzvláště v městských zácpách je to neocenitelný způsob řazení.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  30. 09. 2019 20:31

Tyhle rychle soudy od klavesnice jsou taky diagnoza hodna vysetreni specialistou Zajimave, ze na 'zapade' jsou automaty mnohem castejsi a nepotkavam tam tolik h0vad/mimonu za volantem. Ono to asi s tou prevodovkou souviset nakonec nebude.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  01. 10. 2019 02:10

Je sice vědecky dokázáno, že muži nedokážou dělat vícero věcí současně, na rozdíl třeba od žen, nicméně ti, kteří nedokážou souběžně dělat ani zcela jednoduché úkony, nebo některé jednoduché činnosti sesynchronizovat, mají mnohdy závažnější problémy, než tuší. Může to být dáno buď genetickou predispozicí k jistým onemocněním, nebo vrozenou vadou. Za mě by tito jedinci, neměli mít vůbec řidičák, protože představují jisté riziko v čím dál hustějším provozu. Paradoxně na druhou stranu dnes stačí, aby jedinec měl v životě ojedinělý epileptický záchvat a automaticky je mu odebrán řidičský průkaz a navrácen pouze po velmi podrobném lékařském vyšetření a přehodnocení stavu. Takže nepiš o něčem, o čem nemáš ani páru

Odpovědět  |   | 
homer  |  01. 10. 2019 02:26

treba by test synchronizace mohl byt rozjezd klasickou motorkou na semaforu do kopce at slaby kusy odpadnou ne?

Odpovědět  |   | 
Michal  |  01. 10. 2019 05:22

A platilo to i o tom manikovi, jak nebral prasky na epilepsii, pil alkohol a posleze (pry behem zachvatu) couvanim srazil holcicku s babickou?

Odpovědět  |   | 
Bzony  |  03. 10. 2019 11:42

Nemusíš být nemocný. Stačí když se udělá z leváka pravák.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  01. 10. 2019 08:56

1x som sa s vodicakom na automat stretol v 2001 v Britanii - mala ho znama, ktora mala po uraze z detstva zmrzacenu nohu a spojkovy pedal ovladat nemohla.

Takze ono vydavat ich zmysel ma.

Odpovědět  |   | 
kari  |  01. 10. 2019 09:53

Přesně pro takovéto lidi by měl existovat, ne ale pro zdravé lidi.

Odpovědět  |   | 
Bzony  |  03. 10. 2019 11:44

A to jako proč?

Odpovědět  |   | 
Alík  |  30. 09. 2019 20:28

Měl jsem několik firemních automatů. Je to pohoda a ke kydlibábě se mi vracet nechtělo... Ale když jsem začínal jezdit s automatem, tak jsem si pro prvních pár tisíc km dával levou nohu pod sedačku. Šlápnout si levou místo "spojky" brzdu, znamená mít xicht na předním okně a modlení se, aby to někdo zezadu nenapral do kufru.

Takže, tak.
L.M.

Odpovědět  |   | 
kari  |  30. 09. 2019 20:28

Pokud člověk neni schopny se koncentrovat na tak triviální věc, jako je řazení, tak nemá za volantem co dělat. Samozřejmě výjimkou jsou lidé, kteří kvůli handicapu jinak nemohou. Pokud jsou natolik pohybově zdegenerovaní a neumí najednou hýbat nohou a rukou, tak ať navštíví odbornou pomoc. Ať si pak jezdí v čem chtějí, ale prokázat, že jsou natolik schopní a vyrovnaní, že dokáží jezdit i s manuální převodovkou a nemají z toho trauma, by melo být povinné. Pak se nedivím, co vše může člověk na silnici potkat. Čekám, kdy bude va autě asistent nastupování, kdy sedačka vyjede vně vůz a s člověkem zajede dovnitř, protože lidé budou tak zdegenerovaní, že ani do toho auta sami nenasednou.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  30. 09. 2019 20:34

Takhle tvrde selektovat by se urcite dalo ve vice ohledech a nakonec by se neco jiste naslo i na vas

Odpovědět  |   | 
.  |  30. 09. 2019 20:55

To je logika. Povinně dělat zkoušky s manuálem se kterým nakonec nebude moci jezdit.
A co takhle dělat zkoušky např.s Q8? Do ní ze školní Fabie přesednout může.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  30. 09. 2019 22:18

to by šlo, jen ta autoškola asi (určitě) nebude za desítku v českejch

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  30. 09. 2019 21:10

Namyšlené soudy arogantního blba, to je to, co nám ustavičně ukazuješ. A jako obvykle zcela mimo realitu.

Odpovědět  |   | 
kari  |  01. 10. 2019 10:50

potrefená husa se vždycky ozve

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 10. 2019 10:52

Ano, vždycky se ozveš, to je pravda.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  01. 10. 2019 10:55

nieje na tom nic arogantneho. patris snad medzi mentalne postihnutych co ani po 2 mesiacoch autoskoly nevedia zaradit manualne?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 10. 2019 18:56

Můžeš si myslet třeba i tohle, bude se to k tvé vypatlanosti krásně hodit.

Odpovědět  |   | 
Bzony  |  03. 10. 2019 13:01

Manuály jsou na ústupu. Ty už taky nenatáčíš motor klikou, stejné je to z baterkami, dnes už nevidíš nikoho dobíjet baterky v garáží. Tak přestaň urážet ostatní a výlez z jeskyně.
pozn. Řidičák mám na manuál, ale jezdím s automatem

Odpovědět  |   | 
Net  |  01. 10. 2019 06:38

A co se naučit pracovat s meziplynem, synchronizovaná převodovka je zbytečnost a skutečný řidič si nepotřebuje zatěžovat auto zbytečnými technologiemi pro slečinky;)

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  01. 10. 2019 10:55

dalsi co nepochopil jeho pointu. tupela

Odpovědět  |   | 
P.  |  01. 10. 2019 07:00

Mam ridicak na automat prave kvůli handicapu. Rozhodne jsem rad, ze uz u nas tato možnost je. Jinak si ale myslim, ze je lepsi mit plnohodnotný řidičský prukaz, pokud vas zdravi nijak neomezuje.

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  01. 10. 2019 08:19

Tohle už považuji za naprostou zhovadilost....pokud řidič nedokáže řídit auto s manuálem, nemá na silnici co dělat, mít řidičák není nároková položka, i tak je na silnicích dost pitomců.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 10. 2019 09:29

A proč by neměl co dělat v provozu? Znám pár lidí, kteří nemají s řízením auta problém, v provozu se orientují naprosto s přehledem (kam se na ně hrabe většina nafoukaných "manuálistů"), jen prostě nedovedou sladit práci rukou a nohou. Tak mají automat, a troufnu si tvrdit, že řídí líp, než většina lidí na silnicích, kteří se chlubí manuálem.

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  07. 10. 2019 10:48

Jako fór dobré......pokud nezvládneš koordinovat ruce a nohy, jezdi busem.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  01. 10. 2019 09:00

Od roku 2003 jazdim len s automatmi. Aj moja motorka ma dvojspokovy automat.

Preco?

Pretoze je 21. storocie a radit manualne v beznej premavke je rovnake ako posielat fax namiesto emailu.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  01. 10. 2019 10:48

hlupe prirovnanie. manual sa drzi koli cene a email je lacnejsi ako fax.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  01. 10. 2019 13:49

Chapes podstatu prirovnania ako stylistickeho prostriedku?

E-mail nebol vymysleny z dovodu vysokej ceny posielania faxov. Nehovoriac o tom, ze v case prvych emailov boli pocitace a pristup k internetu drahsie ako faxy.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  02. 10. 2019 13:10

ale podstata preco dnes niesu vsade automaty, je praticky vylucne iba v cene. keby stal automat rovnako ako manual, skoro vsetci by mali automat.

Odpovědět  |   | 
kari  |  01. 10. 2019 15:26

Tak nevím ,jestli to co píšeš je ke chlubení, nebo k soucitu. Obzvláště na motorce, to už vyluzuje opravdu soucit, mít motorku, co je vlastně takovým skůtrem. Neznám nic krásnějšího, než jízda na motorce, kopat si rychlosti podle svého, korigovat spojkou jízdu, při rozjezdu si se spojkou "pohrát"...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 10. 2019 09:20

Ani jedno ni druhe. Skratka nechapem, preco by som mal pouzivat nieco, co je inherentne zbytocne a neprinasa v realnej premavke ziadne vyhody - ani v aute, ani na motorke.

Odpovědět  |   | 
Sam  |  01. 10. 2019 09:59

Možná by se měly dělat speciální kursy v autoškole na elektroauta. Zrychlují moc rychle, jinak brzdí a autoškoly by měly příjem. To se divím, že to EÚ ještě nenařídila. Ale co není může být. Já bych jim zten návrh poslal ale nevím komu, jestli te Leydenové?

