Nová Kia Sorento odhaluje techniku. Nejsilnější motor se k nám nedostane

Na náš trh dorazí s výkonnou šestnáctistovkou i úsporným dieselem. V obou případech jde o čistý hybrid.

Nová Kia Sorento se představila na začátku týdne a ukázala světu radikální změnu designu, která je výsledkem mezinárodní spolupráce designových studií z Koreje, Evropy a Severní Ameriky. Výrazný posun v designu se odrazil i do interiéru. Nyní už i víme, co bude pod kapotou.

Nová Kia Optima dostane pohon 4x4 a výkon až 290 koní. Evropa však stále čeká

Nová Kia Optima dostane pohon 4x4 a výkon až 290 koní. Evropa však stále čeká

Čtvrtá generace Kie Sorento je prvním modelem značky, který stojí na zbrusu nové platformě. V rámci většího prostoru na palubě se zvětšil rozvor o 35 mm na výsledných 2815. Hmotnost vozu se mezigeneračně snížila o 80 kg. Platforma navíc umožňuje zástavbu nového hybridního pohonu Smartstream.

Kia Sorento: Rozměrové srovnání s konkurenty
Model Kia Sorento Hyundai Santa Fe Škoda Kodiaq
Délka [mm] 4810 4770 4697
Šířka [mm] 1900 1890 1882
Výška [mm] 1700 1680 1681
Rozvor [mm] 2815 2765 2791

Kouzlo hybridu spočívá v elektromotoru o výkonu 44,2 kW a v 1,49kWh lithium-iontové baterii. Společně s přeplňovaným motorem 1.6 T-GDi produkuje kombinovaný výkon až 230 koní a 350 N.m. Baterie jsou navíc uložené pod posádkou a nezabírají tak místo v zavazadlovém prostoru.

Minitest Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line: Akademicky určitě lepší

Minitest Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line: Akademicky určitě lepší

Zájemci o naftovou motorizaci se mohou těšit na čtyřválec 2.2 CRDi, který společně s hybridní soustavou produkuje výkon 202 koní a točivý moment 440 N.m. Informace o spotřebě zatím nemáme. Tento motor bude spárovaný s novým 8stupňovým automatem s vícelamelovou spojkou v olejové lázni. 

Dynamicky nejlákavější motorizace náš trh bohužel mine. Z benzinového motoru 2,5 litru o výkonu 281 koní a točivém momentu 421 N.m budou mít radost jenom v Koreji a v Severní Americe. Kia Sorento si odbude výstavní premiéru 3. března na autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků