Nový VW Golf GTI oficiálně: Má 245 koní a manuál! Přiváží i úsporné GTD a GTE

Volkswagen již oficiálně představuje linii nových ostrých Golfů. Půjdete do benzinu, plug-in hybridu, nebo do nafty?

Autosalon v Ženevě bude místem výstavní premiéry hned několika ostrých Golfů, přičemž informace a první fotky již Volkswagen zveřejňuje předem. Klasikou benzinových hot-hatchů je nové GTI, plug-in hybridní cestou se vydává GTE a úsporný chod se sportovním charakterem opět spojuje také naftové GTD.

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Design novinek není třeba kdovíjak probírat. Volkswagen hraje na jistotu s decentně přiostřeným zevnějškem všech tří vozů, rozvedeným stylem standardního Golfu a velkými mřížkami předních nárazníků se stylově zakomponovanými LED mlhovkami (volitelně), zatímco podsvícená linka spojující přední světlomety je u GTI, GTE i GTD standardní výbavou.

Nový VW Touareg R oficiálně: Hybrid do zásuvky má 462 koní a brzy nahradí V8

Nový VW Touareg R oficiálně: Hybrid do zásuvky má 462 koní a brzy nahradí V8

Hlavní pozornost padá na jednotlivé motory daných modelů. V případě klasického Golfu GTI tak přichází přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 180 kW (245 koní) a točivém momentu 370 N.m. Motor je standardně spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco sedmistupňový automat DSG bude za příplatek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
⇒ Galerie: Volkswagen Golf GTI VIII 2020

Plug-in hybridní Golf GTE pak dochází k systémovému výkonu 180 kW (245 koní) a točivému momentu 400 N.m pomocí kombinace přeplňovaného čtyřválce 1.4 TSI (110 kW/150 k), elektromotoru (85 kW/115 k), šestistupňového DSG a nové lithium-iontové baterie o kapacitě 13 kWh. Prediktivní systém pak dokáže upravovat chod hybridního ústrojí v závislosti na informacích z navigace GPS a zvolené trasy. Dojezd čistě v elektrickém režimu zmiňuje VW na zhruba 60 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
⇒ Galerie: Volkswagen Golf GTE VIII 2020

Golf GTD je nakonec nejvýkonnějším naftovým Golfem s motorem TDI v nabídce. Přepracované 2.0 TDI tak produkuje 147 kW (200 koní) a točivý moment 400 N.m, a to mnohem čistějším způsobem, jelikož i v této výkonové specifikaci uvádí VW hned dva filtry pevných částic a dvojí vstřikováním močoviny. O systému jsme už podrobněji psali. GTD je pak standardně vybaveno sedmistupňovým automatem DSG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
⇒ Galerie: Volkswagen Golf GTD VIII 2020

Golfy GTI, GTE i GTD jsou místem premiéry elektronického systému Vehicle Dynamics Manager, řídícího nastavení elektronické uzávěrky diferenciálu XDS, stabilizace nebo rovněž příplatkového adaptivního podvozku DCC. Standardní sportovní podvozky GTI a GTD jsou poté o 15 mm sníženy.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Do základní výbavy všech modelů zapadá například digitální přístrojový štít, 10palcová obrazovka infotainmentu s navigací, bezklíčový přístup, kůží čalouněný multifunkční sportovní volant s dotykovými plochami nebo ambientní osvětlení interiéru s 30 odstíny včetně specifických nastavení pro jednotlivé modely.

Ostrá Cupra Leon má 4 motory a zbaví vás výčitek svědomí. Manuál nenabídne

Ostrá Cupra Leon má 4 motory a zbaví vás výčitek svědomí. Manuál nenabídne

S představením v Ženevě bychom se mohli dozvědět dynamické schopnosti všech novinek a další podrobnosti. S ostrými verzemi Golfu pak samozřejmě VW nekončí. Ještě nás čeká čtyřkolka R a později se dočkáme i dále vypilovaného GTI TCR, jehož premiéra by mohla proběhnout na tradičním setkání příznivců koncernu u rakouského jezera Wörthersee.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků