Všechny ostré verze Volkswagenu Golf odhaleny únikem. Nejsilnější má 333 koní

Golf je nejdůležitější model automobilky Volkswagen. Není divu, že vedle standardních verzí nabídne také celou řadu ostrých variant. Tady jsou!

Novou generaci Volkswagenu Golf jsme si podrobně představili už loni na podzim a nedlouho poté jsme se s ní poprvé svezli v rámci mezinárodní prezentace v Portugalsku. Šlo o standardní verze se základem v litrovém tříválci, které už dokonce mají i české ceny. Bylo jasné, že u běžných spotřebáků nezůstane a že si Volkswagen nenechá ujít příležitost vytěžit maximum svých dovedností získaných desítkami let výroby sportovních modelů.

Nový Volkswagen Golf má české ceny! Výbava navíc vám ušetří desítky tisíc

Nový Volkswagen Golf má české ceny! Výbava navíc vám ušetří desítky tisíc

Sportovní golfy dávno nemají jenom přídomek GTI. Během let nabídku doplnily i verze GTD, GTE a R. S těmi se počítá i v aktuální osmé generaci modelu, dosud ale nebylo stoprocentně jisté, jaké budou mít výkony. Ty můžeme potvrdit až nyní díky úniku části prezentace, kterou najdete v galerii. Na svém profilu na instagramu ji zveřejnil grafik avarvarii, který se zabývá ilustracemi budoucích vozů pro přední evropské magazíny.

VW Golf je na Slovensku překvapivě levný. Má však i velice bohatou výbavu

VW Golf je na Slovensku překvapivě levný. Má však i velice bohatou výbavu

Deriváty GTI a GTD ukážou na letošním ženevském autosalonu. Motory nabídnou 180 a 147 kW (245 a 200 koní), v obou případech se jedná o dvoulitrové čtyřválce (TSI a TDI Evo). Verze GTI TCR, která byla i rozloučením s minulou generací ostrých golfů, posílí na 221 kW, tedy rovných 300 koní (minulá generace měla 213 kW/290 koní), na konci června začne výroba plug-in hybridu GTE s kombinovaným výkonem 180 kW a třešničkou na dortu bude Golf R s pohonem všech kol a výkonem 245 kW (333 koní).

Nový VW Golf GTI unikl krátce před premiérou. Překvapení se zřejmě nekoná

Nový VW Golf GTI unikl krátce před premiérou. Překvapení se zřejmě nekoná

Deriváty GTI a GTD by se podle našich informací měly začít vyrábět po světové premiéře v Ženevě, na odhalení GTI TCR si ale podle všeho budeme muset počkat na tradiční setkání milovníků Golfů GTI u rakouského jezera Wörthersee. Právě na této akci bylo předloni odhaleno i minulé GTI TCR. Jako poslední by mělo dorazit erko – na silnicích se podle našich informací objeví v průběhu léta.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 90. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 2. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 3. a středu 4. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 5. do neděle 15. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
Přehled očekávaných novinek

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků