Autosalon Ženeva 2021 má stále naději! Vás to ale zřejmě moc nepotěší

Organizátoři přemýšlí nad razantní změnou formátu slavného autosalonu.

Letošní autosalon v Ženevě (GIMS) padl za oběť pandemii koronaviru a nedlouho poté organizátoři tradiční výstavy oznámili, že z důvodu chabého zájmu ze strany automobilek a nejistého průběhu celosvětové nákazy neproběhne ani ročník 2021. Jak to ale nyní vypadá, situace by se mohla otočit k dobru. Jen bychom se tradičního březnového autosalonu nedočkali tak, jak ho známe.

Škoda nezamíří proti Dacii. Podle nového šéfa jsou rivaly stále tytéž automobilky

Škoda nezamíří proti Dacii. Podle nového šéfa jsou rivaly stále tytéž automobilky

Automotive News Europe totiž přináší informaci, že organizátoři GIMS si pohrávají s myšlenkou uvedení ženevského autosalonu v dosti pozměněné formě. V novém plánu se mluví o pouze třídenní události (namísto klasických 15 dní), a to přístupné výhradně pro novináře a další zástupce médií s akreditací.

Na klasické otevření bran autosalonu veřejnosti po ukončení novinářských dnů by tedy příští rok nedošlo. S tradičním místem konání na výstavišti Palexpo se počítá opět. Se stále silnějším přechodem automobilek do on-line prostoru je pak zmiňováno silnější zaměření na virtuální prvky výstavy a on-line prezentace.

VW se chce zbavit Bugatti. Značku údajně zamýšlí prodat chorvatskému Rimacu

VW se chce zbavit Bugatti. Značku údajně zamýšlí prodat chorvatskému Rimacu

Na fyzické vystavování nových modelů a živé tiskové konference se ale nezapomene. Nelze však přehlédnout snahu organizátorů posunout autosalon do modernější formy, která by snad mohla přivést značkám pozornost diváků i bez jejich nutnosti být fyzicky na místě. Nový formát už měl být údajně nabídnut automobilkám, žádný výrobce však zatím účast nepotvrdil.

Nelze přehlédnout, že koncept tradičních autosalonů se stánky automobilek a návštěvníky pod jednou střechou zastarává. Stále více výrobců upřednostňuje, ať z finančních či virálních důvodů, on-line prezentace nebo soukromé události pro vybrané publikum. Ostatně z těchto důvodů již letošní ročník odřekla velká spousta značek. A například Lamborghini nedávno oznámilo, že s velkými autosalony nadobro končí.

Lamborghini kašle na autosalony. Na velkých akcích už vystavovat nebude

Lamborghini kašle na autosalony. Na velkých akcích už vystavovat nebude

Kratší doba konání autosalonu, navíc zaměřeného pouze na odborníky, by každopádně automobilkám pozitivně snížila náklady na vystavování. Především na pozadí s již vysokými ztrátami, které celosvětová pandemie v automobilovém průmyslu zatím napáchala.

Nepředvídatelný vývoj situace okolo šíření nákazy také vytváří otázku, zda bude konání i takto ořezaného formátu ženevského autosalonu po stránce zdravotních opatření, včetně omezení cestování z okolních států, příští rok na jaře ve Švýcarsku vůbec možné.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

27.  10.  2020 | Martin Jeník | 15 příspěvků
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků