Kia v Ženevě ukáže nové Sorento. Bude úplně jiné a nevyhnutelně do zásuvky

Nová generace už po pěti letech na trhu? Kia Sorento čtvrté generace bude jedním z mála opravdových překvapení pro letošní autosalon v Ženevě!

Že bude letošní autosalon v Ženevě co do počtu novinek docela slabý, jsme si řekli již dříve. Na nejvýznamnější evropské akci tohoto druhu budou letos chybět značky Jaguar Land Rover, Volvo, Ford, Opel, Citroën, Peugeot či Nissan, navíc řadu opravdu silných modelů stihly některé značky představit už v předstihu v rámci soukromých akcí. Do vypuknutí výstavy zbývá ještě asi šest týdnů, avšak opravdových pecek, na které by stálo za to se těšit, je málo.

Už se zdálo, že u derivátů či omlazených verzí stávajících modelů zůstane i korejská Kia, jenže ta má nakonec v rukávu pořádné eso. Vedle plug-in hybridů XCeed a Ceed SW, které nám alespoň na papíře představila již dříve, se nečekaně představí i zbrusu nová generace SUV Sorento. Proč nečekaně? Protože třetí generace se prodává teprve od roku 2015 a předloni prošla lehkou modernizací. No nepřijde vám to moc brzo?

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Navíc nepůjde pouze o kosmetické změny. Kia Sorento čtvrté generace bude podle našich informací než doposud a měla by se začít odhalovat už zkraje února. První jízdy proběhnou v polovině roku a na trh se vůz dostane ještě letos. Události tedy zanedlouho naberou docela rychlý spád.

Současná generace Kie Sorento se prodává s benzinovým i naftovým motorem, pro český trh je ale vyhrazena jen dva-dvojka CRDi o výkonu 147 kW (200 koní), kombinovatelná s manuální i automatickou převodovkou a pohonem předních i všech kol. Dosud tedy žádná elektrifikace, nová generace modelu se jí však nevyhne.

Minitest Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line: Akademicky určitě lepší

Minitest Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line: Akademicky určitě lepší

Serveru Automotive News Europe to sdělil Emilio Herrera, provozní ředitel evropského zastoupení Kie. Očekávat můžeme hybrid i plug-in hybrid, na bližší parametry si však ještě musíme počkat.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 90. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 2. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 3. a středu 4. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 5. do neděle 15. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
Přehled očekávaných novinek

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků