Nevypadá to zle, ale je to takový zvláštní mix I30 (předek), zadní část Renault, z boku focus/A
Únik nenadchl a představení nepřekvapilo. Leon a vlastně i celý Seat měl v koncernu asi jen jedno období, kdy působil svébytně. Divně, ale designově poměrně unikátně na zvyklosti Seatu a vlastně celého koncernu. A to v době De Silvova Leonu mk2. Trojka už zase tvarově hlásala, že je španělským Golfem. A tohle? Nevím jestli je to tou okoukaností designu z Tarraca, ale mám pocit, že je to auto vizuálně na trhu minimálně třetím rokem. Nic zajímavého jak zvenku, tak zevnitř. I ta 10let stará "vyplašená" Giulietta vypadá vedle tohohle, jako horká novinka - designem.
Naprosty souhlas. Leon MK2 se mi nejen hodně libil, ale měl v sobě jiste kouzlo originality.Tahle nova generace je slušne zklamani, kdy misto toho aby "auto emocion" šlapl na plyn co se tyče emoci tak naopak přibrzdil. Takhle by klidně na předni kapotě mohl byt znak VW.Interier ten ani nekomentuji, protože ani neni co, když ho někdo vybilil.
Leon Mk2 v sobě měl kouzlo originality? To auto, které bylo zepředu krásně zaměnitelné s Toledem, a Alteou, jak designéři vzali jeden výkres a jen ho různě smršťovali a natahovali? To byla fakt zoufalá generace.
Pokud použiješ oči tak zcela určitě nenajdeš kompakt, ktery by se mu podobal. Takže ano jiste kouzlo originality u něj zcela jistě bylo. Navic tento model byl ještě opravdu auto emocien což se z dalši generaci vytratilo o nove ani nemluvě.
De Silvův Leon druhé generace se mi vůbec nelíbil. Zvenčí ani zevnitř. A určitě nejsem sám, na silnicích skoro není vidět.
pekne auto, bude vo verzi 2,0 tsi aj 4x4?
Tak nevím, nevím, ale nepsalo se, že Seat má v koncernu vyvolávat emoce. Co ten slogan Auto Emotion? Já v tomto Leonu žádné emoce nevidím. Za zatím nejhezčí v nižší střední považuji ProCeed a vlastně i Ceed je více Emotion...
Levný interiér, exteriér převzaty od AR ... celek působí velmi fadně. Octavia co do interiéru i exteriéru působí z trojice nejlépe.
Osobně nesnáším ten špatný výhled z nových aut kdy nad zpětným zrcátkem je nějaká bedna pak zrcátko 20 cm okno a pak stupidní tablet a palubní deska. To jsou průhledy jak z tanku T34. To nejsou auta na wrc rallye, řidič potřebuje rozhled kolem auta! Vám to nevadí nebo jezdíte s polštářem pod zadkem? :-)
Proc bych mel sedet vys? Vim, kde mam cumak a na kapotu videt nepotrebuji.
Jako majitel dosavadního Leonu bych svoje pocity shrnul následovně: Zklamání. Auto už nepůsobí tak dynamicky, zboku i zezadu vypadá vyšší než dosavadní Leon, chybí ostře řezané linky, místo nich jsou "asijské vlny". Verze FR má místo dvojité chromované koncovky výfuku jakési falešné atrapy v nárazníku. Design interiéru je na tom o něco lépe, ale bohužel celým koncernem VW se teď šíří infekce dotykového ovládání klimatizace a světel. Doufejme, že recenze motoristických webů a časopisů budou hodně přísné, aby to koncern VW donutilo vrátit ovládací tlačítka a kolečka zpět.
Též mám současný Leon ST verzi Xcellence. Nový Leon určitě může někomu připadat trochu bezpohlavní, ale bude zase praktičtější při zachování určité míry elegance (proti Golfu a Octavii určitě). Širší rozvor bohatě vynahradí dvojtou koncovku výfuku :-) Za ta tlačítka na středovém panelu bych ale měli někoho exemplárně potrestat např. doživotním splachováním WC přes menu na tabletu :-D
U verze Xcellence vynahradí. Ale u verze FR? Konkurenti jako Focus St-Line reálné koncovky výfuku maji. Leon FR jako jeden z mála bude mít plastové atrapy.
Za mne Golf i Octa (kombik o parnik) elegantnejsi, Leon je prvoplanovy utok na 'emoce', za par mesicu splyne s asijskym davem.
Trefně napsáno ...Měl jsem prvního Leona a lituji, že jsem ho v 175.000 Km pustil do světa...Dvojka mne neoslovila.Momentálně vlastním Leona ST FR a včera jsem se po prezentaci "nového" Leonu rozhodl, že si ho nechám do příchodu páté generace...snad bude mít Seat v té době zase dobrého dizajnéra ;-)
Otázkou je, zda v době páté generace nebudeme na Leona moc staří :-D Průměrný věk majitele Leona je vzhledem k průměru trhu velmi nízký.
Vy co píšete, že je to hnusný uvnitř, tak si prohlédněte Golfa a Octavii, je to dost podobný.A srovnávat Alfu s koncernem, tak to je vtip ne? Spolehlivost Alfy je žalostná!!!
Ale nepovídej. Fakt jo? To je divný. Zesralo se ti to vícekrát? Něco nadhoď ať vím na co si mám dát pozor. Děkuji
No proti golfu i oktávce je to vevnitř opravdu ošklivé a levně vypadající (alespoň podle většinového názoru). Ale takový už seat je asi vždy bude. Z venku mi to přijde jako nejmenší posun z koncernové trojice, ale je to dobře, konečně chytli fungující design, co se prodává, a proto se ho jen tak nepustí.
Jen k tomu levnému vzhledu - když se podívám na pár dostupných skutečných fotek na auto.cz, působí to oproti těm grafikám v článku o dost lépe. Takže bude nejspíš potřeba vidět naživo.
Kam na to chodis, Pepo? Obcas se nekomu (snad kazdemu) neco (i seredne) nepovede, ale obecne bude (vaznejsi) poruchovost odlisna v radu jednotek % a kondice auta bude dana predevsim jak se k nemu majitel chova. Pod zalostnou spolehlivosti si predstavuji auto casteji na spalcich nez na ceste.
Kam na to chodím?17 let jsem vozil auta z D. Tak si troufnu říct, že vím o čem mluvím.
Jo tak ty jsi jeden z těch garážmistrů? Tak to potom jo pepo.
Dnešné autá nemajú svoj osobytý pinc nedinečnosti, všetko na jedno kopyto ! Keby odmontovali znak, tak ani nevieš o aké auto ide.
Myslíte, že si budeme časem připlácet za fyzická tlačítka?
Telefon, rádio, tempomat máš na volantu. Úprava teploty má tlačítka. To ostatní se snad zvládne.
Úprava teploty, směřování vzduchu, rychlost ventilátoru, vnitřní cirkulace … to jsou funkce, které chci mít přístupné jedním stiskem tlačítka.
Tak s tím máme asi do budoucna smůlu.
Tady právě už na teplotu tlačítka nejsou...
kéž by to šlo alespoň si připlatit. Za chvíli budeš rád za display, místo aby jsi na to jen mluvil
S tím už nepočítám.
Jsem trochu zklaman. Pritom trojkovy Leon se mi zdal naprosto vpoho.
Golf,Octa jsou nuda podle mnohých a jak dobře se prodávají.Leon krt verze z venku vypadá dobře a uvnitř no koncern a co stejně se bude dobře prodávat.
Nuda, čiže dizajn bez výstrelkov logicky oslovuje najviac ľudí.
Nudný design koncernu VW (po odečtení Seatu, který do té nudy tolik nezapadá) má v Evropě podíl jen 20 %. Takže by se dalo říci, že nejvíce lidí naopak oslovuje design s výstřelky, protože 80 % lidí si vybralo jinak.
Mpolan kde jsi vyčaroval těch 20 a 80procent?
Statistika je svině, ta nelže. Zkus hledat taky. Když to zvládnu já, kterého tu považujete za nejhloupějšího ze všech, pak vy přeci musíte tyhle věci umět mrknutím oka, ne?
Tak to musel být silný průjem dutiny lebeční tohle vyplodit
Chápu, že pravda ti nevoní. Na pochopení bys potřeboval rozum, který se ti nedostává.
Nejvice lidi v Evrope oslovuje cena... a samozrejme design navozujici pocit, ze si porizuji neco lepsiho, nez co si ve skutecnosti dostavaji. Design v mainstreamu? Ale no tak ;-)
Cena? Ani bych neřekl. To by měly prémiové značky smůlu, prodávala by se maximálně auta nižší střední a prodejům by vévodila Dacia.
Tyhle zavery... Kdyz mam penize na premii, chci premii, nepujdu do stredni natoz Dacie, ne? Jinak nesefuje nahodou premii konzervativni D3? V ramci svych financnich moznosti lidi zohlednuji design ve smyslu co oni povazuji za 'design' (pochopitelne, prirozene, nejde rict dobre/spatne). Uprednostni levnejsi kyc/pout/sezonni trendovku pred tzv. konzervou. X generaci Golfu vedle sebe bude pusobit konzistentne, prirozene. X generaci jinych mainstreamovych modelu bude pusobit jako hledani, tapani, tlaceni na pilu (asi jako kdyz se konkurence vytasi kazdou chvili konecne s iPhone killerem a realita je jinde).
Nezlob se, ale jedním příspěvkem popřít ten předchozí, to chce genialitu.D3 je všechno, jen ne konzervativní. BMW a Mercedes momentálně jedou docela designové bomby, jedinou konzervou tak zůstává Audi (ti to aspoň dohání čím dál zběsilejší přední maskou, až bude celá příď jen jeden obří gril). Já jsem naopak rád za to, že auta nevypadají neustále stejně, v tom mě docela třeba zklamalo Clio. Čtvrtá generace byla designově povedená, ale ten kulatý design bude za pět let mimo, měli ho trošku přiostřitPíšeš, že nejvíce lidi oslovuje cena a najednou "když mám peníze"... takže to o ceně není.A zbytek je hodně dávno historicky přežitý. iPhone už nikoho dávno nezajímá, poslední "killer" byl před X lety OnePlus.
A nema nahodou zbesily gril BMW (tvoja designova bomba?) :-D:-D:-D
Pockam si, az ho uvidim nazivo. Ale za me je stavajici ST hezci zvenku i zevnitr. Jinak ten nalepeny tablet, to je proste hnus.Co se mi naopak libi, je ten napis psacim pismem.
Mám současné ST a nejsem novým Leonem zklamán. Na ten tablet si zvyknem, souhlasím, že stávající tlačítkové ovládání je dokonalé a je to krok zpět. Taky mě napadlo, že ten kombík zezadu vypada jako Ceed kombík a ten je moc pěkný. Určitě bych si u Leona představoval agresivnější a dravější pojetí, ale údajně je to kompilace požadavků zákazníků a kritiky novinářů, takže kompromisní řešení. Jezdit bude určitě lépe než Octavia a dostane tutově všechnu dostupnou techniku od Golfa, takže bude sakra dobrý.
To jsem si říkal i o tabletu v I30. Když jsem v ní pak seděl, tablet byl z pozice řidiče výborně umístěn. Vůbec nevyčníval. Tohle bude ten stejný případ.
Jeste tak koukam jinde (kde maji vic fotek) na ten zadek a proste mam pocit, ze vidim proceed.
Klasická koncernová technika v pěkném kabátku, tam není žádné překvapení.Kombi sice má pořád ten podivný zlom za zadním kolem, který ho dělá těžkým na zadek, ale hatchback vypadá hezky. Interiér tím dvoupatrovým uspořádáním trošku připomíná stavbu v 208/2008, i když tam je to výraznější. Na rozdíl od koncernového bratříčka a sestřičky nevypadá jako facelift.Ale jo, tohle bych si dovedl představit jako své auto.
Konecne nekdo dostal rozum :hm
Rozum jsem měl vždycky a nikdy tomu nebude jinak. ;-) To, že vezmu výjimečně na milost jedno povedené auto od VW a spol. ještě neznamená změnu.Koncern VW pořád v mých očích zaostává za ostatními.
Golfík je trošku hezčí. Leon bude muset dát lepší cenovou nabídku.
Golf je zoufalá nuda.
Golf je přesně takový jakého jej zákaznící chtějí a proto se i dobře prodává. Má nějakou skupinu zákazníků a ti by nevydýchali, kdyby se nějak radikálně mezigeneračně změnil. Ta jeho "nuda" je i jeho předností.
Golf 8 designově trpí tím, že je jen větším faceliftem Golfu 7. To facelift Golfu 5 na Golf 6 zvládli podle mě lépe...
Ano, klasická výmluva...
Ne výmluva, ale jasný fakt podpořený prodeji. Není důvod, aby dizajn Golfu byl najednou radikálně jiný, riskovat propad prodejů. Prostě Golf je v koncernu za "konzervu", zákazníci to tak chtějí, VW je spokojený, nikdo jiný v segmentu toho tolik v EU neprodá, takže všichni spokojeni. Pokud chce někdo "odvážnější" dizajn, sáhne po Seatu, nebo úplně mimo koncern.
Pochybuji, že zákazníci kupují Golf kvůli designu Golfu. Tím spíš, když třeba nová generace stojí designově opravdu za vyližprdel.
No pokud jej nekupují kvůli designu, tak zbývá jediné vysvětlení, kupují jej kvůli zcela nedostižné technice, která je o tři levely nad jakoukoliv konkurencí, protože jinak jeho megaprodeje vysvětlit už nejde.
I jako vtip velmi slabé. :-)
Nejde o to, jestli/jak moc je to pravda, ale jak to vnimaji (a rozhoduji se) lide. Uz jen kolik koluje 'mytu' o francouzskych, italskych nebo jinych znackach.
To je subjektivní, tobě se líbit nemusí a jiným ano, smiř se s tím :-)A nepsal jsem, že si jej kupují (jenom) kvůli dizajnu, ale napsal jsem, že pokud by se nějak radikálně změnil, tak by to zřejmě spousty zákazníků odradilo. Co by za takové prodejní čísla daly auta jako Megane, P308 nebo i ten Leon.
Spousty odradilo, spousty zase přitáhlo. To je velmi subjektivní. Nevztahuj pořád prodejní čísla k designu, to je podřadné.
No ale evidentně toho přitáhlo víc než odradilo. A každopádně přitáhlo mnohem více než konkurence. Takže to dělají dobře a zákazníci to oceňují. A je nepodstatně, že tobě se to nelíbí. To je to, o čem píšu od počátku :-)
A zase vztahuješ design k prodejům... Stále stejně zaseklé myšlení, ale to asi k VW patří, že?
Ale o tom se bavíme od počátku :-) Že dizajn je sice nuda a "konzerva" (co se tobě nelíbí, ale jiným ano), ale je to tak schválně, přizpůsobené zákazníkům a není nejmenší důvod to měnit, na to je v koncernu třeba Seat. A vůbec to není o nedostatku invence v dizajnu, rozmáchnout by se jistě VW u Golfu dokázal, pokud by to chtěl. Ale proč by to dělal, že?Tak doufám, že už se chápeme...
Interiér vypadá lépe. Ať tak či tak, chce to vidět na živo. Fotky mohou klamat. A také zkusit. I když od koncernových vozů na stejné platformě a stejném motoru, neočekávám výraznější rozdíly. Ano, Leonek se celkem povedl.
To auto tak velmi chce byt Mazdou 3... predchadzajucej generacie, alebo hoci aj tou spred 10 rokov, sudiac podla C-stlpika.
Spíš než zadní sloupek (ten navazuje na minulý Leon), tak ta vlnka kapoty nad předním kolem. Ta je taková "mazďácká".
C-stlpik predchadzajuceho Leona vyzeral presne ako na mojej starej M3 z roku 2007.
Leon tak velmi chce zoufale líné motory? Nulovou antikorozní úpravu? Zoufalou konfigurovatelnost výbavy? Ty zase perlíš.
Ja neviem, asi vsetci moji znami a rodina, co sme mali a mame mazdy, mame okolo seba auru, ktora zabranuje korozii, pretoze ani jedna z nasich mazd problem s koroziou nemala. Ani ked boli z druhej ruky.
Měl jsem 3 Mazdy, další byla nějakou dobu v rodině, takže...1991 MX-3, tu jsem měl od 99 do 00, pak jsem ji zrušil, stav koroze nepamatuji :-)2004 M3, měl jsem od 2006 tuším do 2007 a už pči koupi měla ošetčení lemy blatníků, že prý to jinak rezne2004 M6, měl jsem od 2013 do 2016 a koroze byla na lemech zadních blatníků a na spodku dvěří řidiče i spolujezdce, nemluvě o povrchové korozi podvozku, ale STK prošlo2007 M3, byla v rodině od 2013 do 2018, počínající koroze na lemech zadních blatníků a na prazíchJo, jsou to všechno starší modely a věřím, že dne s tím problém už (snad) není.
Tak to je vážně slabota. V autě je několik starých aut koncernu VW, stav tento:Polo Classic udělané ve Španělsku Seatem - kastle chytá lehkou nádech do oranžova ve spodku, ale je to přítomno jen místy a není nutné to řešit, člověk si toho všimne jen když lehne pod auto. Rok výroby 2000. Passat Variant, najeto přes 300 tisíc - koroze pátých dveří na jednom místě kvůli špatnému těsnění, kastle absolutně bez koroze, na spodku rezne jen uchycení motoru a zadní nápravy, jinak spodek kastle jako nový - je to chráněno poctivou vrstvou z výroby. Rok výroby 2001. Další auto je třeba A4 - ta má korozi jen lehce na prazích, netřeba řešit. Má najeto možná už tak půl mega, rok výroby 1995. Všechny auta původní výfuky, lemy blatníků absolutně bez koroze, Audi už má jeden lem blatníku asi 10 let bez laku, ale na pozinku není ani flíček rzi. Žádné auto nikdy nebylo na ochraně proti korozi, umývají se 2x za zimu, všechny většinou garážovány v teplé nevětrené garáži, což je pro auta to nejhorší. Tolik k "normálním" autům, která nereznou. Japonci z té doby, které byly doma, už jsou všechny deset let na šroťáku - Toyota, Suzuki, Mazda, Mitsu atd. Japoncům reznou i držáky v motoru, šroubky všude možně, dokonce i kolejničky pro posuv sedáků. Japonci jsou po mě už navždy aušus z nekvalitní oceli. BTW i nyní je ochrana japoncl velmi špatná - Mazda a třeba ani Mitsubishi nemají pozinkované plechy, což mám ověřeno přímo u dealerů. Pro někoho, kdo chce auto na 5-7 let je to ale ok, já chci auto na dýl...
Nevím jestli všichni Japonci... mám Lexus ten je zatím absolutně bez koroze. Pravda, je to 2013, tak uvidím.
Nevěřím, naschvál ji nevidíte. A pak mi tu chybí jedna zásadní informace, která se ti nechodí do tvého demagogického krámu. Sdělíš nám tu informaci, proč byly ve vaší rodině Mazdy méně náchylné ke korozi?
Také máme dvě Mazdy a problém s korozí nemáme. Určitě to byl problém někdy v minulosti, ale to se týkalo starých modelů. Nepotřebuji však propagovat vlastní garáž, takže tyhle výstřely do tmy nebudu dále komentovat.
Mazda byla prvni vec, co mne napadla... a pak hned Korea.
Interiér se mi nelíbí. Ovládání ventilace přes displey je tragédie. Zvenku moc hezký. A jak to bude s podvozkem? Nevíte? Traverza nebo viceprvek?
Jako u předchozích verzí, výkony nad 110 kW budou mít multilink. V případě Seatu Leon ovšem torzní příčka nevadí, má výtečný podvozek. Z vlastní zkušenosti mohu říct (Leon ST 1.4 TSI 110 kW/2.0 TDI 110 kW) není jednoduchá zadní náprava poznat (na rozdíl od Octavie, kde to mlátí jako o život).Multilink bude mít 2.0 TDI 147 KW a 2.0 TSI 140 kW.
Kultivovanosti je leon na tom dost špatně takže jestli to někomu nevadi neznamena, že funguje dobře. Davat za vzor škodovku neni zrovna idealni.
On ma byt Leon kultivovany? Co je pro Vás kultivované v nižší střední. Rád se nechám pobavit nějakým japonským nesmyslem typu Mazda 3.
Pekné. Ale škrabku vo viečku nádrže nemá...:-D
a v tym španělsku mrzne?
Zkus sever Španělska, Pyreneje... docela vysoké hory, tam mrzne dost. I v květnu tam byly ranní mrazíky, a to jsme nebyli ani moc vysoko.
Vevnitř klasická koncernová bída- fuj . Zvenku dobrý.
Kup si Peugeot nebo Hyundai a zavid dal
Vnější vzhled je pěkný, tam bych hodnotil za 2. Mohli se mozna trochu více odvázat a odlišit, ale pěkné.Za to interiér se mi nelíbí. Dva display jinak celé takové bez nápadu. Nudné, nevýrazné. Interiér mě rozhodně za srdce nechytl, na rozdíl od exteriéru.
Hatchback ještě ujde, ale kombi mi silně připomíná Hundaj i30 a to je zlé. Navíc plastové koncovky výfuku a ještě blíže u sebe dělají dojem krabice. Také se ohli vyhnout tolika černým plastům na předku vozu. Interiér je nuda jako všude jinde, vypíčený tablet uprostřed. Uvidíme naživo.
Zvenku moc pěkné, hodně moc, lepší než Alfy. Interier je otřes otřesný, škaredý.
A tie falosne koncovky vyfuku, to je lahodka, ktoru dokonca ladili v svetelnom tuneli, aby vyzerala realnejsie :-D:-D:-D
Alfy vypadaji k svetu i po letech/trendech. Tohle bude za part let off.
Tohle je designově off už teď. Na koncern Hyundai/Kia by to bylo slušné, ale ve světě normálních aut je ten design slabota. Interiér ala ošklivější Octavia teda taky nic moc.
A ktere?
159 je fešanda pořád
alfy vždy byly fešandy a ten jejich interiér nezestárne nikdy, kdežto interier seatu je po pravdě takovéj studenéj a bude hodně lidé z něho mět depresi, že by auto sebevrahů?
OK, uz ted je to zamenitelne a off ;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.