Škoda poprvé oficiálně připustila, že Octavia RS bude hybridní. Ukázala i logo

Ani sama Škoda už nemůže zdržovat. Přestože ale design nové Octavie RS již známe, automobilka teprve vypouští do světa malinkou upoutávku.

Vlastně jako na zavolanou. Chvíli po úniku vizualizací designu nové Octavie RS se Škoda pouští do maratonu upoutávek, na jehož konci se ostrý liftback i kombi oficiálně představí světu na březnovém autosalonu v Ženevě. Nejprve teď značka ukazuje tradiční logo verze RS, a to přímo se zmínkou očekávané plug-in hybridní varianty iV.

Podoba loga následuje zbarvení, které již Škoda uvedla na Kodiaqu RS – písmeno V (vítězství/victory) tak bude i na nové Octavii RS červené. Samotná písmena zkraty „Rallye Sport“ jsou poté černá, stejně jako ohraničení celého loga. Ostatně černě lakované doplňky budou na novém RS hlavním motivem, nehledě na agresivněji pojaté nárazníky či chromované rámečky výfuků.

Škoda neuhlídala Octavie RS a Scout. Sériovky se už mohou lišit jen v detailech

Škoda neuhlídala Octavie RS a Scout. Sériovky se už mohou lišit jen v detailech

Vzhled loga RS a jeho umístění na zádi se nicméně liší od výše zmíněných vizualizací. Fotky derivátů RS mají původ v zobrazení infotainmentu Columbus, což potvrzuje informaci, že se auta v galerii budou od skutečných vozů v některých detailech možná ještě trochu lišit.

V historii modelů RS pak bude nyní, dvacet let po debutu první generace Octavie RS, pokračovat čtvrtá generace poprvé s plug-in-hybridním pohonem. Za písmenky RS tak ještě čekejte i dodatek iV, značící hybridní pohon. Výsledný systémový výkon má dosáhnout hodnoty 180 kW (245 koní).

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

V nabídce však stále najdeme i čistě zážehovou variantu (180 kW) a turbodiesel 2.0 TDI Evo (147 kW) s pohonem 4x4. Stejné motory nabídnou i deriváty GTI, GTD a GTE Volkswagenu Golf.

Není pochyb, že si i nová generace Octavie RS, teď navíc s širší nabídkou motorizací, najde velkou skupinu zájemců. Pro představu, na některých trzích zastávalo RS třetí generace až 20 % všech prodejů modelu Octavia.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků