Autoshow v Praze: Mazda3, Kia Picanto, Ford Focus C-MAX a Suzuki Ignis

Hlavními aktéry právě skončené Autoshow na pražském výstavišti bylo pár novinek z frankfurtského autosalonu. Zúčastněné firmy sice vystavovaly i automobily současné produkce, nás ale nejvíce zajímala Mazda3, Suzuki Ignis a Kia Picanto.
Autoshow v Praze: Mazda3, Kia Picanto, Ford Focus C-MAX a Suzuki Ignis
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo 156, BMW M3 CSL, Ford Focus C-MAX a nové Mondeo, Kia Picanto
  2. Mazda3, Renault Mégane cabrio, Saab 9-3 Cabrio
  3. Subaru Legacy, Suzuki Ignis, Škoda Roomster

Následující fotogalerie nepotřebuje žádné zvláštní komentáře, o všech vozech jsem na AutoRevue psali. Fotili jsme jen auta, jejichž premiéra se konala na frankfurtském autosalonu, případně v nedávné době.

Alfa Romeo 156

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Do nové Alfy Romeo 156 jsme se okamžitě „zamilovali“

Více o faceliftu Alfy Romeo 156

BMW M3 CSL

Vezměte klasickou M3, vyházejte vše, co nepotřebujete k ostré jízdě, abyste co nejvíce ušetřili na hmotnosti. Pod kapotu dejte šestiválec 3.2 litru s výkonem 265 kW při 7900 otáčkách. A máte BMW M3 CSL - káru, která sedí na devatenáctkách a zrychlí na stovku za 4,9 s. Mňam!

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přední maska je skutečně brutální

Více o BMW M3 CSL

Ford Focus C-MAX

C-MAX se začal na českém trhu prodávat terpve nedávno, jde o zajímavou alternativu k již nabízeným vozům Citroen Xsara Picasso, Opel Zafira, Mazda Premacy, Peugeot 307 SW či Volkswagen Touran. Ceny začínají na 519 tisících za nejnižší verzi s motorem 1.6 74 kW. C-MAX se nabízí pouze v pětidveřovém provedení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vzhled je poměrně povedený, nicméně žádné specialitky nehledejte, v segmentu kompaktních MPV se dá těžko něco nového vymyslet. Důležitá je funkčnost

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je poměrně povedený, trošku zde vládne německá nuda, ale stále je to lepší než třeba Touran. Vzadu jsou tři samostatné sedačky, místa pro kolena je dostatek.

Ford Mondeo po faceliftu

Stejně jako na brněnském autosalonu ani zde jsem nemohli vyfotit interiér faceliftovaného Mondea, ačkoliv právě zde proběhlo nejvíce změn.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové Mondeo je jiné především uvnitř

Kia Picanto

Toto malé vozítku velikosti zhruba Daewoo Matiz nás překvapilo poměrně hodnotným a povedeným interiérem, který se s plastovým provedením Matizu nedá příliš srovnávat. Uvnitř zkrátka vypadá auto lépe, než jak přísluší jeho třídě. Narozdíl od Matizu bude mít v základu 14" kola, auto bude vybaveno motory 1.0 a 1.1, za dva roky se objeví i diesel. Malá Kia by měla stát zhruba tolik, co Fiat Panda v základu, tedy okolo 215 tisíc. Zajímavé.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Malé hezké autoíčko velikosti Matize; je však o něco širší a vypadá masivněji

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Palubní deska i volant vypadají hodnotně a kvalitněji než v Matizu nebo Pandě

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Místa na zadních sedačkách není nadbytek, ale vejdete se

Více o malém vozítku Kia Picanto

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo 156, BMW M3 CSL, Ford Focus C-MAX a nové Mondeo, Kia Picanto
  2. Mazda3, Renault Mégane cabrio, Saab 9-3 Cabrio
  3. Subaru Legacy, Suzuki Ignis, Škoda Roomster
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků