Nová Kia Sorento odhaluje techniku. Nejsilnější motor se k nám nedostane

Na náš trh dorazí s výkonnou šestnáctistovkou i úsporným dieselem. V obou případech jde o čistý hybrid.

Nová Kia Sorento se představila na začátku týdne a ukázala světu radikální změnu designu, která je výsledkem mezinárodní spolupráce designových studií z Koreje, Evropy a Severní Ameriky. Výrazný posun v designu se odrazil i do interiéru. Nyní už i víme, co bude pod kapotou.

Nová Kia Optima dostane pohon 4x4 a výkon až 290 koní. Evropa však stále čeká

Nová Kia Optima dostane pohon 4x4 a výkon až 290 koní. Evropa však stále čeká

Čtvrtá generace Kie Sorento je prvním modelem značky, který stojí na zbrusu nové platformě. V rámci většího prostoru na palubě se zvětšil rozvor o 35 mm na výsledných 2815. Hmotnost vozu se mezigeneračně snížila o 80 kg. Platforma navíc umožňuje zástavbu nového hybridního pohonu Smartstream.

Kia Sorento: Rozměrové srovnání s konkurenty
Model Kia Sorento Hyundai Santa Fe Škoda Kodiaq
Délka [mm] 4810 4770 4697
Šířka [mm] 1900 1890 1882
Výška [mm] 1700 1680 1681
Rozvor [mm] 2815 2765 2791

Kouzlo hybridu spočívá v elektromotoru o výkonu 44,2 kW a v 1,49kWh lithium-iontové baterii. Společně s přeplňovaným motorem 1.6 T-GDi produkuje kombinovaný výkon až 230 koní a 350 N.m. Baterie jsou navíc uložené pod posádkou a nezabírají tak místo v zavazadlovém prostoru.

Minitest Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line: Akademicky určitě lepší

Minitest Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line: Akademicky určitě lepší

Zájemci o naftovou motorizaci se mohou těšit na čtyřválec 2.2 CRDi, který společně s hybridní soustavou produkuje výkon 202 koní a točivý moment 440 N.m. Informace o spotřebě zatím nemáme. Tento motor bude spárovaný s novým 8stupňovým automatem s vícelamelovou spojkou v olejové lázni. 

Dynamicky nejlákavější motorizace náš trh bohužel mine. Z benzinového motoru 2,5 litru o výkonu 281 koní a točivém momentu 421 N.m budou mít radost jenom v Koreji a v Severní Americe. Kia Sorento si odbude výstavní premiéru 3. března na autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků