Kia v Ženevě ukáže nové Sorento. Bude úplně jiné a nevyhnutelně do zásuvky

Nová generace už po pěti letech na trhu? Kia Sorento čtvrté generace bude jedním z mála opravdových překvapení pro letošní autosalon v Ženevě!

Že bude letošní autosalon v Ženevě co do počtu novinek docela slabý, jsme si řekli již dříve. Na nejvýznamnější evropské akci tohoto druhu budou letos chybět značky Jaguar Land Rover, Volvo, Ford, Opel, Citroën, Peugeot či Nissan, navíc řadu opravdu silných modelů stihly některé značky představit už v předstihu v rámci soukromých akcí. Do vypuknutí výstavy zbývá ještě asi šest týdnů, avšak opravdových pecek, na které by stálo za to se těšit, je málo.

Už se zdálo, že u derivátů či omlazených verzí stávajících modelů zůstane i korejská Kia, jenže ta má nakonec v rukávu pořádné eso. Vedle plug-in hybridů XCeed a Ceed SW, které nám alespoň na papíře představila již dříve, se nečekaně představí i zbrusu nová generace SUV Sorento. Proč nečekaně? Protože třetí generace se prodává teprve od roku 2015 a předloni prošla lehkou modernizací. No nepřijde vám to moc brzo?

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Navíc nepůjde pouze o kosmetické změny. Kia Sorento čtvrté generace bude podle našich informací než doposud a měla by se začít odhalovat už zkraje února. První jízdy proběhnou v polovině roku a na trh se vůz dostane ještě letos. Události tedy zanedlouho naberou docela rychlý spád.

Současná generace Kie Sorento se prodává s benzinovým i naftovým motorem, pro český trh je ale vyhrazena jen dva-dvojka CRDi o výkonu 147 kW (200 koní), kombinovatelná s manuální i automatickou převodovkou a pohonem předních i všech kol. Dosud tedy žádná elektrifikace, nová generace modelu se jí však nevyhne.

Minitest Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line: Akademicky určitě lepší

Minitest Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line: Akademicky určitě lepší

Serveru Automotive News Europe to sdělil Emilio Herrera, provozní ředitel evropského zastoupení Kie. Očekávat můžeme hybrid i plug-in hybrid, na bližší parametry si však ještě musíme počkat.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků