Autoshow Praha 2002: reportáž z místa činu

V těchto podzimních pochmurných dnech proběhla, resp. skončila výstava Autoshow Praha 2002. Jedná se o tradiční akci pořádanou firmou Incheba, která se letos konala od 24. do 27. října. Nemohli jsme tam chybět, proto nabízíme stručné informace o novinkách i s několika fotografiemi.
Autoshow Praha 2002: reportáž z místa činu

První den zahájení výstavy již hodinu před otevřením bran čekaly stovky lidí netrpělivě na vpuštění do areálu. Jednalo se převážně o mužskou část populace zastoupenou většinou studenty. Na výstavišti vystavovali spíše prodejci než samotné automobilky. Každým rokem jsou podobná představení chudší a chudší, je to dáno poměrně malým trhem v ČR a přicházející krizí v automobilovém odvětví. Přesto se letošní autoshow mohla pochlubit několika horkými novinkami.

Středoevropskou premiéru si zde odbyl Renault Espace IV, českou předpremiéru absolvoval hliníkový skvost v podobě Audi A8. Českou výstavní premiéru mělo celkem 23 modelů počínaje Citroënem C8, přes Daewoo Kalos, Mazdu6 až po luxusní koráb VW Phaeton. Takže bylo doopravdy co zkoušet a na co upírat zrak.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Stovky lidí čekaly na to, aby mohly spatřit pár novinek automobilového
nebe.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Phaeton, největší vůz v historii VW, patřil k nejobletovanějším
vozům vůbec.

Před půl desátou se konečně otevřely brány výstaviště. Návštěvník musel nejdříve projít mezi vystavenými novinkami z oblasti nákladních a dodávkových vozů. Teprve potom na něj čekala další kontrola vstupenek před vchodem do průmyslového paláce, kde se odehrávala hlavní část výstavy. V prostřední části již tradičně měly své výstavní plochy Volkswagen, Nissan a Kia.

Mezi VW byla nejvíce obletovaná novinka Phateon. VW chce robustní vysoce luxusní limuzínou dokázat, že umí vyrábět nejen lidová vozítka. Bude přímou konkurencí pro Audi A8, BMW řady 7 a pro Mercedes třídy S. Lákadlem na stánku jihokorejské automobilky Kia byl model Rio, dále Carens a v neposlední řadě faceliftovaná v Čechách hodně známá Sephia, Shuma II a Kia Carnival.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mazda6 byla na Autoshow vystavena v krásné kanárkově žluté barvě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Záď nové mazdy působí vedle Renaultu Avantime skoro archaicky.

Pravé křídlo paláce hned z okraje zabírala značka Renault, která v předpremiéře odtajnila svůj nový Espace, dále ukázala Mégane druhé generace ve dvou karosářských verzích. Mégane II je svým futuristickým designem vozem, který v segmentu nižší střední třídy vybočuje z řady. Zaujme snad každého. Když přidáme dobrou výbavu, špičkovou bezpečnost, vynikající jízdní vlastnosti a dobrou cenu začínající na 420 000 Kč, můžeme očekávat vysokou prodejnost jako u předešlé generace. Trochu stranou stála Laguna v provedení kombi. Pozornosti návštěvníků se těšil zejména Vel Satis.

Za Renaultem měl svou expozici italský Fiat, který představil model Palio Weekend (konkurent pro Fabii) a Doblo Malibu. Úplně na konci pravého křídla budila velkou pozornost nová Mazda6. Je skutečně krásná. Sportovní provedení bylo k vidění v kanárkově žluté barvě. AutoPalace vystavilo šestku ve třech karosářských variantách (sedan, liftback a kombi). Novinkou byla i faceliftovaná Mazda MPV a její menší sourozenec nesoucí označení Premacy. Tomuto křídlu průmyslového paláce vévodilo také supersportovní Lamborhini Murciélago. Snad každý se před ním musel vyfotografovat. K vidění byly i jiné upravené kousky, např. Mercedes SL, Škoda Superb, Octavia a Opel Speedster.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Detailní příď druhé generace Renaultu Mégane --- Renault Espace IV

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Stánek jihokorejské automobilky Daewoo --- Fiat představil Palio
Weekend.

Levé křídlo paláce nabízelo u korejského Daewoo velkolepou futuristickou show. U Subaru jste mohli vidět nového Forestera. Zástupy lidí na tomto stánku však pokukovaly především po Impreze WRX STi v klasické modré barvě. Prošla drobným faceliftem předních „kukadel“. Dále bylo k vidění Legacy Outback. Opodál stála nová Audi A4 ve verzi kabrio, nad kterou se tyčila tajuplná supernová hliniková Audi A8, která poslouží účastníkům summitu NATO, a to v počtu 55 ks při listopadovém zasedání. Další zastávku provedeme u Citroënu, který přivezl již známou C3 a horkou novinku C8, u Peugeotu ji naleznete pod označením 807. Peugeot se také pochlubil modelem 206 SW.

Vedle měl stánek Opel, který se točil především kolem nové generace Vectry. Nechyběla zde ani ve verzi GTS, která byla před nedávnem představena v ČR. Desing je opravdu hodně povedený, jen uvnitř si člověk připadá trochu stísněný. Jde ale jen o pocit. Ford ukázal novou Fiestu, model Fusion a Transit Connect, který je možno objednat i s továrním pohonem LPG, a to za 458 900 Kč bez DPH. Mezi další zúčastněné automobilky patřilo BMW, SAAB, Honda, Seat, Hyudai s novým vozem Getz (další zdatný konkurent pro Fabii) a Toyota se svou Corollou.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Opel Vectra - nejnovější přírustek německé automobilky - detailně
zvenčí i uvnitř.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Tento Mini Cooper byl k nalezení v pavilonu doprovodné výstavy Autohifi,
výbavu má na to opravdu pozoruhodnou (viz foto vpravo).

Dunivý zvuk hudby vycházel z Křížíkova pavilonu, který byl při nedávných povodních zatopen do výše 3 metrů. Málokterý návštěvník však pozná, že zde někdy řádila rozvodněná Vltava. Prostory těchto pavilónů patřily doprovodným výstavám autohifi, tuning & racing, asa (autopříslušenství), transped (nákladní automobily) a comma (komunální technika a technologie). Na auto hifi byl k vidění například Pontiac Firebrid obsahující 4 výkonné zesilovače a 23 reproduktorů. K dalším vycpaným perlám patřil Mini Cooper, Trabant 601, Octavia nebo Honda S2000. Koho omrzel zásobník na CD, mohl okouknout automobilový MP3 přehrávač, na jehož pevný disk se vejde přibližně 2000 hudebních CD.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Návštěvníci mohli leccos obdivovat nejen uvnitř, ale i venku.

Organizátorům patří zajisté dík za bezproblémové zvládnutí celé výstavní akce a přejme si do budoucna, ať se automobilkám a dovozcům daří a my můžeme opět za rok přijít. Na jaře příštího roku nás čeká brněnský autosalon.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků