Autosedačka pro nejmenší

Dětská autosedačka CHICCO SYNTHESIS patří do skupiny č. 0+. Rozsah jejího použití je tedy od narození dítěte do 13 kg jeho hmotnosti.
Autosedačka pro nejmenší

Je to sedačka klasifikovaná jako univerzální a je tak také schválena podle Směrnice č. 44, 3. Je tedy použitelná na sedadlech většiny vozidel a je plně kompatibilní, pokud výrobce vozidla uvádí, že se pro dané vozidlo předpokládá použití dětských zádržných systémů univerzálního typu. Sedačka je vhodná pro použití ve vozech s dvou nebo tříbodovými bezpečnostními pásy, a to pevnými nebo samonavíjecími.

Co se týká univerzálnosti sedačky, doporučuji pro jistotu při jejím nákupu nejprve umístění do vašeho vozidla vyzkoušet. Bohužel již vím, že například do Škody Favorit nelze tuto sedačku na zadní sedadla upevnit, protože pásy jsou krátké. (viz. diskusní fórum k článku „Jak je to s homologací a atestem autosedačky“.

Sedačka Chicco Synthesis musí být umístěna výhradně proti směru jízdy a i když způsob uchycení sedačky bezpečnostními pásy umožňuje i její instalování ve směru jízdy, takové použití není povoleno a z praktického hlediska je velmi nebezpečné. Dítě je sice v sedačce připoutáno tříbodovými pásky, ale v případě nárazu by horním končetinám a především hlavě hrozilo velké nebezpečí poranění.

V případě správného instalování, tedy proti směru jízdy, je malý pasažér včetně hlavy zapřen do sedačky, která je pevně připoutána pásy. Riziko poranění při jakémkoli karambolu je tak silně eliminováno.

Umístění sedačky na přední sedadlo spolujezdce je možné, ale nezapomeňte na vyhlášku, která zakazuje přepravu osob mladších 12ti let předním sedadle. Je tu tedy konflikt, ale pokud by jste si přeci jen mysleli, že dítě v sedačce můžete na přední sedadlo umístit, pak to určitě nedělejte, pokud je vaše vozidlo vybaveno airbagem spolujezdce!

Dříve než sedačku umístíte do vozidla, je třeba vyzkoušet usazení dítěte a výškové nastavení vlastních pásků sedačky. Ty jsou tříbodové a v horním upevnění mají tři možnosti výškového nastavení prostřednictvím redukčních otvorů. Upravte je tedy tak, aby vaše ratolest nebyla pásky „přiškrcena“ nebo upoutána příliš volně. Po usazení malého pasažéra musí nejprve dojít k zasunutí obou konců pásků sedačky do dolní spony. Speciální tvar obou konců pásků, které se nejprve zasunou do sebe a poté do přezky, nedovolí chybné spojení. To je pevné a její rozepnutí vyžaduje vynaložení síly, kterou by dítě nemělo ještě v tomto věku disponovat. Proto by byla náhoda, pokud by se mu tuto přezku podařilo rozepnout. Není ovšem na škodu, občas pásky zkontrolovat. Aby pásky splnily svou roli, nesmí jen tak volně plandat. Posledním krokem tedy je jejich dotažení. K tomu je na spodní části sedačky vyveden sdružený konec dvou horních pásků, jehož přitažením dojde k jejich napnutí.

Upevnění sedačky do vozidla je poměrně snadné a po získání určitých zkušeností, nebo nacvičení vlastního „grifu“ je to záležitost okamžiku. Malý pasažér při upevňování sedačky nijak nepřekáží a zároveň ho lze do sedačky pohodlně usadit i když je již upevněna ve vozidle. Není tedy rozhodující, co provedete dříve. Žádná z možností není složitější, krkolomnější, nebo dokonce nemožná.

I když samozřejmě záleží na preferencích každého uživatele, myslím že častější bude nastupování a vystupování malého pasažéra i se sedačkou. Ta je totiž „vícefunkční“ a dobře ji užijete i při běžném domácím režimu.

Chicco Synthesis má rukojeť, kterou lze nastavit do čtyř poloh. Pro převoz v autě. Pro přenos sedačky – jedete-li například na lékařskou prohlídku, sedačku vyjmete a nesete i s dítětem jako tašku. Houpací poloha – rukojeť je za sedačkou a kolébkovitá spodní část skeletu umožňuje houpání. Pevná poloha – rukojeť je za sedačkou sklopena až k zemi a zabraňuje tak houpání. Všechny čtyři polohy jsou „aretované“ přes upevňovací páky, nemůže se tak stát, aby se vám dítě například při přenosu ze sedačky vyklopilo.

Skelet sedačky je vyroben z plastu s látkovým povlakem, který lze snadno sejmout a vyprat. Zde je však třeba řídit se pokyny na štítku povlaku, aby se vám například díky vysoké teplotě při praní nesrazil.

Skelet autosedačky můžete mít tmavě modrý, žlutý nebo béžový a povlak tmavý se světlou kostkou nebo s drobnými obrázky (viz obr. se vzory).

Mé vlastní zkušenosti s používáním sedačky jsou kladné a mohu ji jen doporučit. Možnost jejího operativního a vícefunkčního využití usnadňuje a řeší mnoho problémů nejen při transportu dětí dané kategorie. Velmi užitečný je i slunečník v podobě stříšky, která je odnímatelná a k sedačce se připevňuje pomocí patentků a nijak nepřekáží při jakékoli manipulaci.

Sedačka je dostupná v cenové relaci od 1.700,- Kč (supermarkety, akce) do 2.200,- (speciální prodejny, autosalony).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek



Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků