Modernizace třídy E přináší řadu kosmetických změn, novou techniku v interiéru ale také pod kapotou, kde nechybí plug-in hybridní ústrojí.
Se zrušením autosalonu v Ženevě se nám modernizovaný Mercedes-Benz třídy E ukazuje alespoň on-line cestou. Vylepšený sedan i kombi zaujmou přepracovanou přídí s novými LED světlomety, upravenými nárazníky a maskou chladiče, kdežto vzadu se svítilny přibližují designu menší třídy A. Mercedes pak rozšiřuje i nabídku odstínů karoserie.
Uvnitř najdete standardně kombinaci dvou 10,25palcových displejů, poslední infotainment systém MBUX, středový panel byl lehce upraven, nová jsou sedadla a největší novinkou je zbrusu nový volant s úzkými rameny a dotykovými plochami namísto tlačítek. Volant umí detekovat, zda je při aktivních funkcích asistence řízení držen (řidič s ním ale nemusí hýbat). Pokud nejsou ruce na volantu po delší dobu detekovány, vůz nejprve spustí řadu výstrah a v nejhorším případě zahájí krizové zastavení vozu.
Ve výbavě tedy nechybí asistent udržování jízdy v pruhu, aktivní asistent řízení schopný do 60 km/h automaticky vytvořit v koloně záchranářskou uličku, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, automatické krizové brzdění, detekce mrtvého úhlu, parkovací asistent s kamerovým systémem v rozsahu 360 stupňů okolo vozu a jednoduše všechny novinky, které třídě E dosud oproti nejnovějším modelům značky chyběly.
Novinky se objevují rovněž pod kapotou, a to ve stylu elektrifikace. Třídu E dostanete i jako plug-in hybrid, a to hned v řadě verzí (jako sedan, kombi, benzinový či naftový motor, s pohonem jedné či obou náprav). Více informací o variantách „do zásuvky“ budeme znát s uvedením na trh.
Nový je taktéž benzinový dvoulitr v mild-hybridní 48V formě, využívající novou generaci startér-generátoru. Mild-hybridní pomoc pak dostanou i benzinové šestiválce v nabídce, zatímco pár úprav si Mercedes připravil pro i normální benzinové čtyřválce a naftové šestiválce. V rámci modernizace se již ukazuje silná varianta AMG E 53 4Matic+, jejíž mild-hybridní, dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec produkuje celkem 320 kW (435 koní) a 520 N.m točivého momentu.
Varianty modernizovaného Mercedesu-Benz třídy E se dostanou na trh během letošního léta, jako první ovšem vstoupí do prodeje standardní verze sedanu a kombi.