Nový VW Golf GTI unikl krátce před premiérou. Překvapení se zřejmě nekoná

Premiéry nové generace Volkswagenu Golf GTI se dočkáme už brzy. Ještě před tím ale dochází k tradičnímu úniku fotek.

Nová generace ostré verze Volkswagenu Golf je samozřejmě také bedlivě vyhlíženou premiérou. Už jsme se od automobilky dozvěděli, že osmá generace GTI dorazí na březnový autosalon v Ženevě. Není tak překvapením, že na internet již tradičně unikají i první záběry na dokončený model bez maskování. Znáte to, ona klasická situace před samotnou premiérou.

VW ukazuje chytrou klimatizaci v novém Golfu. Klidně mu stačí říct, že je vám zima

VW ukazuje chytrou klimatizaci v novém Golfu. Klidně mu stačí říct, že je vám zima

Fotka se objevila na Instagramu a ukazuje vcelku předvídatelný směr, kterým se GTI vydá. Někteří se nicméně domnívají, že koukáme na ještě drsnější verzi TCR, a to na základě velkého střešního spoileru. Standardní GTI by tedy mohlo alespoň v tomto ohledu vypadat ještě střídměji, ostatně jako v minulosti.

Už testovací muly na Nürburgringu přitom naznačily, že z hlediska designu dostane ostrý Golf klasické dvě koncovky výfuku, červeně lakované brzdové třmeny, decentní spojler a spousty dalších decentních modifikací, na které jsme u GTI zvyklí.

Nový Volkswagen Golf má české ceny! Výbava navíc vám ušetří desítky tisíc

Nový Volkswagen Golf má české ceny! Výbava navíc vám ušetří desítky tisíc

Dosavadní informace o možné technice pod kapotou zmiňují klasiku ve formě dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce, možná doplněného o mild-hybridní pomoc. Na výběr by mohla být šestistupňová manuální či dvouspojková sedmistupňová automatická převodovka. Výkon do hranice 300 koní (v případě silnějších a pozdějších verzi Performance či TCR) je nejspíš samozřejmostí.

Odtud pak bude pokračovat rovněž chystaný Golf R s pohonem všech kol. Těšit se ale máme rovněž na další očividné variace Golfu jako třeba úsporné GTD a hybridní GTE.

Galerie doplněna o neoficiální render X-Tomi Design a špionážní fotky z roku 2018.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 90. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 2. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 3. a středu 4. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 5. do neděle 15. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
Přehled očekávaných novinek

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků