Se zrušeným autosalonem v Ženevě je francouzský Renault další automobilkou v řadě, která si bude muset vystačit pouze s on-line premiérou svých novinek. Očekávaný koncept SUV Morphoz si tak bohužel neprohlédneme naživo, což je možná škoda. Elektromobil totiž umí automaticky prodlužovat/zkracovat svůj rozvor dle zamýšleného využití.
Party trikem konceptu je tedy možnost jízdy ve dvou režimech délky vozu: kratším City a prodlouženém Travel. V „městském“ režimu měří Morphoz 4,4 metru s rozvorem 2,73 metru. Po zvolení „cestovního“ režimu se však délka zvětší na 4,8 metru s rozvorem čítajícím 2,93 metru. Jak se auto transformuje, ukazuje propagační video níže.
Nový elektrický Renault Twingo Z.E. už dává smysl. Ve městě ujede až 250 km
Prodloužením rozvoru a délky konceptu se nejen zvětšuje prostor uvnitř, ale v cestovním režimu je možné dodatečně nainstalovat další baterii o kapacitě 50 kWh, pro celkových 90 kWh a dojezd až 700 km. V městském využití totiž používá Morphoz standardně 40kWh baterii (dojezd až 400 km). Auto se dobíjí indukčně, kabel tedy není zapotřebí.
Samotná přeměna vozu společně s výměnou baterií má probíhat na určených stanovištích, kde bude samozřejmě celý proces probíhat zcela automaticky. Ačkoliv koncept předvádí technický základ nové modulární platformy CMF-EV pro elektromobily značky, měnící se rozvor bychom zrovna u sériových vozů Renaultu neočekávali.
Autosalon Ženeva 2020 byl zrušen kvůli koronaviru! Rozhodla to švýcarská vláda
Interiér je poté zaměřen s ohledem na autonomní řízení 3. úrovně, kdy může řidič nechat zasunout zrovna nepotřebné displeje a ovládání infotainmentu vozu nechat na umělé inteligenci. Sedadlo pasažéra je poté otočné směrem dozadu a čalounění i obložení interiéru spoléhá na recyklované materiály.
Nakonec stačí dodat, že koncept používá jeden elektromotor pohánějící přední kola. V městském režimu produkuje výkon 100 kW (136 koní), zatímco v cestovním využití se výkon zvyšuje na 160 kW (217 koní).