Motory pro novou Kiu Sorento odhaleny únikem. Konečně vidíme i krásný interiér

Po špionážních fotkách a oficiální upoutávce se nyní na veřejnost dostávají i první informace o hybridním pohonu nové generace Sorenta.

Představu o designu nové generace Kie Sorento už máme zcela jasnou, a to díky dřívějším špionážním fotkám a rovněž upoutávce od samotné automobilky. S vyhlíženou premiérou na březnovém autosalonu v Ženevě tak nyní padá pozornost hlavně na techniku novinky, která má zaujmout především elektrifikací.

Na veřejnost se nyní dostala tabulka údajných motorizací nového Sorenta pro Asii, USA a také Evropu. Prvotní spekulací se ukazuje, že z Koreje by mohla Kia na starý kontinent přivést 2,2litrový diesel z nové rodiny motorů „New R“, přičemž zde by fungoval v mild-hybridní specifikaci pro ještě úspornější chod. Motor má být spojen s osmistupňovým automatem.

Nová Kia Sorento se odhaluje. Design známe, pozornost teď padá na techniku

Nová Kia Sorento se odhaluje. Design známe, pozornost teď padá na techniku

Takzvaným full-hybridem, tedy bez možnosti nabíjet ze zásuvky, se pak jeví čtyřválcová benzinová šestnáctistovka s jedním elektromotorem a šestistupňovou automatickou převodovkou. Očekává se nicméně i možnost pohonu všech kol, takže dvojice elektromotorů je rovněž pravděpodobná.

Tajemství zatím zůstává okolo plug-in hybridní varianty, kterou dříve zmiňovala i sama automobilka. Plug-in benzinovou šestnáctistovku o výkonu 141 koní (104 kW) už Kia nabízí v současném Niru PHEV, nicméně dřívější informace mluvily o ještě výkonnější elektrifikované motorizaci do zásuvky s výkonem kolem 220 koní (162 kW).   

Elektromobil Kona Electric míří do Nošovic. Hyundai může dostat na samotný vrchol

Elektromobil Kona Electric míří do Nošovic. Hyundai může dostat na samotný vrchol

Dalším střípkem detailů o novém hybridním Sorentu bude podle všeho možnost zástavby solárního panelu na střeše, v podobném stylu jako u hybridního Hyundaie Sonata. Ostatně tuto techniku chtěl Hyundai a Kia uvést do produkce právě v roce 2020.  

Oficiální premiéra nové Kie Sorento proběhne 3. března na autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 90. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 2. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 3. a středu 4. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 5. do neděle 15. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
Přehled očekávaných novinek

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků