Hyundai i30 má po modernizaci. Vypadá dobře a dostal zcela nový hybridní motor

Korejská automobilka provádí na svém hatchbacku, fastbacku a kombi i30 modernizaci. Přináší vlastně všechno, co byste v rámci dnešních trendů čekali.

Už dřívější upoutávky navnadily na decentně upravený styling Hyundaie i30. Teď se však modernizace celé rodiny modelů ukazuje světu naplno. Přichází širší, upravená mřížka chladiče, nové LED světlomety s výraznou grafikou denního svícení, volitelně s technologií MFR (multifaceted reflector), vzadu najdete také změny na LED svítilnách a do nabídky míří nové designy 16- a 17palcových kol nebo dodatečné odstíny karoserie.

Nový Hyundai i20 oficiálně: Prostornější interiér kombinuje s hybridní technikou

Nový Hyundai i20 oficiálně: Prostornější interiér kombinuje s hybridní technikou

Výraznější úpravou prošla i sportovnější výbava N Line, kterou Hyundai prezentuje na fotkách, s novými nárazníky nebo novými designy 17- a 18palcových kol. Verze N Line dostávají rovněž upravený podvozek a řízení. Plnohodnotně ostrou i30 N zatím Hyundai v modernizované podobě neukazuje.

Mezi novinkami v interiéru najdete 7palcový displej v kapličce přístrojů, větší 10,25palcový displej infotainmentu, standardně čekejte konektivitu rozhraní Android Auto a Apple CarPlay, přičemž v létě se máme dočkat i možností bezdrátového propojení. Nakonec nechybí ani možnost bezdrátového nabíjení telefonu.

Hyundai chystá stylový elektrický koncept, v Ženevě však nebude s baterkami sám

Hyundai chystá stylový elektrický koncept, v Ženevě však nebude s baterkami sám

Do výbavy přichází i nové systémy jako asistent pro jízdu v koloně, sledování překážek vzadu s autonomním brzděním nebo asistent LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), který upozorňuje řidiče, že se vozidlo vpředu rozjelo, například při čekání na semaforech.

Po stránce motorizací nyní Hyundai pro i30 nabízí litrový tříválec T-GDI o výkonu 88 kW (120 koní) s možností sedmistupňového automatu. Stejně tak je ale motor nově k dostání jako mild-hybrid s 48V systémem a novou manuální šestistupňovou převodovkou, která se umí po puštění pedálu plynu automaticky odpojit od motoru. Zajišťuje tak možnost plachtění a snížení spotřeby, kdy motor pracuje na volnoběh nebo se dočasně úplně vypne. S mild-hybridem je nicméně k dostání i sedmistupňový automat.

Nová Kia Sorento odhaluje techniku. Nejsilnější motor se k nám nedostane

Nová Kia Sorento odhaluje techniku. Nejsilnější motor se k nám nedostane

Do nabídky se dostává i nově vyvinutý 1,5litrový benzinový čtyřválec o výkonu 81 kW (110 koní) s manuálním šestikvaltem, zatímco vrcholná patnáctistovka o výkonu 118 kW (160 koní) je standardně mild-hybridem a rovněž má na výběr ze zmíněné chytré šestistupňové manuální převodovky nebo sedmistupňového automatu. Výhradně mild-hybridem je nově i 1,6litrový diesel o výkonu 100 kW (136 koní) se stejným výběrem převodovek.

Naživo si budeme moci prohlédnout modernizaci Hyundaie i30 už zanedlouho na autosalonu v Ženevě. Cenovky a datum uvedení na trh Česka zatím nevíme.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků