Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Segment kompaktních SUV bude od poloviny letošního roku zase o něco bohatší. Do prodeje totiž zamíří nový SsangYong Korando, který jsme si prohlédli přímo na ženevském výstavišti.

Korando je největší hvězdou stánku korejské automobilky SsangYong na ženevském autosalonu a ta si od něj hodně slibuje. Vůz totiž spadá do v Evropě velice oblíbeného segmentu kompaktních SUV, kde se bude muset utkat třeba s Kiou Sportage, Toyotou RAV4, Hondou CR-V nebo Škodou Karoq.

Srdce zákazníků si bude chtít získat třeba subjektivně velice povedeným designem. Příď působí díky množství horizontálních linek docela nízká a atletická, velké boční plochy „rozbíjí“ charakteristické obloukovité prolisy, plovoucí zadní sloupek má šmrnc a hranatější záď s obrovskými svítilnami vzbuzuje respekt. Všimněte si i polohy zadní kliky dveří vůči přední – je hodně vysoko, ale nepůsobí nepřirozeně.

Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Korando na délku měří 4450 mm, je 1870 mm široké, 1629 mm vysoké a rozvor náprav činí 2675 mm. Kdo by očekával spíše levnější materiály, mám dobrou zprávu, protože tady je všechno na v podstatě stejné úrovni, jako u většího a Rextonu. Koženka, měkčené materiály na horní části přístrojovky, ale hlavně moderní vzezření kokpitu dělají pobyt na palubě příjemnější. Škoda jenom trochu levně vyhlížejících výplní dveří s převážně tvrdými plasty. Volant padne hezky do rukou, skrze něj koukáte na digitální přístrojový štít, dokonce nechybí ani ambientní osvětlení. Na první pohled lahoda!

Dovnitř se příjemně nastupuje a vpředu i perfektně sedí, pozice za volantem je přirozená a všechny ovladače máte na dosah rukou. Jak se dozvíte v testu Rextonu, na ovládání infotainmentu si budete muset zvykat, a totéž bude zřejmě platit i pro Korando, protože se prostředí neliší. Panel klimatizace je jednoduchý a místo klasických tlačítek má malé „klávesy“, do přihrádky pod něj odhodíte telefon a tak dále. Praktická klasika.

TEST SsangYong Tivoli 1.6 e-XGI AT 4x4: Rozvážný městoborec

TEST SsangYong Tivoli 1.6 e-XGI AT 4x4: Rozvážný městoborec

Díky bohatému nástupnímu prostoru a velkému úhlu otevírání zadních dveří se dozadu příjemně nastupuje, a když si seřídím přední sedadlo do ideální polohy k řízení, zůstává mi vzadu před koleny asi deset centimetrů místa. Sedáky hezky podepírají stehna a v loktech je to i na větší roztahování, takže naprostá paráda. Hovořím o uvolněné pozici k sezení, i když však napřímím záda a opřu se o hlavovou opěrku, ke kontaktu hlavy se stropem nedochází.

Úplně jasno ještě nemám ohledně zavazadelníku. Že se se svými 190 centimetry výšky nevejdu pod otevřené zadní víko, jsem si u korejských vozů zvyknul, mělké dno s příčně rozdělenou podlážkou však nevzbuzuje dojem 551 litrů v základu, který je ještě o 30 litrů větší než u Škody Karoq. Těch se zřejmě dočkáte v případě, že pod podlážku neuložíte plnohodnotnou rezervu. Maximální objem 1248 litrů je zase poměrně malý, vezmu-li v potaz, že konkurenční Škoda u Karoqu uvádí 1630 litrů.

Nový SsangYong Rexton má české ceny. Jak si stojí proti konkurentům?

Nový SsangYong Rexton má české ceny. Jak si stojí proti konkurentům?

Vůz by se měl na trhu objevit v polovině letošního roku, přičemž na výběr bude mezi benzinovou i vznětovou čtyřválcovou jednotkou. První z nich reprezentuje turbobenzin 1.5 GDI Turbo o výkonu 120 kW a točivém momentu 280 N.m, druhým agregátem je naftová šestnáctistovka se 100 kW.

Oba agregáty bude možné kombinovat s manuální (velice precizní!) i automatickou měničovou převodovkou, přičemž u nafťáku se v závislosti na převodovce liší točivý moment – 300 N.m pro manuál, 324 N.m pro automat. Standardem je přední pohon, volitelně je možná i čtyřkolka.

Cena je zatím neznámá, ale vzhledem k tomu, že má SsangYong příznivou cenovou politiku, očekáváme základ s benzinovou patnáctistovkou a manuálem pod hranicí 500.000 korun. Vždyť už základní Rexton vychází na 715 tisíc korun, a to je nabídka jako řemen!

Nový SsangYong Korando: Dostupná technická data
Motor 1.5 GDI Turbo 1.6 D
Zdvihový objem [cm3] 1497 1597
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/5500 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 280/1500-4000 300/1500(324/1500)
Převodovka 6M(6A) 6M(6A)
Max. rychlost [km/h] 191(193) 180(181)
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno neuvedeno
Komb. spotřeba [l/100 km]* 6,3 5,6
*Přepočteno z gramů CO2/km, vztahuje se k 2WD s manuálem

SsangYong

Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.

Spolupracoval s Daimler-Benz, s Daewoo, koupila ho čínská automobilka a aktuálně skončil pod indickou firmou Mahindra & Mahindra. V České republice se soustředí na SUV.

SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 62 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků