Nová Škoda Octavia RS na nejnovějších fotkách a videu. Celá se ukáže v pondělí!

Před výstavní premiérou v Ženevě ještě Škoda naposledy láká na novou generaci Octavie RS a prozrazuje hrstku informací.

Podobně jako bude Volkswagen na autosalonu v Ženevě předvádět své ostré Golfy GTI, GTE a GTD, tak i Škoda přijede na výstaviště Palexpo s novou generací ostré Octavie RS. Jak už víme, novinka se jako první ukáže v nové plug-in hybridní variantě RS iV. Právě na tu Škoda láká v nejnovějším videu, částečně odhalujícím detaily karoserie i interiéru, ačkoliv design novinky už vlastně zcela známe.

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Nové Octavii RS tak nebudou chybět typické prvky sportovních škodovek jako černě laděná maska chladiče, agresivněji pojaté nárazníky, menší zadní spoiler (u kombi v barvě karoserie) nebo difuzor. Za koly z lehkých slitin budou razit červeně lakované brzdové třmeny. Uvnitř dojde na kontrastní prošívání sportovních sedaček nebo tříramenný multifunkční sportovní volant.

Škoda před odhalením v Ženevě prozrazuje další podrobnosti o ústrojí plug-in hybridu RS iV. Benzinový čtyřválec 1.4 TSI a elektromotor o výkonu 85 kW (115 koní) spolu generují systémový výkon 180 kW (245 koní) a točivý moment 400 N.m. Předběžně ale už Škoda mluví o produkci 30 gramů CO2 na kilometr (WLTP), z čehož si lze dopočítat teoretickou kombinovanou spotřebu asi 1,3 l/100 km. V čistě elektrickém režimu má poté RS iV ujet až 55 km.

Je nutné čekat na novou? Octavia RS III ještě umí překvapit, tahle má 365 koní!

Je nutné čekat na novou? Octavia RS III ještě umí překvapit, tahle má 365 koní!

Později na trh nicméně přijedou i verze Octavie RS bez elektrifikace. Čekat tak můžeme i benzinový čtyřválec 2.0 TSI (180 kW/245 k), spojený s manuální či automatickou převodovkou, nebo vznětový čtyřválec 2.0 TDI Evo (147 kW/200 k) výhradně pracující s automatem DSG, ale zase nabízející pohon 4x4.

Kromě nového RS iV pak Škoda v Ženevě ukáže i standardní plug-in hybridní Octavii iV. Ta využije stejného ústrojí – 1.4 TSI v kombinaci s elektromotorem – nicméně pro slabší výkon 150 kW (204 koní) a točivý moment 350 N.m. Poprvé se na autosalonu předvede i Kamiq v robustnější verzi Scoutline.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků