Nový Seat Leon se oficiálně ukáže již dnes. Sledujte u nás živě jeho premiéru!

Pár detailů o novém Leonu nám už Seat ukázal, teď se ovšem chystá na kompletní odhalení. Vše se dozvíme už dnes večer.

Nová, v pořadí již čtvrtá generace Seatu Leon je za dveřmi. Oficiální premiéra proběhne dle plánu 28. ledna, tedy už dnes večer. Prezentace novinky začne v 19 hodin, a to příhodně v prostorách továrny Martorell ve Španělsku. On-line živý přenos z místa je dnes samozřejmostí, sledovat můžete níže. Přestože nám Seat pár detailů nového Leonu již ukázal, většinu stále ještě udržel pod pokličkou.

Šéf Seatu náhle odstoupil z funkce. Má namířeno ke konkurenčnímu Renaultu?

Šéf Seatu náhle odstoupil z funkce. Má namířeno ke konkurenčnímu Renaultu?

Z dřívější upoutávky jsme už zahlédli přední světlomety, částečnou architekturu interiéru s ambientním osvětlením a rovněž grafiku spojených zadních LED svítilen. Seat říká, že nová generace „balancuje na hraně mezi evolucí a revolucí“. Novinka bude k mání s pětidveřovou karoserií hatchbacku a opět jako praktičtější kombi Sportstourer. Zmiňovány jsou větší vnější rozměry v porovnání s předchůdcem.

Jakožto koncernový sourozenec nového VW Golf a Škody Octavia bude Leon také stát na základě platformy MQB Evo. I pod kapotou tak můžeme čekat identickou paletu motorizací se zavedením mild-hybridní a později i plug-in hybridní techniky. Později se určitě dočkáme i ostré Cupry Leon, která s velkou pravděpodobností přijede jako jako plug-in hybrid (s identickou technikou jako třeba nová Škoda Octavia RS iV).

Škoda poprvé oficiálně připustila, že Octavia RS bude hybridní. Ukázala i logo

Škoda poprvé oficiálně připustila, že Octavia RS bude hybridní. Ukázala i logo

Nový Leon bude podle Seatu „nejbezpečnějším a nejvíce síťově propojeným vozidlem značky“. Na dřívějším videu už ostatně ukázal, jak si umí povídat se semafory. V Leonu lze nicméně čekat obdobnou technologickou výbavu jako v případě nového Golfu, a to rovněž v případě velkého infotainmentu a digitálního přístrojového štítu.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků