Nová Škoda Octavia RS na nejnovějších fotkách a videu. Celá se ukáže v pondělí!

Před výstavní premiérou v Ženevě ještě Škoda naposledy láká na novou generaci Octavie RS a prozrazuje hrstku informací.

Podobně jako bude Volkswagen na autosalonu v Ženevě předvádět své ostré Golfy GTI, GTE a GTD, tak i Škoda přijede na výstaviště Palexpo s novou generací ostré Octavie RS. Jak už víme, novinka se jako první ukáže v nové plug-in hybridní variantě RS iV. Právě na tu Škoda láká v nejnovějším videu, částečně odhalujícím detaily karoserie i interiéru, ačkoliv design novinky už vlastně zcela známe.

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Nové Octavii RS tak nebudou chybět typické prvky sportovních škodovek jako černě laděná maska chladiče, agresivněji pojaté nárazníky, menší zadní spoiler (u kombi v barvě karoserie) nebo difuzor. Za koly z lehkých slitin budou razit červeně lakované brzdové třmeny. Uvnitř dojde na kontrastní prošívání sportovních sedaček nebo tříramenný multifunkční sportovní volant.

Škoda před odhalením v Ženevě prozrazuje další podrobnosti o ústrojí plug-in hybridu RS iV. Benzinový čtyřválec 1.4 TSI a elektromotor o výkonu 85 kW (115 koní) spolu generují systémový výkon 180 kW (245 koní) a točivý moment 400 N.m. Předběžně ale už Škoda mluví o produkci 30 gramů CO2 na kilometr (WLTP), z čehož si lze dopočítat teoretickou kombinovanou spotřebu asi 1,3 l/100 km. V čistě elektrickém režimu má poté RS iV ujet až 55 km.

Je nutné čekat na novou? Octavia RS III ještě umí překvapit, tahle má 365 koní!

Je nutné čekat na novou? Octavia RS III ještě umí překvapit, tahle má 365 koní!

Později na trh nicméně přijedou i verze Octavie RS bez elektrifikace. Čekat tak můžeme i benzinový čtyřválec 2.0 TSI (180 kW/245 k), spojený s manuální či automatickou převodovkou, nebo vznětový čtyřválec 2.0 TDI Evo (147 kW/200 k) výhradně pracující s automatem DSG, ale zase nabízející pohon 4x4.

Kromě nového RS iV pak Škoda v Ženevě ukáže i standardní plug-in hybridní Octavii iV. Ta využije stejného ústrojí – 1.4 TSI v kombinaci s elektromotorem – nicméně pro slabší výkon 150 kW (204 koní) a točivý moment 350 N.m. Poprvé se na autosalonu předvede i Kamiq v robustnější verzi Scoutline.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků