Škoda poprvé oficiálně připustila, že Octavia RS bude hybridní. Ukázala i logo

Ani sama Škoda už nemůže zdržovat. Přestože ale design nové Octavie RS již známe, automobilka teprve vypouští do světa malinkou upoutávku.

Vlastně jako na zavolanou. Chvíli po úniku vizualizací designu nové Octavie RS se Škoda pouští do maratonu upoutávek, na jehož konci se ostrý liftback i kombi oficiálně představí světu na březnovém autosalonu v Ženevě. Nejprve teď značka ukazuje tradiční logo verze RS, a to přímo se zmínkou očekávané plug-in hybridní varianty iV.

Podoba loga následuje zbarvení, které již Škoda uvedla na Kodiaqu RS – písmeno V (vítězství/victory) tak bude i na nové Octavii RS červené. Samotná písmena zkraty „Rallye Sport“ jsou poté černá, stejně jako ohraničení celého loga. Ostatně černě lakované doplňky budou na novém RS hlavním motivem, nehledě na agresivněji pojaté nárazníky či chromované rámečky výfuků.

Škoda neuhlídala Octavie RS a Scout. Sériovky se už mohou lišit jen v detailech

Škoda neuhlídala Octavie RS a Scout. Sériovky se už mohou lišit jen v detailech

Vzhled loga RS a jeho umístění na zádi se nicméně liší od výše zmíněných vizualizací. Fotky derivátů RS mají původ v zobrazení infotainmentu Columbus, což potvrzuje informaci, že se auta v galerii budou od skutečných vozů v některých detailech možná ještě trochu lišit.

V historii modelů RS pak bude nyní, dvacet let po debutu první generace Octavie RS, pokračovat čtvrtá generace poprvé s plug-in-hybridním pohonem. Za písmenky RS tak ještě čekejte i dodatek iV, značící hybridní pohon. Výsledný systémový výkon má dosáhnout hodnoty 180 kW (245 koní).

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

V nabídce však stále najdeme i čistě zážehovou variantu (180 kW) a turbodiesel 2.0 TDI Evo (147 kW) s pohonem 4x4. Stejné motory nabídnou i deriváty GTI, GTD a GTE Volkswagenu Golf.

Není pochyb, že si i nová generace Octavie RS, teď navíc s širší nabídkou motorizací, najde velkou skupinu zájemců. Pro představu, na některých trzích zastávalo RS třetí generace až 20 % všech prodejů modelu Octavia.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků