Renault Morphoz umí měnit svou délku. Koncept předvádí novou platformu značky

Renault představuje koncept elektrického SUV, které dokáže měnit svou délku a ke všemu uvádí novou platformu pro elektromobily značky.

Se zrušeným autosalonem v Ženevě je francouzský Renault další automobilkou v řadě, která si bude muset vystačit pouze s on-line premiérou svých novinek. Očekávaný koncept SUV Morphoz si tak bohužel neprohlédneme naživo, což je možná škoda. Elektromobil totiž umí automaticky prodlužovat/zkracovat svůj rozvor dle zamýšleného využití.

Party trikem konceptu je tedy možnost jízdy ve dvou režimech délky vozu: kratším City a prodlouženém Travel. V „městském“ režimu měří Morphoz 4,4 metru s rozvorem 2,73 metru. Po zvolení „cestovního“ režimu se však délka zvětší na 4,8 metru s rozvorem čítajícím 2,93 metru. Jak se auto transformuje, ukazuje propagační video níže.  

Nový elektrický Renault Twingo Z.E. už dává smysl. Ve městě ujede až 250 km

Nový elektrický Renault Twingo Z.E. už dává smysl. Ve městě ujede až 250 km

Prodloužením rozvoru a délky konceptu se nejen zvětšuje prostor uvnitř, ale v cestovním režimu je možné dodatečně nainstalovat další baterii o kapacitě 50 kWh, pro celkových 90 kWh a dojezd až 700 km. V městském využití totiž používá Morphoz standardně 40kWh baterii (dojezd až 400 km). Auto se dobíjí indukčně, kabel tedy není zapotřebí.

Samotná přeměna vozu společně s výměnou baterií má probíhat na určených stanovištích, kde bude samozřejmě celý proces probíhat zcela automaticky. Ačkoliv koncept předvádí technický základ nové modulární platformy CMF-EV pro elektromobily značky, měnící se rozvor bychom zrovna u sériových vozů Renaultu neočekávali.

Autosalon Ženeva 2020 byl zrušen kvůli koronaviru! Rozhodla to švýcarská vláda

Autosalon Ženeva 2020 byl zrušen kvůli koronaviru! Rozhodla to švýcarská vláda

Interiér je poté zaměřen s ohledem na autonomní řízení 3. úrovně, kdy může řidič nechat zasunout zrovna nepotřebné displeje a ovládání infotainmentu vozu nechat na umělé inteligenci. Sedadlo pasažéra je poté otočné směrem dozadu a čalounění i obložení interiéru spoléhá na recyklované materiály.

Nakonec stačí dodat, že koncept používá jeden elektromotor pohánějící přední kola. V městském režimu produkuje výkon 100 kW (136 koní), zatímco v cestovním využití se výkon zvyšuje na 160 kW (217 koní).

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků