Největší třída SUV a oni tam narvou jednašestku. No to je pěkný trapas.
Jenže ona to není největší třída SUV, tou je Telluride, který se k nám nevozí. Sorento je odjakživa konkurent Tiguanum Allspace, Kodiaqu atd. Takže nasazené motorizace jsou naprosto OK. Myslím, že ví, co dělají. Howk ;-)
Auto je to krásný, ale ta benzínová 1,6 je strašný nápad :-O Za mě je i ten 2,5 trochu málo na auto tohoto typu a váhou někde kolem dvou tun ....... Ale chápu, že někdo, kdo preferuje 1,0 tsi atd. to asi vidí jinak. Již jsem po stávajícím modelu pokukoval pro manželku, ale pořád se nemůžu smířit s tím, že tam není ani V6, ta 2,2 crdi mě nějak odrazuje. A přitom existoval skvělý motor dávaný do IX55 3,0 crdi V6, po chipu má 300PS a 680NM a manželka spokojená. Ano spotřeba 11-13 litrů ale váha 2,2 tuny.....A pro ty co mě budou říkat v čem jako jezdím a o čem mluvím, opravdový motor je s V8 a tím jezdím v několika autech B-]
O poctu valcu to fakt neni, libi se mi reseni Toyoty - atmosfericky motor + elektrika a RAV4 ktera ma 1850kg pak umi v pohode za 8s na 100kmh, to je uz dustojna hodnota na velke SUV s kterym navic nemusite tak casto navstevovat benzinku. Ale jsou to spis auta do mesta nikoli na dalnici, tam patri nafta.
Hybrid je ta nejhorsi kombinace pohonu, kombinuje nevýhody jak spalovacího motoru, tak elektromotoru.
Ja myslim ze naopak kombinuje vyhody - ve meste rekuperujete pri brzdeni a svizne se rozjizdite s elektrinou a dojezd ma stejny jako klasicke auto. Mluvim ale o full hybridnim reseni, nejake startergeneratory na 48V co tam dodatecne montuji ostatni vyrobci aby mohli marketingove inzerovat 'HYBRID' to je k smichu...
Hybridů potkavam dost a v 90% jsou to brzdy provozu jak ve městě ta mimo. Vidím souseda ten jetdi s hybridem tak pomalu, aby se mu náhodou nesepnul motor, že bych brečel.
No vidíš, a já takhle potkavám kolenovrty v dieselech. To se to pak chlubí zázračnými spotřebami, když občas překáží i cyklistům...
Kolenovrti jsou všude, ale u hybridů a elektroaut procentuálně nejvíce.
To je, samozřejmě, už z podstaty věci naprostý nesmysl.
Proc? Že skupiny 1000 takových aut je jich 900 brzdou. Tzn. 90%.
,.,. Vaříš z vody mladej, ta procenta jsou kompletně vycucána z prstu.
Nejsou, reálné zkušenosti z východní Evropy.
Ale ano, nejsem blázen abych nevěděl jaké to je jezdit za 15-25 na 100km a na dálky mám 2,0 dci v Grandespace, jen ten downsizing mě přijde trochu úchylný. Já bych se nezříkal ani toho turba u benzinu, ale adekvátní obsah k autům o těchto rozměrech. Proč asi VW u Amaroka uvedl s velkou slávou 3,0 tdi V6, protože to 2,0 Bitdi prostě nebylo pro tohle auto dobrá volba ;-) Každý máme možnost si dneska vybrat auto jaké chceme a k tomu občas i motorizaci. Proč nás ale EU okrádá o motory, které můžou jinde jezdit, pod zástěrkou ekologie .................. A kdo upřímně chce diesel s pisoárem :-/
Dobrý den, kde jste získali informaci, že i diesel bude v hybridní kombinaci? 1.6 benzín s elektromotorem má dohromady 227PS a naftová 2.2 by měla pouze 202PS? Hybridní diesely nejsou zatím moc nikde v nabídce...
Diesel bude len ako 48 V mildhybrid, cize len taky naoko hybrid, kdezto ten benzin bude klasicky plnotucny hybrid.
Krásně by se k tomu ještě hodil motor že Stingeru 3,3 V6.
Oni v Kia ví, proč neuvedou do €vropy 2,5 benzín, nikdo by ho nekupoval, nebo by to byla jen okrajová záležitost a to se pak nevyplatí homologace.
tak nejak a navyse to ide ruka v ruke s EU curakmi s bruselu ktory si za 2,5l resp jeho emisie vypytaju tolko, ze kia za to postavi fl o 3 roky. kkti cela EU aj s Gretinou rodinou, ze posielam bozteky 3-[
asi si nepochopil, to neni diky EU, ale diky neochote Evropskych zakazniku takove motorizace kupovat ;-) Evropsky zakaznik je dement ktery si proste radsi koupi malej moturek s vidinou ze mu to bude bastit o pul litru paliva min ;-) emisne by takova motorizace byla o emisni pokutu drazsi jen nepatrne, do 1000 eur, tedy smesna suma u auta ktere zacina na 35 tisicich eur a v plne konci u cenovky 54 tisic eur, to jestli by stalo to auto 41 nebo 42 tisic eur by zakaznici asi fakt neresili
Já myslím, že se kapkou mylíš. Zkus se zeptat někoho v zahraničí, jaké poplatky musí nejdříve zaplatit,aby mohl s autem vyjet na silnici. Není nic neobvyklého, že fyzické osoby platí kromě pojištění (povinné ručení) ještě daň z výkonu, dále daň/poplatek z emisí CO2 apod., takže člověk pak raději kouká na ty "malé" motůrku, protože mít doma 3.0 V6 stojí dost peněz na daních a poplatcích. A aby toho nebylo málo přišli chytráci s penalizací emisí CO2 nad 95g/km u aut o hmotnosti 1380kg. Těžší auta mohou mít větší emise, lehčí auta menší, jinak dochází k penalizaci. Éra dnešních tříválců není způsobena poptávkou ze strany zákazníků, ale z obav automobilek před nesmyslnými pokutami. Závěrem si dovolím zpochybnit tvou optimistickou pokutu 1000€ za motor 2.5turbo. Pokuta pro automobilku by byla podstatně blíže 10.000€ , viz. https://www.auto.cz/emisni-pokuty-od-roku-202... ...
Bylo by to více jak 1000€. Za 1 gram CO2 nad limit je pokuta 95€. S tím motorem kdyby to mělo tak 40g nadlimit by to bylo navýšení o 3800€ a to je tedy dost.
Jak už bylo napsáno výše. Vyhoněná 1.6 s baterkama ekologům nevadí, ale normální motor - viz. ta 2.5 k nám nepustí. Nevím co škodí víc, jestli výroba baterií, nebo o pár deci větší objem motoru :-/
Ukázka debilní EU legislativy. Benzin se dal očekávat v 1.6. Chrochták klasika. Ta 2.5 by byla fajn.B-]
to neni ale diky EU, to je rozhodnuti v ramci automobilky, protoze historicky se v Evrope vetsi motorizace prodavaji v takovychto modelech malo, za to si muze evropsky zakaznik sam ze je dement a kouka jen na udaje ktere no naslednem provgozu nereknou temer nic ;-)u Fiatu se da pozorovat stejne dementni pristup, kdys Evropanum zarizli malo prodavane SUV Freemont, aby ho nahradili smesnym malym fiatem 500L ktery ma nakonec vetsi emise nez kuprikladu obri hybridni MPV s benzinovym 6 valcem ktere je v USA velice uspesne ;-) kdys pak vzneses dotaz na italskou pobocku proc se oficialne neprodava dany model i v Evrope aby snizil flotilovej prumer, tak ti odpovedej ze evropsky zakaznik nema o takova velka auta s velkymi motory zajem, a to i presto ze se neoficialne prez dovozce tech aut do Evropy dostalo za rok 2019 vic nez kolik byl schopnej Fiat prodavat celoevrospky Freemontu za rok 2016 kdy skoncil :-D takze lidi si sami nechaj dovest vic velkych MPV Chrysleru nez kolik byl schopnej prodat Fiat preznackovanych Dodge kde meli i diesel :-D a evidentne to nechtej ani kdys vedej ze by tim snizili emisni flotilovej prumer, misto toho se radsi dohodnou s Teslou aby Tesly v Evrope spadali pod Fiat a za to jim budou platit stamiliony eur rocne :-D ne demence Evrospkych automobilek je fakt zajimava, ostatne sam pro jednu takovou delam, a vedeni je no rekneme si na rovinu, jen loutka co plni prikazy nekoho kdo vydelava
Historicky se v takovýchto modelech prodávají v Evropě šestiválce. Sorento je velikostí konkurent třeba Touaregu a v něm nic jiného než šesti a osmiválce nenajdeš a prodává se daleko lépe než Sorento.
Je to díky hlavám z EU parlamentu. Je jen otázka, kolik si která automobilka dovolí platit za překročení limitů. A to nechce samozřejmě nikdo. Tak tam praskají podobná šidítka.
limity navrhuje EK (Evropska Komise) a podle jejich dopoporuceni pak teprve ER (Evropska Rada) stanovi jake limity se prijmou podle navrhu od jednotlivych poslancu EP (Evropsky parlamenta), EK navrhla 30%, ER navrhla 30% a poslanci navrhli a schvalili 37.5% a 31% (dodavky), respektive od emisniho prumeru automobilky za rok 2021 by se do roku 2030 mela snizit prave o tolik, pro nejnovejsi dtemp je stanoveny limit 95g CO2 na km, s tim ze mezi lety 2025 a 2029 by se meli snizit o 15%, tyhle hodnoty se muzou jeste revidovat a prehodnotit, a limity se muzou presunout na roky 2035 a 2040 ;-) , nekteri poslanci navrhpovali snizeni az o 45% (Nemecti a Francousti), staci si precist cele zneni na strankach ERpro se vyslovilo 389, proti bylo 239, 77 se zdrzelo hlasovani
To zase škodůvkáři budou plivat okolo sebe, že i Kia má lepší auta i motory.:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.