Škoda neuhlídala Octavie RS a Scout. Sériovky se už mohou lišit jen v detailech

89 komentářů

OTTO
26. ledna • 0:06

Aha, takže u Scoutu opakují stále stejné infantilní stříbrné plasty. Každopádně tvar toho zadního je pro mě absolutně nepřijatelný (jako nějaký amatérský tuzing z kůlny), takže kvůli tomu škrtám celé auto z výběru. Vždyť je to směšně, začalo to u Karoqu, pokračuje to Superbem a teď i OIV... Komický hnus!

lOl
29. ledna • 7:00

Znáte film blbý a ještě blbější, nebo tak nějak? Tak tento článek měl mít název ošklivý a ještě ošklivější. A je mi jedno, kde proběhnul vývoj, kam odtekly zisky a kde byly uhrazeny daně. A už vůbec nechápu, kde se tady v diskuzích vzala ta armáda ekonomických amatérů, která řeší to, do čeho vůbec nevidí a se zaměřením těchto web. stránek souvisí pouze okrajově. A pokud bych tady napsal, že škodovku do té naší malé zaprděné zemičky přinesl Děda mráz, tedy pardon, Santa Claus (samozřejmě), tak se vsadím, že nějaké ty plusové bodíky také získám. Ale na druhé straně je dobře, že tyto diskuze existují, tedy alespoň já je čtu raději, než ty "odborné a nezaujaté" články, u kterých dopředu znám výsledek....

OTTO
27. ledna • 12:00

Ale dle mínusů to zřejmě odpovídá většinovému vkusu, takže oni vědí, co dělají. Se mnou ale ať nepočítají :-D

.
27. ledna • 18:29

To asi nezkousnou. :-D

Rokyta ex Acz
25. ledna • 3:07

RS je jedna vec, otazka spise je, jaka vybava bude a jak pojede 1.O TSI, tech bude nejvic.

Cyril
25. ledna • 8:53

1.0 TSI není ani omylem nejprodávanější motor v Octavii, pořadí za rok 2019 je 2.0 TDI, 1.5 TSI a 1.0 TSI je až třetí.

petr r. (petrumr)
25. ledna • 7:23

a není to jedno? Fírmě co je dvorním dodavatelem policii a všem institucím asi růže nepokvetou u kupujících, co si kupují auto za své.

Cyril
25. ledna • 8:49

U kupujících co si kupují auta za své Škodě růže nekvetou, protože jim u nich kvete celý sad.
V roce 2019 prodala Škoda fyzickým osobám 13 868 aut, daleko nejvíc ze všech značek na českém trhu.
http://portal.sda-cia.cz/stat.php...

petr r. (petrumr)
25. ledna • 17:48

kolik procent je tedy z té celkové produkci? SAD by to byl, kdyby škoda vyrobila za rok asi tych 14t kusů.

Tony
24. ledna • 21:23

Taky světla jsou asi o dva milimetry nahorejc. Jak dramatická změna!

Jezdec
24. ledna • 21:00

Tak nějak mne už výtvory škoda nezajímají. Ty ceny jsou dost mimo. A individuálnímu zákazníkovi nemají co nabídnout. Doplatí na to. Zamířím jinam.

bzzz
24. ledna • 21:27

Ty ceny odrazi urcitou kvalitu a uspech znacky, ktera pres kazdorocni navyseni vyroby nestaci uspokojovat poptavku. A cenove proti konkurenci taky neni zasadne mimo.PS Popisuji hola fakta.

Jezdec
24. ledna • 21:31

Mezi hjondé i30 komfort 1.4 a škoda octavia ambition 1.5 je rozdíl skoro dvě stě talířů. A to má hjondé lepší výbavu. A to je rozhodně příliš, to ta údajná kvalita a úroveň značky neutáhne.

bzzz
26. ledna • 13:44

Kdyz se podivam na platy ve Skodovce, jejich VS, roli ve svetove uspesnem top koncernu, fakt ze na danich odvede v CR vice nez 4x vice nez Hyundai, samozrejme prodeje u nas a v Evrope... Ten rozdil v cene se zda byt 'sileny', ale zakaznik to zrejme vnima jinak.

OTTO
27. ledna • 12:06

Škodovky mají relativně normální ceny. Hyudai je někdy až absurdně levný, stejně to ale nikdo moc nechce. Navím jak kvalita, ale image těch aut je naprosto zoufalý (řekl bych horší než u Dacie).

.
25. ledna • 14:26

Ta cena hjondé odráží nezájem. Pokud by se začala ta auta trochu lépe prodávat tak se spolehni, že cena půjde nahoru. Momentálně na tom pár lidí vydělává.

Jezdec
25. ledna • 21:56

Hjondé toho prodá celosvětově víc než šáde.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
25. ledna • 23:12

A co je mu to tady platné?

Tom
24. ledna • 20:24

Realita budou plechy a litrovy trivalec. To zas bude na autorevue onanie nad timhle superautem. Ze vas to panove bavi.

Milhaus
24. ledna • 18:59

Ty kola se mi vážně nelíbí, jinak celkem dobrý.

Milhaus
24. ledna • 18:59

Ty kola se mi vážně nelíbí, jinak celkem dobrý.

mpolan
24. ledna • 16:01

Tak... žádný designový zázrak to není, ale s ohledem na dárkyni DNA nelze čekat nic výjimečného.

bzzz
24. ledna • 19:07

Ktere mainstreamove RS je, prosim, designovy zazrak?

mpolan
24. ledna • 19:38

Třeba Focus RS? Mégane R.S.? Pak už tu, bohužel, žádná další nejsou...

bzzz
24. ledna • 20:36

Designovy zazrak ;-)

mpolan
24. ledna • 22:52

Musím se opakovat? Nemusím, doufám.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
25. ledna • 13:41

Expert mpolan na vse. Nejen ze rozumi vyvoji, vyrobe, technice, nyni je to i expert pres design.
Bravo!!!! Dalsi auto vyberu jen dle doporuceni mhovada.

JaneK
24. ledna • 13:57

Tak ja nevim cemu verit. Nekde pisou ze motory posili, pak zase ctu ze zustanou na 245 konich u benzinu. Tak jak?

Karel.
24. ledna • 15:43

245 koní se týká verze PHEV. U benzínu nikdo nikde přesný výkon nepsal, protože jej prostě neví. Osobně tipuji nějaké lehké přizvednutí někam do oblasti 260-270 hp.

Fabia R2 Twincharger
24. ledna • 14:11

Taky jsem cekal u spalovaku aspon ..270hp-290hp. Spotreba bude s 245 nizsi. to je to:-(

Zdeněk Satola
24. ledna • 12:24

Další generace Škodovky je podařená, ale .....
Znak Škoda není pták a letící šíp s okem - skutečnost je slepice, která snáší zlaté vejce Náckům. Dnešní montovna Škodofka mohla být ještě lepší, to by však musela být Česká a to by šlo, nebýt Klause. Zdraví Sato.

.
24. ledna • 15:09

Tak
1) Přímý prodej Škody VW nebo Renaultu prosazoval ministr Dyba, Klaus byl tvrdě proti a spolu s Dlouhým ji chtěli narvat do kuponové privatizace.
2) Kdyby se povedl plán Klause, tak Škodovka by dnes byla rozkradená nebo neexistovala nebo by živořila někde na okraji zájmu tak jako všechny firmy z kuponové privatizace.
3) Ekonomové se vzácně shodují na tom, že přímý prodej VW byla nejúspěšnější polistopadová privatizace podniku v ČR a pomohla samotné firmě i celé ekonomice, protože přivedla do ČR další investory, z čehož naše ekonomika těží dodnes, vysokou mírou zaměstnanosti, velkými odvody daní do státní kasy (škoda je zdaleka největším plátcem daní v zemi).
4) Můžeme jenom litovat, že podobných privatizací nebylo více a ve více oborech, protože dnes na Škodovce a na ní vyrostlých subdodavatelských firmách do značné míry stojí a padá celá naše ekonomika (za to nemůže VW/Škoda, ale desítky zmrvených privatizací jiných firem).

mpolan
24. ledna • 15:57

A navíc - v podstatě jsme přišli o veškerý vývoj a je to skutečně jen montovna. Už teď VW uvažuje o přesunu výroby jinam kvůli ziskům a až ta montovna jednou opravdu odejde, zůstanou nám jen oči pro pláč. Takže ano, teď se máme hezky, ale budoucnost v tom pořád není.

bzzz
24. ledna • 18:58

Kvuli montovne si dali praci (a financuji) s vybudovanim a akreditaci vlastni vysoke skoly, co ;-) Vyvoj v Cesku je levnejsi nez v SRN a soucasne nase skolstvi a strojirenstvi ma delsi/lepsi tradici nez to v Bulharsku ci Turecku. Kapisto?

.
24. ledna • 18:40

Vývojová oddělení ve Škodě jsou několikanásobně větší než byla za socíku. Škoda sice řadu komponent přejímá od koncernu, ale také řadu komponent sama vyvíjí pro celý koncern. Kdyby to byla montovna tak sem jenom vozí agenturní lopaty z Polska, Slovenska a dalších zemí a nebudou vyhazovat peníze třeba za takové věci jako vlastní vysoká škola. Budoucnost především není v tom, že se celý stát upíná na Škodovku a není schopen rozvíjet další firmy a obory a diverzifikovat tak svá rizika, ano při útlumu autoprůmyslu to bude mít těžké dopady na ČR a to především na ty vývojáře, kteří přijdou o práci nejen ve Škodovce ale i u řady dodavatelských firem, ty agenturní lopaty co sem vozí z jiných zemí aby montovali na pásu problém nejsou, prostě se přestanou vozit. Ale jak jsem psal, to není problém Škody/VW, to je problém neschopnosti tohoto státu rozvíjet ostatní obory.

mpolan
24. ledna • 19:37

Vývojová oddělení jsou větší a co vyvíjejí? Motory nemáme, převodovky nemáme, platformu bereme koncernovou, i ta grafika přístrojů je čistě koncernová od doby, kdy přišly displeje. Takže to oddělení je tam kvůli vývoji "simply clever" nesmyslů.
To, že podpoří vznik "vlastní školy" z nich nedělá vývojářskou automobilku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
24. ledna • 21:35

Evidentně nemáš ani nejmenší tušení co se v ČR vyvíjí.
1. Ve Škodě se vyvíjí motory pro celý koncern. Škoda investovala cca 1,2 mld. na odkoupení bývalého lihovaru vedle Česany, kde vzniklo vývojové a testovací středisko pro vývoj motorů. Konkrétně tam vznikly 1.0 MPI a 1.6 MPI které se používají ve všech značkách koncernu na mimoevropských trzích.
https://www.skoda-kariera.cz/blog/2019-09-25-skoda-vyv... ...
2. Dtto převodovky, např. ručně řazené MQ200 a MQ200 GA
3. Palubní přístroje (a tedy i jejich grafika), světlomety, řídící jednotky motorů a další hromada automotive komponent, se vyvíjí v dodavatelských firmách, která vznikly díky Škodě v ČR a dnes dodávají přístroje nejen do Škody, ale i do VW, do Seatu, do Volva, do Mercedesu, do BMW, do Audi a do řady dalších značek. Všechny tyto přístroje vyvíjí čeští vývojáři. Zjisti si, co vyvíjí a vyrábí třeba Varroc Lighting Systems nebo Automotive Lighting a jaké špičkové produkty (Laserová světla pro Audi nebo BMW). Nebo se podívej pro koho vyvíjí a dodává autoskla Saint-Gobain Sekurit
https://www.saint-gobain-sekurit.cz/cs/...
To je jenom namátkou, takových příkladů jsou desítky.

mpolan
24. ledna • 22:51

Super, Škoda dělá "vývoj" pro východ a Asii. Recyklaci a drobné úpravy staré koncernové techniky, luxusní!
Dodavatelské firmy opravdu nevznikly díky Škodě. Ale... nechme škodovkáře při tom snu, že za to mohou oni.

Yy
25. ledna • 6:16

Ježiž ty si pako.. nic nevíš ale sedíš na webu a hejtuješ. Ale nic, kvůli takovým rudozeleným arogantům se vývoj (nejenom v mb) nezruší.Jenom si dál žij v te svojí umaštěné představě reality...

Pete
24. ledna • 20:39

Ty se moc nevyznas, ze?

pirate
24. ledna • 18:27

Škoda, že se ty stovky inženýrů ve vývoji Škody od tebe ještě nedozvěděli, že Škoda už nemá žádný vývoj a jediné co tam funguje jsou výrobní linky. To by tam zbůhdarma nevysedávali a mohli by si najít nějakou perspektivní práci.
Expert mpolan opět promluvil.

mpolan
24. ledna • 15:55

Na druhou stranu... sice přišli investoři, ale nezůstávají tu zisky. Všechno je vyváděno ven a sanují se tím štědřejší podmínky pro pracovníky v "domovských zemích".

jan
26. ledna • 23:10

Škodovka je dnes největší plátce daní v CZ, daňové prázdniny jim dávno skončili a nyní nám přispívají do rozpočtu. A navíc spousty jejich dodavatelů zaměstnává lidi a také platí daně. Jak to tu někdo napsal, je to slepice co snáší zlaté vejce. A že si zisky užije rodina v Německu, to je realita. Kdyby si je užil = utratil je někdo v CZ, bylo by to ještě lepší. Bohužel z u nás vydělaných a zdaněných peněz teď staví továrny v Čině a v Indii.

Karel.
27. ledna • 8:39

Vcelku souhlas, jenom malá technická, užívá si je rodina Porsche/Piech a ta sídlí v Rakousku, Salzburg a okolí a někteří členové rodiny žijí ve Švýcarsku. Takže ti Němci z toho mají stejné kulové jako my.

.
24. ledna • 18:30

Pořád je mi milejší, že zisky ze Škody má rodina Porsche/Piech než kdyby to zprivatizoval nějaký Babiš nebo Kellner a zisky brali oni. Porsche/Piech je rodina s tradicí u které je záruka, že chtějí firmu rozvíjet a reinvestovat do ní, u Babišů a Kellnerů bych takovou záruku vůbec nehledal, ti když se hodí, tak převedou majetek třeba do Holandska a v ČR z jejich firem nemáme ani daně, ani zisky.

.
25. ledna • 8:49

A že ten Agrofert v tom Holandsku už dávno nemá........

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jeník
25. ledna • 10:34

No hádej, dokud si Babinský přihrává dotace ČR z Bruselu do svého, tak bude český, až dotace vyschnou, a ta doba se blíží, tak uvidíš ten úprk.

.
25. ledna • 11:56

Je řeč o daních, chápeš?

Jeník
25. ledna • 12:09

No právě, kdyby danil v Holandsku tak sice ušetří na daních, ale přišel by o všechny dotace, které má v ČR, čerpat české dotace na holandskou firmu jaksi nejde. A na těch dotacích si nakrade daleko víc než by ušetřil na daních.

.
25. ledna • 12:17

No a co? Tak by je čerpal v Holandsku.

bzzz
25. ledna • 13:30

Cerpa je v Nemecku a i tam je kolem toho dusno.

Jeník
25. ledna • 12:31

Jistě, kdyby řídil holandskou vládu, tak možná ano. Ale daleko pravděpodobněji by už dávno seděl v holandském lapáku za podvody s dotacemi.

Mirek
25. ledna • 13:33

Píšeš nesmysly.

Mirek
25. ledna • 23:11

Hele, alter ego, přešlápni si, stojíš si na vedení.

Mirek
26. ledna • 9:37

Neposuzuj podle sebe.

Mirek
26. ledna • 10:18

Tak vidím, že ten úkrok jsi neudělal.....:-D

Mirek
25. ledna • 12:07

Nechápe. Hlavně rejpat. To jim jde dobře.

Yy
25. ledna • 6:11

Kdyby to zprivatizoval "po klausofsku" nějaký oligarcha tak první co by udělal tak prodá stroje a budovy jako kdekoli jinde po republice. A bylo by po Škodě. Němce nemusím ale furt lepší než kuponová klausova rozkradačka...

bzzz
24. ledna • 16:06

Nas pan premier (a jemu podobni ve vychodnim bloku, tzn. Madarsko, Bulharsko atd.) se uporne (a celkem uspesne) toto snazi kompenzovat cerpanim eurodotaci. Akorat sanuji predevsim svuj byznys.

Dix_
24. ledna • 14:20

Montovnu z ní chtěli udělat Japonci:https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/vaclavu-kl... ...

Sato
24. ledna • 14:32

O značku Škoda, která zachraňuje z emisního průseru VW je světový zájem. Nevíte někdo, kolik jsme za značku Škoda dostali, vím, že pro VW byly daňové prázdniny.

WP
24. ledna • 13:27

Tyhle výkřiky mám moc rád. Škoda neměla peníze na vývoj nových modelů, Favorit byla těžce nekonkurenceschopný a dnes by buď paběrkovala nebo už spíš nebyla vůbec.
Podobný pamflet může napsat jen notorický rudoch, odborář nebo absolutní naivka.

Sato
24. ledna • 13:59

Nehanobím značku Škoda z hlediska historie, kterou zřejmě neznáte, ale dnešní montovnu.

Yy
25. ledna • 6:07

Jaká montovna, v mb se vyvíjí auta. S koncern komponenty ale, ale jsou to celé kastle a interiery, Gretene.

bzzz
24. ledna • 17:54

Montovna nestaci vyrabet, kvuli nedostatku kvalifikovane sily musi nabirat agenturni/cizi zamestnance, pravidelne vyplaci zamestnancum celkem stedre odmeny a navysuje (i diky praci odboru) mzdy. Na tak rizikovy obor celkem fajn, ne?

Tom
24. ledna • 17:37

hlupáku, bez VW by místo fabriky byl opuštěny areál...

Zelí
24. ledna • 13:52

Plácáš nesmysly. VW byl na začátku devadesátých let v bankrotovém režimu. Klausův dárek je postavil na nohy.

Mirek
24. ledna • 20:54
Josef
26. ledna • 13:40

Zelí je důkazem toho, že lidská hloupost je nezničitelná a že nepomůže jakákoliv věcná argumentace a jakékoliv objektivní důkazy. Zelí je zkrátka zelí a nic a nikdo to nezmění a to, že má prázdnou hlavu a podivnou uvědomělost a vytrvalost typickou pro rudou ideologii a související černobílé vidění Světa, to už Zelí prokázal mnohokrát... O absenci i obyčejného "selském rozumu" v případě Zelí nemluvě.

Mirek
24. ledna • 18:54

Zelí se nám probudil.
V bankrotovém režimu mohla být tak akorát Škoda, ne VW.

Mirek
24. ledna • 20:47

Vidím, že se již jeden chytrák našel.
https://www.novinky.cz/auto/clanek/pred-dvaceti-... ...
Šest miliard dluhů, jediná modelová řada a 170 tisíc vyrobených vozidel ročně ve 30 zemích světa. To byla bilance mladoboleslavské automobilky počátkem devadesátých let.

.
24. ledna • 17:05

Něco si o tom přečti, takhle jsi tu za blba.

homer
24. ledna • 16:52

Kdy poprve prevysily zisky naklady (investice)? Po deseti letech?

Lulda
24. ledna • 11:39

Proč neudělají 4x4 u normální benzínové verze, která jako jediná do RS patří? Musej tam zase nacpat naftu. A vůbec tenhle nesmysl jako 2 varianty RS nechápu. RS by měl bejt vrchol modelu s jednou vrcholnou motorizací a ne nafta s benzínem. Ale, když si to trh žádá a lidi to kupujou, nezbývá, než se s tím smířit.

OnlyTruth
24. ledna • 17:06

4x4 benzin patri len do RS - uplne suhlasim .... nech to nenazyvaju rs ked tam je diesel...

Dix_
24. ledna • 12:04

Benzínovou čtyřkolku si budeš moc koupit ve výbavách Ambition,Style,Scout.Jak LB,tak combi.Je to motorizace 2.0 TSI 140 Kw 4x4 DSG.ale nejdřív od 48KT/20.

Lulda
24. ledna • 12:22

Nemělo by větší význam udělat 4x4 radši u 180 kW, než u 140? Ať už i z hlediska přenosu výkonu? Ono 180 kW na přední nápravu už je poměrně solidní porce. Ale jsou to jen moje domněnky, asi ve Škodovce vědí, co dělají, jen mi to příjde škoda.

Zelí
24. ledna • 13:50

Nafta jim sníží emisní průměr výroby a tím bruselský gréta flastr.

bzzz
24. ledna • 12:04

Treba to v MB neberou jako vrchol/tresnicku nebo chteji zavrit usta ceske tradici kdyby bych pokud... ;-) Tohle se nebude libit maximalne nekterym puristum, ale zakaznik obecne se teteli blahem, jak na nej jeho automobilka mysli.

Stanislav Podřanský
24. ledna • 10:36

:DDDD kecy v kleci, ZAKAZAT takovej HNUJ

Fabia R2 Twincharger
24. ledna • 10:32

Velice, velice povedena prace. Tesim se az to budu vidat na silnicich;-)

šofér
24. ledna • 15:29

... až na tu nevýraznou stříbrnou.

Fabia R2 Twincharger
24. ledna • 16:59

Nekdo je na stribrnou. Znam takovych lidi dost. Napriklad moji dinosauri twin screw besti ta nudna stribrna dava sleeper kamuflaz

šofér
24. ledna • 19:20

jděte do háje, sporťák má být červený, žlutý, oranž či jiná tuze výrazná barva, ne sedá myš. Ta spolu s bílou patří firemním flotilám obchoďáků.....

bzzz
24. ledna • 20:34

Jaky je tohle sportak? Jeste tak 'sportak' ;-)

Fabia R2 Twincharger
24. ledna • 19:41

seda WRC mys v beznem provozu nedostava tak casto pokutyB-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
XiXao
27. ledna • 15:17

Co si představujete pod pojmem "Šedá WRC myš v běžném provozu"?

Fabia R2 Twincharger
27. ledna • 23:30

Sleeper. Nevyrazne, obycejne, nijake a nejlepe sede, ale nadupane svezeni:-D

mpolan
24. ledna • 15:52

Pořád lepší než ta šedá základovka, co dávali ve třetí generaci.

Doporučujeme

Články odjinud