Škoda neuhlídala Octavie RS a Scout. Sériovky se už mohou lišit jen v detailech

Standardní verze nové Octavie si to už zamířily na trh a teď přichází čas na očekávané deriváty. O designu ostrého RS i robustnějšího Scoutu už máme dobrou představu.

Aktualizace 10:20: Krátce po vydání tohoto článku se na stránkách Octavia Clubu objevila informace o původu přiložených fotek derivátů RS a Scout. Jde o náhledy zobrazené v infotainmentu Columbus. Proto se vozy na fotkách v galerii mohou od těch skutečných v některých detailech lehce lišit. Jisté ovšem je, že tvary karoserie sedí.

Škoda Auto již zřejmě nemá co schovávat. Podoba nové generace derivátů RS a Scout mladoboleslavského bestselleru uniká přes diskuzní fórum Octavia Club do světa. Ostrá Octavia RS bude opět nabízena jako liftback a kombi, pro zvýšený a oplastovaný Scout bude kombi tradičně jedinou možností. Design je u obou vozů vcelku předvídatelný.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Na novém RS přijdou agresivněji pojaté nárazníky, vpředu s menším splitterem, leskle černě lakované doplňky včetně mřížky chladiče nebo krytů zrcátek, vzadu chromované rámečky výfukových koncovek, na liftbacku pak decentní zadní spoiler a rovněž speciální dvoubarevně lakovaná litá kola. Ta už měla Octavia RS 230 a použita zde zřejmě byla pouze pro vizualizace sériového tvaru karoserie. Scoutu nechybí plastové lemy blatníků nebo ochranné lišty předního i zadního nárazníku.

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Jak už víme, u nového RS bude hlavní novinkou především elektrifikované ústrojí pod kapotou, jelikož ostrá Octavia bude poprvé v historii dostupná i jako plug-in hybrid. Výsledný systémový výkon má dosáhnout hodnoty 180 kW (245 koní), v nabídce však stále najdeme i čistě zážehovou variantu (180 kW) a turbodiesel 2.0 TDI Evo (147 kW) s pohonem 4x4. Stejné motory nabídnou i deriváty GTI, GTD a GTE Volkswagenu Golf.

Známe první ceny Škody Octavia liftback. Základ se drží pod půl milionem korun

Známe první ceny Škody Octavia liftback. Základ se drží pod půl milionem korun

Více informací o úpravách RS i Scoutu oproti standardní verzi Octavie se dozvíme už zanedlouho. Představení obou derivátů chystá Škoda na březnový autosalon v Ženevě. Ještě před tím by však mohla rozjet klasickou kampaň upoutávek předcházející oficiální premiéře.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků