Nový Seat Leon oficiálně: Hezčí brácha VW Golf je větší, stále on-line i hybridní

Čtvrtá generace Seatu Leon se ukazuje světu a dodržuje všechny zavedené trendy, které byste u španělského sourozence Volkswagenu Golf čekali.

Seat představuje nový Leon se slovy o pilíři modelové řady a bestselleru, kterého španělská značka v rámci dosavadních tří generací prodala už přes 2,2 milionu kusů. Právě na tento úspěch chce v každém ohledu modernější novinka navázat. Můžeme začít u designu, který ve velkém navazuje na prvky uvedené na SUV Tarraco a jeho změnou se podařilo snížit součinitel odporu vzduchu o 8 %.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Příbuzný nového Volkswagenu Golf a Škody Octavia využívá stejnou platformu MQB Evo a po stránce vnějších rozměrů je především delší než předchůdce, jelikož prodloužen byl o 50 mm i rozvor. Na druhou stranu je Leon o pár milimetrů užší a nižší, což se týká jak pětidveřového hatchbacku, tak kombi Sportstourer.

Seat Leon 4. generace vs. 3 generace – porovnání rozměrů
Karoserie 5d. hatchback kombi Sportstourer
Model Leon IV Leon III Leon IV Leon III
Délka [mm] 4368 4282 4642 4549
Šířka [mm] 1800 1816 1800 1816
Výška [mm] 1456 1459 1448 1451
Rozvor [mm] 2686 2636 2686 2636
Objem kufru [l] 380 380 617 587

Na nové palubní desce hrají velkou roli displeje. Před řidičem je konfigurovatelný digitální přístrojový štít o velikosti 10,25 palce, zatímco infotainment má obrazovku o 10 palcích (standardní výbava dostane 8 palcový displej). Systém s větší obrazovkou umí pracovat s rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, lze ovládat hlasem a gesty a zahrnuje 3D navigaci se síťovým propojením.

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nový Leon je totiž dalším autem, které umí být neustále připojeno k internetu díky integrované eSIM kartě. Infotainment tedy zvládá v rámci některých funkcí využívat informace z cloudu v reálném čase, průběžně aktualizovat požívané aplikace a rovněž poskytuje službu eCall, která v případě nehody automaticky přivolá záchranné služby.

Škoda poprvé oficiálně připustila, že Octavia RS bude hybridní. Ukázala i logo

Škoda poprvé oficiálně připustila, že Octavia RS bude hybridní. Ukázala i logo

Na palubní desce a středovém panelu si všimnete sníženého počtu fyzických tlačítek, která podobně jako v Golfu nahradily dotykové plochy. Ve výbavě Leonu pak najdete i přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu, ambientní osvětlení s nastavitelným odstínem (a pruhem světla kolem celé palubní desky, zasahujícím až do předních dveří) a objevují se i zbytečnosti jako vnější zrcátka s funkcí promítání pozdravu „Hola!“ na vozovku. Seat mimochodem označuje nový Leon za své vůbec nejbezpečnější auto, takže přirozeně nechybí armáda posledních asistenčních a bezpečnostních systémů.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Ani nabídkou motorizací se Leon od Golfu příliš nevzdálí. Předvídatelně se tak spolehne na tříválce 1.0 TSI (66 kW/90 k nebo 81 kW/110 k), větší čtyřválce 1.5 TSI (96 kW/130 k nebo 110 kW/150 k), přičemž na vrcholu nabídky bude čtyřválec 2.0 TSI (140 kW/190 k) s automatem DSG. Nafta zůstává ve formě 2.0 TDI ve třech úrovních naladění (od 85 kW/115 k do 110 kW/150 k). A přijde také jednotka 1.5 TGI na CNG (96 kW/130 k).

Hlavní novinkou Leonu je zavedení mild-hybridních jednotek eTSI využívajících 48V palubní síť – nový tříválec 1.0 eTSI (81 kW/110 k) a čtyřválec 1.5 eTSI (110 kW/150 k), výhradně v kombinaci s automatem DSG. Stejně naladěné verze těchto motorů s manuální převodovkou (uvedené výše) nemají 48V síť a nejsou tedy mild-hybridní.

Cupra Leon přijede jako plug-in hybrid. Dočkáme se i čtyřkolky s původem v Golfu R?

Cupra Leon přijede jako plug-in hybrid. Dočkáme se i čtyřkolky s původem v Golfu R?

Nakonec ani Seat nevynechává u nového Leonu plug-in hybridní pohon (eHybrid), který jako u koncernových sourozenců kombinuje zážehový motor 1.4 TSI s elektromotorem, lithium-iontovým akumulátorem o kapacitě 13 kWh a šestistupňovým DSG. Kombinovaný výkon činí 150 kW (204 koní) a dojezd v čistě elektrickém režimu je udáván na cca 60 km (WLTP).

Předprodej nové generace Seatu Leon v provedení hatchback a kombi bude na českém trhu zahájen v březnu. Kombi ale fyzicky dorazí až v létě společně s plug-in hybridní verzí. Cenovky zatím neznáme. Pod křídly sportovní značky Cupra se poté samozřejmě ukáže i ostrá verze Leonu, která dle všeho rovněž využije plug-in hybridní techniku

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků