Škoda neuhlídala Octavie RS a Scout. Sériovky se už mohou lišit jen v detailech

Standardní verze nové Octavie si to už zamířily na trh a teď přichází čas na očekávané deriváty. O designu ostrého RS i robustnějšího Scoutu už máme dobrou představu.

Aktualizace 10:20: Krátce po vydání tohoto článku se na stránkách Octavia Clubu objevila informace o původu přiložených fotek derivátů RS a Scout. Jde o náhledy zobrazené v infotainmentu Columbus. Proto se vozy na fotkách v galerii mohou od těch skutečných v některých detailech lehce lišit. Jisté ovšem je, že tvary karoserie sedí.

Škoda Auto již zřejmě nemá co schovávat. Podoba nové generace derivátů RS a Scout mladoboleslavského bestselleru uniká přes diskuzní fórum Octavia Club do světa. Ostrá Octavia RS bude opět nabízena jako liftback a kombi, pro zvýšený a oplastovaný Scout bude kombi tradičně jedinou možností. Design je u obou vozů vcelku předvídatelný.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Na novém RS přijdou agresivněji pojaté nárazníky, vpředu s menším splitterem, leskle černě lakované doplňky včetně mřížky chladiče nebo krytů zrcátek, vzadu chromované rámečky výfukových koncovek, na liftbacku pak decentní zadní spoiler a rovněž speciální dvoubarevně lakovaná litá kola. Ta už měla Octavia RS 230 a použita zde zřejmě byla pouze pro vizualizace sériového tvaru karoserie. Scoutu nechybí plastové lemy blatníků nebo ochranné lišty předního i zadního nárazníku.

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Jak už víme, u nového RS bude hlavní novinkou především elektrifikované ústrojí pod kapotou, jelikož ostrá Octavia bude poprvé v historii dostupná i jako plug-in hybrid. Výsledný systémový výkon má dosáhnout hodnoty 180 kW (245 koní), v nabídce však stále najdeme i čistě zážehovou variantu (180 kW) a turbodiesel 2.0 TDI Evo (147 kW) s pohonem 4x4. Stejné motory nabídnou i deriváty GTI, GTD a GTE Volkswagenu Golf.

Známe první ceny Škody Octavia liftback. Základ se drží pod půl milionem korun

Známe první ceny Škody Octavia liftback. Základ se drží pod půl milionem korun

Více informací o úpravách RS i Scoutu oproti standardní verzi Octavie se dozvíme už zanedlouho. Představení obou derivátů chystá Škoda na březnový autosalon v Ženevě. Ještě před tím by však mohla rozjet klasickou kampaň upoutávek předcházející oficiální premiéře.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 90. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 2. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 3. a středu 4. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 5. do neděle 15. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
Přehled očekávaných novinek

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků