Nový VW Golf GTI oficiálně: Má 245 koní a manuál! Přiváží i úsporné GTD a GTE

Volkswagen již oficiálně představuje linii nových ostrých Golfů. Půjdete do benzinu, plug-in hybridu, nebo do nafty?

Autosalon v Ženevě bude místem výstavní premiéry hned několika ostrých Golfů, přičemž informace a první fotky již Volkswagen zveřejňuje předem. Klasikou benzinových hot-hatchů je nové GTI, plug-in hybridní cestou se vydává GTE a úsporný chod se sportovním charakterem opět spojuje také naftové GTD.

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Design novinek není třeba kdovíjak probírat. Volkswagen hraje na jistotu s decentně přiostřeným zevnějškem všech tří vozů, rozvedeným stylem standardního Golfu a velkými mřížkami předních nárazníků se stylově zakomponovanými LED mlhovkami (volitelně), zatímco podsvícená linka spojující přední světlomety je u GTI, GTE i GTD standardní výbavou.

Nový VW Touareg R oficiálně: Hybrid do zásuvky má 462 koní a brzy nahradí V8

Nový VW Touareg R oficiálně: Hybrid do zásuvky má 462 koní a brzy nahradí V8

Hlavní pozornost padá na jednotlivé motory daných modelů. V případě klasického Golfu GTI tak přichází přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 180 kW (245 koní) a točivém momentu 370 N.m. Motor je standardně spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco sedmistupňový automat DSG bude za příplatek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
⇒ Galerie: Volkswagen Golf GTI VIII 2020

Plug-in hybridní Golf GTE pak dochází k systémovému výkonu 180 kW (245 koní) a točivému momentu 400 N.m pomocí kombinace přeplňovaného čtyřválce 1.4 TSI (110 kW/150 k), elektromotoru (85 kW/115 k), šestistupňového DSG a nové lithium-iontové baterie o kapacitě 13 kWh. Prediktivní systém pak dokáže upravovat chod hybridního ústrojí v závislosti na informacích z navigace GPS a zvolené trasy. Dojezd čistě v elektrickém režimu zmiňuje VW na zhruba 60 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
⇒ Galerie: Volkswagen Golf GTE VIII 2020

Golf GTD je nakonec nejvýkonnějším naftovým Golfem s motorem TDI v nabídce. Přepracované 2.0 TDI tak produkuje 147 kW (200 koní) a točivý moment 400 N.m, a to mnohem čistějším způsobem, jelikož i v této výkonové specifikaci uvádí VW hned dva filtry pevných částic a dvojí vstřikováním močoviny. O systému jsme už podrobněji psali. GTD je pak standardně vybaveno sedmistupňovým automatem DSG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
⇒ Galerie: Volkswagen Golf GTD VIII 2020

Golfy GTI, GTE i GTD jsou místem premiéry elektronického systému Vehicle Dynamics Manager, řídícího nastavení elektronické uzávěrky diferenciálu XDS, stabilizace nebo rovněž příplatkového adaptivního podvozku DCC. Standardní sportovní podvozky GTI a GTD jsou poté o 15 mm sníženy.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Do základní výbavy všech modelů zapadá například digitální přístrojový štít, 10palcová obrazovka infotainmentu s navigací, bezklíčový přístup, kůží čalouněný multifunkční sportovní volant s dotykovými plochami nebo ambientní osvětlení interiéru s 30 odstíny včetně specifických nastavení pro jednotlivé modely.

Ostrá Cupra Leon má 4 motory a zbaví vás výčitek svědomí. Manuál nenabídne

Ostrá Cupra Leon má 4 motory a zbaví vás výčitek svědomí. Manuál nenabídne

S představením v Ženevě bychom se mohli dozvědět dynamické schopnosti všech novinek a další podrobnosti. S ostrými verzemi Golfu pak samozřejmě VW nekončí. Ještě nás čeká čtyřkolka R a později se dočkáme i dále vypilovaného GTI TCR, jehož premiéra by mohla proběhnout na tradičním setkání příznivců koncernu u rakouského jezera Wörthersee.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 61 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků