Nový VW Golf GTI ukazuje svou tvář. Do Ženevy chystá 245 koní pod kapotou

Ženevský autosalon je pomalu za dveřmi a Volkswagen vypouští jednu z posledních upoutávek na klasickou ostrou verzi Golfu.

Už máme potvrzeno, že nová generace Volkswagenu Golf GTI bude mít premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě, a pokud značka nedoveze i další varianty rychlejšího hatchbacku, alespoň ostrého dieselu GTD bychom se měli na místě dočkat také.

Ostrá Cupra Leon má 4 motory a zbaví vás výčitek svědomí. Manuál nenabídne

Ostrá Cupra Leon má 4 motory a zbaví vás výčitek svědomí. Manuál nenabídne

Teď se ovšem ilustrací přídě VW zaměřuje právě na klasické GTI, které bude mít v dnešním trendu značky opravdu velkou „tlamu“, tedy rozměrnou mřížku předního nárazníku, ve které bude stylově zakomponováno i LED osvětlení. Tradiční červená linka na masce doplňující logo GTI pak samozřejmě nesmí chybět.

Jak přitom říká sám VW, známé DNA ostrého hatchbacku se ani pro jeho osmou generaci nemění – sportovně vyhlížející, avšak decentní exteriér, pohon předních kol a výkonný benzinový motor. Zbytek moderní techniky si ale GTI přirozeně vypůjčí od standardního Golfu, ať už to bude komunikační systém Car2X, další hromada asistentů nebo plně digitalizovaná palubní deska.

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI zajistí 180 kW (245 koní) a podobně jako v ne-hybridní verzi nové Octavie RS by měla zůstat v nabídce i šestistupňová manuální převodovka. V GTI se nakonec objeví i nová generace adaptivní regulace podvozku DCC, pochopitelně pracující ve spojení s několika jízdními režimy.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků