Všechny ostré verze Volkswagenu Golf odhaleny únikem. Nejsilnější má 333 koní

Golf je nejdůležitější model automobilky Volkswagen. Není divu, že vedle standardních verzí nabídne také celou řadu ostrých variant. Tady jsou!

Novou generaci Volkswagenu Golf jsme si podrobně představili už loni na podzim a nedlouho poté jsme se s ní poprvé svezli v rámci mezinárodní prezentace v Portugalsku. Šlo o standardní verze se základem v litrovém tříválci, které už dokonce mají i české ceny. Bylo jasné, že u běžných spotřebáků nezůstane a že si Volkswagen nenechá ujít příležitost vytěžit maximum svých dovedností získaných desítkami let výroby sportovních modelů.

Nový Volkswagen Golf má české ceny! Výbava navíc vám ušetří desítky tisíc

Nový Volkswagen Golf má české ceny! Výbava navíc vám ušetří desítky tisíc

Sportovní golfy dávno nemají jenom přídomek GTI. Během let nabídku doplnily i verze GTD, GTE a R. S těmi se počítá i v aktuální osmé generaci modelu, dosud ale nebylo stoprocentně jisté, jaké budou mít výkony. Ty můžeme potvrdit až nyní díky úniku části prezentace, kterou najdete v galerii. Na svém profilu na instagramu ji zveřejnil grafik avarvarii, který se zabývá ilustracemi budoucích vozů pro přední evropské magazíny.

VW Golf je na Slovensku překvapivě levný. Má však i velice bohatou výbavu

VW Golf je na Slovensku překvapivě levný. Má však i velice bohatou výbavu

Deriváty GTI a GTD ukážou na letošním ženevském autosalonu. Motory nabídnou 180 a 147 kW (245 a 200 koní), v obou případech se jedná o dvoulitrové čtyřválce (TSI a TDI Evo). Verze GTI TCR, která byla i rozloučením s minulou generací ostrých golfů, posílí na 221 kW, tedy rovných 300 koní (minulá generace měla 213 kW/290 koní), na konci června začne výroba plug-in hybridu GTE s kombinovaným výkonem 180 kW a třešničkou na dortu bude Golf R s pohonem všech kol a výkonem 245 kW (333 koní).

Nový VW Golf GTI unikl krátce před premiérou. Překvapení se zřejmě nekoná

Nový VW Golf GTI unikl krátce před premiérou. Překvapení se zřejmě nekoná

Deriváty GTI a GTD by se podle našich informací měly začít vyrábět po světové premiéře v Ženevě, na odhalení GTI TCR si ale podle všeho budeme muset počkat na tradiční setkání milovníků Golfů GTI u rakouského jezera Wörthersee. Právě na této akci bylo předloni odhaleno i minulé GTI TCR. Jako poslední by mělo dorazit erko – na silnicích se podle našich informací objeví v průběhu léta.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

dnes | Jan Mička | 88 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků