Škoda Octavia RS iV na prvních skicách. Vpřed ji požene 245 hybridních koní!

Škoda pro letošní autosalon v Ženevě chystá deriváty nové generace modelu Octavia. Poprvé vypustila do světa oficiální skici.

Je hezké sledovat, jak začínají dílky informací z minulosti zapadat do sebe. Na podzim roku 2018 v rozhovoru pro Autocar naznačil Christian Strube, šéf vývoje Škodovky, že myšlenka hybridní Octavie RS není tak úplně scestná. O rok později jsme už měli potvrzeno, že zážehový a vznětový motor budou zastupovat pouze část pohonných jednotek nejsportovnějšího vozu z Mladé Boleslavi, a koncem letošního ledna Škoda oficiálně prozradila, že Octavia RS bude i hybridní. Bylo to den poté, co na internet utekly vizualizace derivátů RS a Scout, pravděpodobně pocházející z infotainmentu.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Že se deriváty nové generace Octavie představí na letošním autosalonu v Ženevě, byla už dávno jasná věc. Budeme u toho a zúčastníme se i soukromé ženevské premiéry, která proběhne den před oficiálním zahájením nejdůležitější automobilové výstavy v Evropě. Škodovka už nemá moc času, protože do autosalonu zbývá pouhý měsíc. A protože na novinky obvykle poutá postupně, bylo na čase posunout se o krok dál.

Škoda neuhlídala Octavie RS a Scout. Sériovky se už mohou lišit jen v detailech

Škoda neuhlídala Octavie RS a Scout. Sériovky se už mohou lišit jen v detailech

V galerii najdete první oficiální skici nové generace Škody Octavia RS iV. Škoda zatím poskytla dvě skici liftbacku a jeden kombík, s trochou představivosti potvrzují pravost dříve uniklých vizualizací. S informacemi to však automobilka nepřehání. Uvádí, že nová Octavia RS otevírá po dvaceti letech od uvedení první generace další kapitolu historie a poukazuje přitom na plug-in hybridní provedení RS iV.

Nová Škoda Octavia RS na dosud nejlepších ilustracích. Oficiálně se ukáže už brzy

Nová Škoda Octavia RS na dosud nejlepších ilustracích. Oficiálně se ukáže už brzy

Pohon Octavie RS iV kombinuje čtrnáctistovku TSI s elektromotorem. Výsledkem je výkon 180 kW (245 koní), totéž by ale měla nabídnout i standardní verze s motorem 2.0 TSI. Naftové provedení bude mít pod kapotou motor 2.0 TDI Evo o výkonu 147 kW a jako jediné by mělo nabídnout i pohon 4x4. Ten u plug-in hybridní verze není možný kvůli zástavbě akumulátoru a benzinová verze jej neměla nikdy.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Pokud se ptáte, kde bereme tu jistotu v motorech a výkonech nové Škody Octavia RS, vzpomeňte si, že za nimi stojí další únik informací. Tentokrát jde na triko Volkswagenu, kterému utekla tabulka všech ostrých verzí osmé generace modelu Golf. Benzinová Octavia RS by měla být ekvivalentem Golfu GTI, RS iV poskytne totéž co Golf GTE a RS TDI zase totéž co Golf GTD. Pár otázek tady ale ještě je.

Všechny ostré verze Volkswagenu Golf odhaleny únikem. Nejsilnější má 333 koní

Všechny ostré verze Volkswagenu Golf odhaleny únikem. Nejsilnější má 333 koní

Bude mít Octavia RS odpověď i na Golf R, který v nové generaci nabídne 245 kW (333 koní)? Dosud tomu tak nebylo. A co Golf TCR s výkonem 221 kW (300 koní)? Zůstane v koncernu osamocen? A co proboha znamená označení eRS, které si Škoda nechala zaregistrovat na patentovém úřadu ve stejný den jako označení e-Tec, které používá u mild-hybridních verzí standardní Octavie? Navíc je tady ještě značka Cupra, která mezi koncernovými sourozenci nebude chtít zaostávat!

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků