Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Segment kompaktních SUV bude od poloviny letošního roku zase o něco bohatší. Do prodeje totiž zamíří nový SsangYong Korando, který jsme si prohlédli přímo na ženevském výstavišti.

Korando je největší hvězdou stánku korejské automobilky SsangYong na ženevském autosalonu a ta si od něj hodně slibuje. Vůz totiž spadá do v Evropě velice oblíbeného segmentu kompaktních SUV, kde se bude muset utkat třeba s Kiou Sportage, Toyotou RAV4, Hondou CR-V nebo Škodou Karoq.

Srdce zákazníků si bude chtít získat třeba subjektivně velice povedeným designem. Příď působí díky množství horizontálních linek docela nízká a atletická, velké boční plochy „rozbíjí“ charakteristické obloukovité prolisy, plovoucí zadní sloupek má šmrnc a hranatější záď s obrovskými svítilnami vzbuzuje respekt. Všimněte si i polohy zadní kliky dveří vůči přední – je hodně vysoko, ale nepůsobí nepřirozeně.

Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Korando na délku měří 4450 mm, je 1870 mm široké, 1629 mm vysoké a rozvor náprav činí 2675 mm. Kdo by očekával spíše levnější materiály, mám dobrou zprávu, protože tady je všechno na v podstatě stejné úrovni, jako u většího a Rextonu. Koženka, měkčené materiály na horní části přístrojovky, ale hlavně moderní vzezření kokpitu dělají pobyt na palubě příjemnější. Škoda jenom trochu levně vyhlížejících výplní dveří s převážně tvrdými plasty. Volant padne hezky do rukou, skrze něj koukáte na digitální přístrojový štít, dokonce nechybí ani ambientní osvětlení. Na první pohled lahoda!

Dovnitř se příjemně nastupuje a vpředu i perfektně sedí, pozice za volantem je přirozená a všechny ovladače máte na dosah rukou. Jak se dozvíte v testu Rextonu, na ovládání infotainmentu si budete muset zvykat, a totéž bude zřejmě platit i pro Korando, protože se prostředí neliší. Panel klimatizace je jednoduchý a místo klasických tlačítek má malé „klávesy“, do přihrádky pod něj odhodíte telefon a tak dále. Praktická klasika.

TEST SsangYong Tivoli 1.6 e-XGI AT 4x4: Rozvážný městoborec

TEST SsangYong Tivoli 1.6 e-XGI AT 4x4: Rozvážný městoborec

Díky bohatému nástupnímu prostoru a velkému úhlu otevírání zadních dveří se dozadu příjemně nastupuje, a když si seřídím přední sedadlo do ideální polohy k řízení, zůstává mi vzadu před koleny asi deset centimetrů místa. Sedáky hezky podepírají stehna a v loktech je to i na větší roztahování, takže naprostá paráda. Hovořím o uvolněné pozici k sezení, i když však napřímím záda a opřu se o hlavovou opěrku, ke kontaktu hlavy se stropem nedochází.

Úplně jasno ještě nemám ohledně zavazadelníku. Že se se svými 190 centimetry výšky nevejdu pod otevřené zadní víko, jsem si u korejských vozů zvyknul, mělké dno s příčně rozdělenou podlážkou však nevzbuzuje dojem 551 litrů v základu, který je ještě o 30 litrů větší než u Škody Karoq. Těch se zřejmě dočkáte v případě, že pod podlážku neuložíte plnohodnotnou rezervu. Maximální objem 1248 litrů je zase poměrně malý, vezmu-li v potaz, že konkurenční Škoda u Karoqu uvádí 1630 litrů.

Nový SsangYong Rexton má české ceny. Jak si stojí proti konkurentům?

Nový SsangYong Rexton má české ceny. Jak si stojí proti konkurentům?

Vůz by se měl na trhu objevit v polovině letošního roku, přičemž na výběr bude mezi benzinovou i vznětovou čtyřválcovou jednotkou. První z nich reprezentuje turbobenzin 1.5 GDI Turbo o výkonu 120 kW a točivém momentu 280 N.m, druhým agregátem je naftová šestnáctistovka se 100 kW.

Oba agregáty bude možné kombinovat s manuální (velice precizní!) i automatickou měničovou převodovkou, přičemž u nafťáku se v závislosti na převodovce liší točivý moment – 300 N.m pro manuál, 324 N.m pro automat. Standardem je přední pohon, volitelně je možná i čtyřkolka.

Cena je zatím neznámá, ale vzhledem k tomu, že má SsangYong příznivou cenovou politiku, očekáváme základ s benzinovou patnáctistovkou a manuálem pod hranicí 500.000 korun. Vždyť už základní Rexton vychází na 715 tisíc korun, a to je nabídka jako řemen!

Nový SsangYong Korando: Dostupná technická data
Motor 1.5 GDI Turbo 1.6 D
Zdvihový objem [cm3] 1497 1597
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/5500 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 280/1500-4000 300/1500(324/1500)
Převodovka 6M(6A) 6M(6A)
Max. rychlost [km/h] 191(193) 180(181)
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno neuvedeno
Komb. spotřeba [l/100 km]* 6,3 5,6
*Přepočteno z gramů CO2/km, vztahuje se k 2WD s manuálem

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků