Se  zrušeným autosalonem v Ženevě  je francouzský Renault další automobilkou v řadě, která si bude muset vystačit pouze s on-line premiérou svých novinek. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Se zrušeným autosalonem v Ženevě je francouzský Renault další automobilkou v řadě, která si bude muset vystačit pouze s on-line premiérou svých novinek. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Očekávaný koncept SUV Morphoz si tak bohužel neprohlédneme naživo, což je možná škoda. Elektromobil totiž umí automaticky prodlužovat/zkracovat svůj rozvor dle zamýšleného využití. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Očekávaný koncept SUV Morphoz si tak bohužel neprohlédneme naživo, což je možná škoda. Elektromobil totiž umí automaticky prodlužovat/zkracovat svůj rozvor dle zamýšleného využití. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Party trikem konceptu je tedy možnost jízdy ve dvou režimech délky vozu: kratším City a prodlouženém Travel. V „městském“ režimu měří Morphoz 4,4 metru s rozvorem 2,73 metru. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Party trikem konceptu je tedy možnost jízdy ve dvou režimech délky vozu: kratším City a prodlouženém Travel. V „městském“ režimu měří Morphoz 4,4 metru s rozvorem 2,73 metru. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Po zvolení „cestovního“ režimu se však délka zvětší na 4,8 metru s rozvorem čítajícím 2,93 metru. Jak se auto transformuje, ukazuje propagační video níže. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Po zvolení „cestovního“ režimu se však délka zvětší na 4,8 metru s rozvorem čítajícím 2,93 metru. Jak se auto transformuje, ukazuje propagační video níže. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Prodloužením rozvoru a délky konceptu se nejen zvětšuje prostor uvnitř, ale v cestovním režimu je možné dodatečně nainstalovat další baterii o kapacitě 50 kWh, pro celkových 90 kWh a dojezd až 700 km. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Prodloužením rozvoru a délky konceptu se nejen zvětšuje prostor uvnitř, ale v cestovním režimu je možné dodatečně nainstalovat další baterii o kapacitě 50 kWh, pro celkových 90 kWh a dojezd až 700 km. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

V městském využití totiž používá Morphoz standardně 40kWh baterii (dojezd až 400 km). Auto se dobíjí indukčně, kabel tedy není zapotřebí. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

V městském využití totiž používá Morphoz standardně 40kWh baterii (dojezd až 400 km). Auto se dobíjí indukčně, kabel tedy není zapotřebí. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Samotná přeměna vozu společně s výměnou baterií má probíhat na určených stanovištích, kde bude samozřejmě celý proces probíhat zcela automaticky. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Samotná přeměna vozu společně s výměnou baterií má probíhat na určených stanovištích, kde bude samozřejmě celý proces probíhat zcela automaticky. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Ačkoliv koncept předvádí technický základ nové modulární platformy CMF-EV pro elektromobily značky, měnící se rozvor bychom zrovna u sériových vozů Renaultu neočekávali. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Ačkoliv koncept předvádí technický základ nové modulární platformy CMF-EV pro elektromobily značky, měnící se rozvor bychom zrovna u sériových vozů Renaultu neočekávali. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Interiér je poté zaměřen s ohledem na autonomní řízení 3. úrovně, kdy může řidič nechat zasunout zrovna nepotřebné displeje a ovládání infotainmentu vozu nechat na umělé inteligenci. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Interiér je poté zaměřen s ohledem na autonomní řízení 3. úrovně, kdy může řidič nechat zasunout zrovna nepotřebné displeje a ovládání infotainmentu vozu nechat na umělé inteligenci. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Sedadlo pasažéra je poté otočné směrem dozadu a čalounění i obložení interiéru spoléhá na recyklované materiály. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Sedadlo pasažéra je poté otočné směrem dozadu a čalounění i obložení interiéru spoléhá na recyklované materiály. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Nakonec stačí dodat, že koncept používá jeden elektromotor pohánějící přední kola. V městském režimu produkuje výkon 100 kW (136 koní), zatímco v cestovním využití se výkon zvyšuje na 160 kW (217 koní). | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Nakonec stačí dodat, že koncept používá jeden elektromotor pohánějící přední kola. V městském režimu produkuje výkon 100 kW (136 koní), zatímco v cestovním využití se výkon zvyšuje na 160 kW (217 koní). | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Očekávaný koncept SUV Morphoz si tak bohužel neprohlédneme naživo, což je možná škoda. Elektromobil totiž umí automaticky prodlužovat/zkracovat svůj rozvor dle zamýšleného využití. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault
Party trikem konceptu je tedy možnost jízdy ve dvou režimech délky vozu: kratším City a prodlouženém Travel. V „městském“ režimu měří Morphoz 4,4 metru s rozvorem 2,73 metru. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault
Po zvolení „cestovního“ režimu se však délka zvětší na 4,8 metru s rozvorem čítajícím 2,93 metru. Jak se auto transformuje, ukazuje propagační video níže. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault
Prodloužením rozvoru a délky konceptu se nejen zvětšuje prostor uvnitř, ale v cestovním režimu je možné dodatečně nainstalovat další baterii o kapacitě 50 kWh, pro celkových 90 kWh a dojezd až 700 km. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault
25
Fotogalerie

Renault Morphoz umí měnit svou délku. Koncept předvádí novou platformu značky

Renault představuje koncept elektrického SUV, které dokáže měnit svou délku a ke všemu uvádí novou platformu pro elektromobily značky.

Se zrušeným autosalonem v Ženevě je francouzský Renault další automobilkou v řadě, která si bude muset vystačit pouze s on-line premiérou svých novinek. Očekávaný koncept SUV Morphoz si tak bohužel neprohlédneme naživo, což je možná škoda. Elektromobil totiž umí automaticky prodlužovat/zkracovat svůj rozvor dle zamýšleného využití.

Party trikem konceptu je tedy možnost jízdy ve dvou režimech délky vozu: kratším City a prodlouženém Travel. V „městském“ režimu měří Morphoz 4,4 metru s rozvorem 2,73 metru. Po zvolení „cestovního“ režimu se však délka zvětší na 4,8 metru s rozvorem čítajícím 2,93 metru. Jak se auto transformuje, ukazuje propagační video níže.  

Prodloužením rozvoru a délky konceptu se nejen zvětšuje prostor uvnitř, ale v cestovním režimu je možné dodatečně nainstalovat další baterii o kapacitě 50 kWh, pro celkových 90 kWh a dojezd až 700 km. V městském využití totiž používá Morphoz standardně 40kWh baterii (dojezd až 400 km). Auto se dobíjí indukčně, kabel tedy není zapotřebí.

Samotná přeměna vozu společně s výměnou baterií má probíhat na určených stanovištích, kde bude samozřejmě celý proces probíhat zcela automaticky. Ačkoliv koncept předvádí technický základ nové modulární platformy CMF-EV pro elektromobily značky, měnící se rozvor bychom zrovna u sériových vozů Renaultu neočekávali.

Interiér je poté zaměřen s ohledem na autonomní řízení 3. úrovně, kdy může řidič nechat zasunout zrovna nepotřebné displeje a ovládání infotainmentu vozu nechat na umělé inteligenci. Sedadlo pasažéra je poté otočné směrem dozadu a čalounění i obložení interiéru spoléhá na recyklované materiály.

Nakonec stačí dodat, že koncept používá jeden elektromotor pohánějící přední kola. V městském režimu produkuje výkon 100 kW (136 koní), zatímco v cestovním využití se výkon zvyšuje na 160 kW (217 koní).

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Doporučujeme

Články odjinud