Standardní verze nové Octavie si to už zamířily na trh a teď přichází čas na očekávané deriváty. O designu ostrého RS i robustnějšího Scoutu už máme dobrou představu.
Aktualizace 10:20: Krátce po vydání tohoto článku se na stránkách Octavia Clubu objevila informace o původu přiložených fotek derivátů RS a Scout. Jde o náhledy zobrazené v infotainmentu Columbus. Proto se vozy na fotkách v galerii mohou od těch skutečných v některých detailech lehce lišit. Jisté ovšem je, že tvary karoserie sedí.
Škoda Auto již zřejmě nemá co schovávat. Podoba nové generace derivátů RS a Scout mladoboleslavského bestselleru uniká přes diskuzní fórum Octavia Club do světa. Ostrá Octavia RS bude opět nabízena jako liftback a kombi, pro zvýšený a oplastovaný Scout bude kombi tradičně jedinou možností. Design je u obou vozů vcelku předvídatelný.
Na novém RS přijdou agresivněji pojaté nárazníky, vpředu s menším splitterem, leskle černě lakované doplňky včetně mřížky chladiče nebo krytů zrcátek, vzadu chromované rámečky výfukových koncovek, na liftbacku pak decentní zadní spoiler a rovněž speciální dvoubarevně lakovaná litá kola. Ta už měla Octavia RS 230 a použita zde zřejmě byla pouze pro vizualizace sériového tvaru karoserie. Scoutu nechybí plastové lemy blatníků nebo ochranné lišty předního i zadního nárazníku.
Jak už víme, u nového RS bude hlavní novinkou především elektrifikované ústrojí pod kapotou, jelikož ostrá Octavia bude poprvé v historii dostupná i jako plug-in hybrid. Výsledný systémový výkon má dosáhnout hodnoty 180 kW (245 koní), v nabídce však stále najdeme i čistě zážehovou variantu (180 kW) a turbodiesel 2.0 TDI Evo (147 kW) s pohonem 4x4. Stejné motory nabídnou i deriváty GTI, GTD a GTE Volkswagenu Golf.
Více informací o úpravách RS i Scoutu oproti standardní verzi Octavie se dozvíme už zanedlouho. Představení obou derivátů chystá Škoda na březnový autosalon v Ženevě. Ještě před tím by však mohla rozjet klasickou kampaň upoutávek předcházející oficiální premiéře.