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  01. 10. 2019 10:47

kto ma problem ovladat manual je debil a taki za volant nepatria.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 10. 2019 10:54

Debil budeš spíš ty sám. Ale to je u diskutérů ze Slovenska vcelku očekávaná vlastnost.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  01. 10. 2019 10:57

dalsi diskuter co sa prejavil ako retardovany. ze vam hitler nepozabijal predkov kym mohol.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  01. 10. 2019 11:14

dpcstb: Kolaborantský národ, kolaborantské myšlení. Že se nestydíš ty dobytku.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  01. 10. 2019 12:20

zarad si jednotku, ak si toho schopny a pal dopice

Odpovědět  |   | 
Bzony  |  03. 10. 2019 13:07

Už tě vykopli z jiných webů, tak otravuješ tady, co?!

Odpovědět  |   | 
.  |  01. 10. 2019 12:30

No ty jseš ale ukázkový příklad burana.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 10. 2019 18:58

Zdechni, slovenská špíno. Opravdu ses projevil na jedničku s hvězdičkou.
Kam se poděli všichni ti fajn a pohodoví Slováci, že už se tu projevuje jen ten totální odpad?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  01. 10. 2019 21:25

Wow, co to tu nevidim, ze ZDECHNI, SLOVENSKA SPINO. To je dost huste na to ze sme na autoportaly nie? To vazne az tak prezivas?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  01. 10. 2019 13:51

Za hodnotenie prispievatela by som ti dal plusku. Ako Slovak nemozem ;)

Odpovědět  |   | 
Net  |  01. 10. 2019 15:28

A už ses naučil pracovat s meziplynem? Protože, kdo nezvládne něco tak triviálního, za volant nepatří ;)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  01. 10. 2019 11:46

Nevím, jestli se to u nás s těma skupinama řidičáků moc nepřehání. 4 skupiny jen na motorky, 2 skupiny na osobáky + omezení skupiny jen na automat, 3 varianty oprávnění na vozík za osobák (B, B96, BE) a tak dále... Ještě že nepodřebuji speciální řidičák na sajdkáru, ač se řídí úplně jinak než motorka. Stejně tak s další byrokracií v oblasti vozidel.
Pokud mohou být USA naším vzorem, tak tam děláte autoškolu s automatem, ale může řídit auto s manuálem - je na vás, jestli si s tím poradíte. Stejně tak přívěs dle libosti. U auta jim stačí že to brzdí a svítí aby to mohlo na silnici, někde mají i test na emise. Kola, gumy nebo skla a další věci můžou mít dle libosti, nepotřebují homologační list i na vonný stromeček jako u nás. Lehký přívěs za auto tam nemusí mít papíry vůbec, můžou si ho klidně svařit doma. U nás se ta cesta ke svobodě nějak nepovedla, úředníci nás už zase šikanují, snad i víc než za komančů.

Odpovědět  |   | 
Rolb  |  01. 10. 2019 12:16

Tam jsou ještě normální. Tady kecají i třásní na motorce. EU úředník umí jen šikanovat. Udělat něco pro lidi už není a nebude v kurzu.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  01. 10. 2019 13:56

Ak by boli USA nas vzor, tak by si si po prestahovani z Prahy do Brna musel menit vodicak, je mozne, ze by ti neuznali koncesovanu zivnost...

Americki motovloggeri su sice radi za laxny pristup k vydavaniu vodicakov na motorku, ale zavidia uroven europskej pripravy.

Mimochodom, aj v USA existuje vodicak na skuter - mozes jazdit IBA na skutri s automatom.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  01. 10. 2019 16:20

A Vy si myslíte, že to u nás neplatí? PLATÍ nutně do 15 dnů !!!!!!! Je to ve vyhlášce.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  01. 10. 2019 14:23

Já pořád nerozumím tomu, proč u každého, ale opravdu naprosto každého článku typu manuál vs automat musí být tak vášnivá diskuze, kdy jeden tábor nesmyslně haní ten druhý a zase naopak. Proč zkrátka nejsou lidé schopní každého volbu respektovat?
Každá technologie má své pro a proti a každý zájemce si tyto vlastnosti porovná ku své spokojenosti. Řídil jsem od 4st. až po 7st. manuál (pro mudrce- ano, 7st manuál existuje v Corvette C7), řídil jsem od 4st až po 8st klasický automat s HDM, DSG, PDK atd. a musím říci, že každé auto mělo své. Vždy záleží, k čemu se bude auto používat, kde bude jezdit, kdo v něm bude jezdit atd.
Právě proto nechápu názory typu, že kdo neumí s manuálem, tak nemá na silnici to dělat. Z nepochopitelného důvodu se v ČR a SR stal z manuálu jakýsi kult a přívrženci této technologie se za ní budou bít do krve a běda těm, kteří si dovolí oponovat a vzdorovat. Přitom mám ze svého malého sociálního průzkumu zjištěno, že ve skutečnosti s automatem jel pouze každý čtvrtý český řidič.
Osobně se nezastávám ani jedné technologie, ikdyž musím uznat, že v poslední době spíš více tíhnu k automatu. Do města bych volil jedině automat- třeba by se lidi konečně naučili rozjíždět na semaforech pomalu a plynule najednou, jak to funguje v USA, do sportovního auta spíše manuál, ikdyž automat s pádly je velice návyková záležitost.
Všiml jsem si, že v poslední době se lidé i hojně vysmívají klasickému automatu s HDM a preferují dvojspojky atd. Ano, není to zrovna nejúčinnější řešení, ale na druhou stranu hladší a plynulejší rozjezdy nikdo jinde nedokázal vymyslet a zapomíná se na to, že HDM má schopnost násobit točivý moment, což se náramně hodí právě při rozjezdech. Koneckonců to má i ve svém názvu.
Tím, vším jsem chtěl říct, ať si každý jezdí, v čem chce a nám ostatním to může být šumák. Řeči typu krizová situace, když budu muset najednou řídit manuál a umím s automatem neobstojí, protože jsme sociální tvorové a v každé situaci je někdo na blízku, kdo pomůže. A těm, kteří pouze přejímají klišé o automatech typu žádný požitek z jízdy atd., doporučuji, ať se v nějakém automatu aspoň svezou. Třeba svůj názor nezmění, i to je možné. Ale na druhou stranu jsem přesvědčen, že pokud by jednou dotyčný vybíral nový vůz a měl finanční možnosti, tak o automatu bude vážně uvažovat.

Odpovědět  |   | 
kari  |  01. 10. 2019 15:37

Tady ale nikdo neřeší čím kdo jezdí. Tady se řeší, že spousta lidí nedokázala udělat závěrečné zkoušky proto, že nedokázali "ovládat" manuál, nedokázali se koncentrovat, měli strach. Pokud člověk není schopný zvládat tak jednoduché úkony, jako je zařadit a plynule pustit spojku, aniž by ho to stresovalo, nebo to v něm vyvolalo strach, jak se bude pak chovat na silnici? Převážně normálně, ale pak mu to uklouzne na sněhu, nebo dostane aquaplaning a co udělá? Zavře oči, dá dlaně před obličej a bude ječet? Nebo co máme očekávat v situaci s podstatně vyšší mírou stresu a často nutností jízdu korigovat a zabránit nehodě, pokud to situace dovolí a ta to dovolí, jen pokud zachová klidnou hlavu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  01. 10. 2019 16:07

Nesdílím stejný názor. V drtivé většíně se lidi bojí manuálu z naprosto triviálních důvodů - aby jim to nechcíplo v křižovatce, aby jim to neskákalo při rozjezdech na semaforu a ostatní na ně netroubili, aby jim to nesjelo dolů při rozjezdu do kopce a nenabourali vůz za sebou. To jsou v podstatě jediné obavy těchto lidí. Pokud je těchto obav zbavíte - řešení nabízí automat, tak na silnicí fungují stejně jako lidé, kteří ovládají manuál a za tím si stojím. Reakci v krizových situacích je naprosto individuální- někdo v krizový okamžik řeší hodnutu vozu a radši psa srazí, aby minimalizoval škody, jiný zase nelpí na majetku, psovi se vyhne a radši narazí do sloupu.
Je to opravdu naprosto individuální a zkušenosti na sněhu ve spojitosti s manuálem bych radši nezmiňoval- bydlím v horách a jsem pravidelný svědek, tak uvědomělý, již vyspělý jedinec ovládající manuál točí kola na sněhu do omezovače a svete div se- nejede to.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 10. 2019 19:01

Tohle nemá smysl řešit. Individua jako "kari" a "dpcstb" si prostě tím manuálem léčí mindrák své malosti. Nechme jim to, ale víme, že jsou to pitomci.
Důvody, proč někdo není schopen zvládnout manuál, nikdy nepochopí, protože neumí dohlédnout za své ego.

Odpovědět  |   | 
Net  |  01. 10. 2019 21:09

Manuál zvládne (skoro) každý, pokud není těžce postižený, jen někteří lidé prostě manuál řešit nechtějí a nemusí. Jen minimum řidičů zvládá manuál lépe než automat. Když budu optimista, tak většina zkušených řidičů drží s automatem krok. Je to jako řešit manuální vs automatickou klimatizaci, s automatickou nastavím teplotu a nemusím nic řešit, s manuální se buď smířím s velkými výkyvy teplot nebo ji budu neustále štelovat, to samé stěrače apod.
Automat je pohodlnější, osobně mi za příplatek nestojí, ale chápu, proč si ho někteří pořídí. A u začínajících řidičů mám pochopení o poznání větší.

Odpovědět  |   | 
kari  |  02. 10. 2019 09:11

Moplánku, to chce klid ;). Tak jsi zkrátka jeden z těch, co má problém zkorigovat vidličku s nožem, natož nohu s rukou. Ale tak je hooodně lidí co s tím problém nemá. A znám spoustu takových, co to umí (umí i zapíchnout vidličku do masa a za ní uříznout nožem, nemusí to dloubat lžící, ale to už jsi taky určitě někde viděl, zkus to, fakt je to lepší) a i ti mají rádi automaty. Ale to ty nepochopíš. Ty máš i motorku s automatem, protože normální by ti bud ujela pod zadkem, nebo chcípla při každém rozjezdu. U auta automat chápu, u motorky je to vyloženě už ale o polovinu zábavy méně a je to vyloženě "bída" (pokud nemáš jen jednu ruku, nebo jednu nohu a pod., pro ty jsou automaty na motorkách skvělá věc, mám i kamaráda, který má takový handicap a díky tomu může být motorkář). Tak zkus zamáčknou žílu na čele, zapracovat na sobě a možná i ty poznáš, co je zábava a že člověk dokáže zvládnout víc a ještě s úsměvem, než to co si myslíš že jde.

Odpovědět  |   | 

to stou motorkou bych byl opatrný, já třeba na motorce někdy ani nepoužívám spojku, jak tam ty kvalty jdou a někdy si v duchu řeknu, když se to vytočí na co tam je tych 6 kvaltů, jedu 200 a ještě tam mám dva kvalty. Jednou sem na té dvouspojce hondí jel a je to ok, hlavně v tom podřazování, mně se někdy při hard podřazení bloklo i kolo.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 10. 2019 19:03

Ty neumíš pochopit, že není problém ve "stresu" nebo "strachu" z manuálu. Na to zkrátka nemáš dostatečné IQ.

Odpovědět  |   | 
Net  |  01. 10. 2019 21:02

A někteří lidi mají strach z meziplynu:) Vážně, naučit se řídit za 20 hodin je nesmysl, za tak krátkou dobu se člověk řídit nenaučí, musí se soustředit na řazení, na to, co dělá která noha, na to, co po něm chce instruktor, na provoz... a to prostě ničí mozek nedává 100%, proto je i po autoškole obrovský prostor ke zlepšení. Synchronni převodovka, automat... jen pomáhají člověku, aby měl od první hodiny více času se věnovat provozu a méně fungování vozu.
Normální člověk si řazení časem zautomatizuje, ale trvá to déle než pár hodin.
Pokud jde o krizové situace, tak tam spojka v autě hraje minimální roli.

Odpovědět  |   | 
kari  |  02. 10. 2019 09:16

Ty jsi ale vůbec nepochopil mé sdělení. Já netvrdím, že v krizové situaci pomůže spojka (i když může, to au automatu si nevybereš) ale o tom, že člověk má problémy se koncentrovat na jízdu při tak samozřejmém pohybu, jako je řazení, dle článku z toho mají strach, mají stres. Tak to je vyloženě případ člověka odolného do dnešního provozu, pokud má stres a strach z takové věci. Pak přijde opravdu situace, kde by měli mít strach a přijde i stres a nastane "jekot, ruce přes oči a čekat". Podle mě by měli být povinné i psychotesty na řidičský průkaz, tam by se také odfiltrovalo malé množství potencionálně nebezpečných. Ale dost by to pomohlo na silnicích.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  02. 10. 2019 21:18

Kadrovat lidi podle vztahu/pocitu k/z manualniho razeni...

Odpovědět  |   | 
Bzony  |  03. 10. 2019 13:27

Máš pravdu psychotesty jsou dobrý nápad, ještě by jsme mohli vyškrtnout všechny přemotivované lidí z manuály.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A