Koncept BMW i4 je vizí elektrického Gran Coupe. Slibuje 530 koní a dojezd až 600 km

Konceptem i4 nám BMW dává slušně najevo, jak bude jeho elektrické Gran Coupe vypadat a fungovat.

Navzdory zrušenému autosalonu v Ženevě se i BMW pouští do své plánované premiéry, kterou je nový koncept i4. Vize plně elektrického Gran Coupe už je vskutku blízko produkčnímu vzezření, plánovaného na příští rok. Ve stejnou dobu chce BMW vypustit do světa i svou novou elektrickou vlajkovou loď, SUV iNext.

Designem bude čtyřdveřové „kupé“ v sériové podobě určitě trochu umírněné, ačkoliv všichni víme, že například u starších hybridů i3 a i8 umělo BMW po stránce vzhledu trochu zariskovat. Podobně jako u chystané nové generace řady 4 bychom se však neměli vyhnout velkým ledvinkám na přídi zasahujícím nízko k zemi. Produkční i4 se rovněž dočká nových aerodynamických kol, které BMW poprvé uvede na elektrickém iX3.

BMW iNext podstupuje testy v jihoafrické poušti. V produkci uvede řadu nových technologií

BMW iNext podstupuje testy v jihoafrické poušti. V produkci uvede řadu nových technologií

Změn se do produkce určitě dočká také interiér. V konceptu hraje na futuristicky minimalistickou notu s čistě bílým čalounění a měděnými doplňky. Jednoduché palubní desky s velkým zakřiveným displejem zahrnujícím přístrojový štít a infotainment bychom se ovšem v určitě podobě mohli dočkat. Ovládací prvky na středovém tunelu pak vychází z již zavedeného stylu dnešních BMW.

Technickou stránku nám BMW prozradilo už dříve. V i4 se tedy objeví pátá generace elektrického pohonu eDrive, zajišťující výkon až 390 kW (530 koní) – nejspíše pro vrcholnou variantu modelu. Akcelerace z nuly na 100 km/h má trvat zhruba 4 vteřiny a maximální rychlost je udávaných 200 km/h. Na nutném ozvučení elektromobilu mimochodem pracoval známý filmový skladatel Hans Zimmer.

BMW iX3 dostane nová aerodynamická kola. Sníží odpor vzduchu pro vyšší dojezd

BMW iX3 dostane nová aerodynamická kola. Sníží odpor vzduchu pro vyšší dojezd

Baterie pro i4 se má vyznačovat extrémně plochým designem, tudíž si BMW slibuje i slušně prostorný interiér. Kapacita modulu čítá asi 80 kWh a nabíjet bude možné výkonem až 150 kW. Slibovaný dojezd na jedno nabití je až 600 kilometrů (WLTP), přičemž dobití na 80 % kapacity má trvat v nejrychlejším případě cca 35 minut. Za přibližně 6 minut tak bude možné zvýšit dojezd vozu o 100 km.

Uvedení i4 bude tedy v roce 2021 doprovázet i premiéra elektrického SUV iNEXT. Oběma modelům bude nicméně předcházet se stejnou generací pohonu BMW iX3, tedy čistě elektrická varianta současného X3.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků