Všechny ostré verze Volkswagenu Golf odhaleny únikem. Nejsilnější má 333 koní

Golf je nejdůležitější model automobilky Volkswagen. Není divu, že vedle standardních verzí nabídne také celou řadu ostrých variant. Tady jsou!

Novou generaci Volkswagenu Golf jsme si podrobně představili už loni na podzim a nedlouho poté jsme se s ní poprvé svezli v rámci mezinárodní prezentace v Portugalsku. Šlo o standardní verze se základem v litrovém tříválci, které už dokonce mají i české ceny. Bylo jasné, že u běžných spotřebáků nezůstane a že si Volkswagen nenechá ujít příležitost vytěžit maximum svých dovedností získaných desítkami let výroby sportovních modelů.

Nový Volkswagen Golf má české ceny! Výbava navíc vám ušetří desítky tisíc

Nový Volkswagen Golf má české ceny! Výbava navíc vám ušetří desítky tisíc

Sportovní golfy dávno nemají jenom přídomek GTI. Během let nabídku doplnily i verze GTD, GTE a R. S těmi se počítá i v aktuální osmé generaci modelu, dosud ale nebylo stoprocentně jisté, jaké budou mít výkony. Ty můžeme potvrdit až nyní díky úniku části prezentace, kterou najdete v galerii. Na svém profilu na instagramu ji zveřejnil grafik avarvarii, který se zabývá ilustracemi budoucích vozů pro přední evropské magazíny.

VW Golf je na Slovensku překvapivě levný. Má však i velice bohatou výbavu

VW Golf je na Slovensku překvapivě levný. Má však i velice bohatou výbavu

Deriváty GTI a GTD ukážou na letošním ženevském autosalonu. Motory nabídnou 180 a 147 kW (245 a 200 koní), v obou případech se jedná o dvoulitrové čtyřválce (TSI a TDI Evo). Verze GTI TCR, která byla i rozloučením s minulou generací ostrých golfů, posílí na 221 kW, tedy rovných 300 koní (minulá generace měla 213 kW/290 koní), na konci června začne výroba plug-in hybridu GTE s kombinovaným výkonem 180 kW a třešničkou na dortu bude Golf R s pohonem všech kol a výkonem 245 kW (333 koní).

Nový VW Golf GTI unikl krátce před premiérou. Překvapení se zřejmě nekoná

Nový VW Golf GTI unikl krátce před premiérou. Překvapení se zřejmě nekoná

Deriváty GTI a GTD by se podle našich informací měly začít vyrábět po světové premiéře v Ženevě, na odhalení GTI TCR si ale podle všeho budeme muset počkat na tradiční setkání milovníků Golfů GTI u rakouského jezera Wörthersee. Právě na této akci bylo předloni odhaleno i minulé GTI TCR. Jako poslední by mělo dorazit erko – na silnicích se podle našich informací objeví v průběhu léta.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 53 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků