Nový VW Golf GTI oficiálně: Má 245 koní a manuál! Přiváží i úsporné GTD a GTE

Volkswagen již oficiálně představuje linii nových ostrých Golfů. Půjdete do benzinu, plug-in hybridu, nebo do nafty?

Autosalon v Ženevě bude místem výstavní premiéry hned několika ostrých Golfů, přičemž informace a první fotky již Volkswagen zveřejňuje předem. Klasikou benzinových hot-hatchů je nové GTI, plug-in hybridní cestou se vydává GTE a úsporný chod se sportovním charakterem opět spojuje také naftové GTD.

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Design novinek není třeba kdovíjak probírat. Volkswagen hraje na jistotu s decentně přiostřeným zevnějškem všech tří vozů, rozvedeným stylem standardního Golfu a velkými mřížkami předních nárazníků se stylově zakomponovanými LED mlhovkami (volitelně), zatímco podsvícená linka spojující přední světlomety je u GTI, GTE i GTD standardní výbavou.

Nový VW Touareg R oficiálně: Hybrid do zásuvky má 462 koní a brzy nahradí V8

Nový VW Touareg R oficiálně: Hybrid do zásuvky má 462 koní a brzy nahradí V8

Hlavní pozornost padá na jednotlivé motory daných modelů. V případě klasického Golfu GTI tak přichází přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 180 kW (245 koní) a točivém momentu 370 N.m. Motor je standardně spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco sedmistupňový automat DSG bude za příplatek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
⇒ Galerie: Volkswagen Golf GTI VIII 2020

Plug-in hybridní Golf GTE pak dochází k systémovému výkonu 180 kW (245 koní) a točivému momentu 400 N.m pomocí kombinace přeplňovaného čtyřválce 1.4 TSI (110 kW/150 k), elektromotoru (85 kW/115 k), šestistupňového DSG a nové lithium-iontové baterie o kapacitě 13 kWh. Prediktivní systém pak dokáže upravovat chod hybridního ústrojí v závislosti na informacích z navigace GPS a zvolené trasy. Dojezd čistě v elektrickém režimu zmiňuje VW na zhruba 60 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
⇒ Galerie: Volkswagen Golf GTE VIII 2020

Golf GTD je nakonec nejvýkonnějším naftovým Golfem s motorem TDI v nabídce. Přepracované 2.0 TDI tak produkuje 147 kW (200 koní) a točivý moment 400 N.m, a to mnohem čistějším způsobem, jelikož i v této výkonové specifikaci uvádí VW hned dva filtry pevných částic a dvojí vstřikováním močoviny. O systému jsme už podrobněji psali. GTD je pak standardně vybaveno sedmistupňovým automatem DSG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
⇒ Galerie: Volkswagen Golf GTD VIII 2020

Golfy GTI, GTE i GTD jsou místem premiéry elektronického systému Vehicle Dynamics Manager, řídícího nastavení elektronické uzávěrky diferenciálu XDS, stabilizace nebo rovněž příplatkového adaptivního podvozku DCC. Standardní sportovní podvozky GTI a GTD jsou poté o 15 mm sníženy.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Do základní výbavy všech modelů zapadá například digitální přístrojový štít, 10palcová obrazovka infotainmentu s navigací, bezklíčový přístup, kůží čalouněný multifunkční sportovní volant s dotykovými plochami nebo ambientní osvětlení interiéru s 30 odstíny včetně specifických nastavení pro jednotlivé modely.

Ostrá Cupra Leon má 4 motory a zbaví vás výčitek svědomí. Manuál nenabídne

Ostrá Cupra Leon má 4 motory a zbaví vás výčitek svědomí. Manuál nenabídne

S představením v Ženevě bychom se mohli dozvědět dynamické schopnosti všech novinek a další podrobnosti. S ostrými verzemi Golfu pak samozřejmě VW nekončí. Ještě nás čeká čtyřkolka R a později se dočkáme i dále vypilovaného GTI TCR, jehož premiéra by mohla proběhnout na tradičním setkání příznivců koncernu u rakouského jezera Wörthersee.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků