Co bude s evropským Autem roku 2020? Vyhlášení mělo proběhnout v Ženevě

Vyhlášení evropského Auta roku (COTY) probíhá na ženevském výstavišti vždy v pondělí před začátkem autosalonu. Organizátoři ankety naštěstí přišli s bleskovým řešením.

Panika způsobená zasažením Evropy koronavirem každou hodinou narůstá. Zatímco Češi hromadí zásoby a regály obchodů zejí prázdnotou, někteří čeští občané žijící mimo naše území nevěřícně kroutí hlavami. Riziko šíření onemocnění ovlivnilo také ženevský autosalon. Celá akce byla pouhé tři dny před zahájením zrušena. Co bude dál?

Autosalon Ženeva 2020 byl zrušen kvůli koronaviru! Rozhodla to švýcarská vláda

Autosalon Ženeva 2020 byl zrušen kvůli koronaviru! Rozhodla to švýcarská vláda

Že měl být Autosalon Ženeva 2020 co do novinek slabší než v dřívějších letech, jsme věděli. Akce tohoto typu se ale připravují měsíce dopředu a automobilky i navzdory nastalé situaci budou chtít své produkty prezentovat. Někteří výrobci proto uspořádají tiskové konference formou online přenosů. O informace, které by jinak zazněly na výstavišti Palexpo, tedy nepřijdeme a my se vám je budeme snažit zprostředkovat.

Autosalon Ženeva upadá. Očekávaných premiér je málo, blýskne se hlavně VW

Autosalon Ženeva upadá. Očekávaných premiér je málo, blýskne se hlavně VW

K ženevskému autosalonu se váže i vyhlášení evropského Auta roku (COTY). Probíhá den před zahájením výstavy a účastnit se jej mohou i akreditovaní novináři. Česko i letos reprezentuje kolega Jiří Duchoň, jediný český zástupce v 60člené porotě. Podle jeho slov proběhne vyhlášení i navzdory zrušení autosalonu, přirozeně však na jiném místě. Ani časový plán se údajně nezmění. Ceremoniál proběhne v pondělí 2. března v 15:00 a bude možné jej sledovat online.

Toto jsou finalisté evropského Auta roku 2020. Hned dva z nich jsou do zásuvky

Toto jsou finalisté evropského Auta roku 2020. Hned dva z nich jsou do zásuvky

Byla by ostatně škoda o vyhlášení evropského Auta roku přijít. Ve finálové sestavě totiž nechybí hi-tech elektromobily (Porsche Taycan a Tesla Model 3) ani auta „pro lidi“ (BMW 1, Ford Puma, Peugeot 208, Renault Clio, Toyota Corolla). Online přenos si budete moci v pondělí pustit také u nás na webu. Do té doby můžete v anketě i v diskusi pod článkem tipovat, který vůz získá od porotců nejvyšší počet bodů.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků