Alfa Romeo Giulia GTA oficiálně: Výkon 540 koní a zadní sedačky lze zahodit

Dřívější spekulace se potvrzují. Italská značka přivádí zpátky na světlo zkratku GTA pro ještě ostřejší variantu sedanu Giulia.

Giulia QV už není vrcholem nabídky. Alfa Romeo posunuje schopnosti svého sedanu na další úroveň a představuje Giulii GTA (Gran Turismo Alleggerita). Ve všech ohledech ještě ostřejší variantu již dosti rychlého modelu. Italské slovo „Alleggerita“ (odlehčený) ve zkratce má přitom i nyní výrazný důvod, jelikož automobilce se podařilo na modelu ušetřit až 100 kg hmotnosti (ve srovnání s QV).

Začít se musí očividným. Zevnějšek GTA působí mnohem agresivněji, upravený nárazník má větší přístupy vzduchu a aktivním splitter, vzadu najdete masivní difuzor a kvůli rozšíření rozchodu kol o 50 mm vpředu i vzadu došlo také na rozšíření blatníků. Nechybí nové pružiny, tlumiče, tužší silentbloky a další ladění na podvozku včetně nových 20palcových kol.

Alfa Romeo Giulietta končí bez nástupce. Pohledný hatchback nahradí SUV a crossovery

Alfa Romeo Giulietta končí bez nástupce. Pohledný hatchback nahradí SUV a crossovery

Ušetření stovky kilo je zásluhou lehčích materiálů na řadě míst – z karbonu jsou hnací hřídel, kapota, přední nárazník, přední a zadní blatníky i skořepinové sedačky uvnitř. Z hliníku jsou dveře a větší počet dílů na motoru i zavěšení.

Komu by úpravy GTA nestačili, pro ty má Alfa připravenou nekompromisní variantu GTAm, která navíc dostává velký zadní spoiler, šestibodové pásy, místo zadních sedaček rám, zadní okno i druhou řadu bočních oken z Lexanu a další „maličkosti“.

Autosalon Ženeva 2020 byl zrušen kvůli koronaviru! Rozhodla to švýcarská vláda

Autosalon Ženeva 2020 byl zrušen kvůli koronaviru! Rozhodla to švýcarská vláda

Výrobce hodnotu neupřesňuje, ale hmotnost GTA se má těmito zákroky pohybovat okolo 1520 kg. S nižší váhou si poté snadněji pohraje i vyladěný motor, přesněji 2,9litrový dvakrát přeplňovaný V6, který oproti Giulii QV produkuje o 30 koní více (22 kW). Celkem tedy mluvíme o 540 koních (397 kW), které bude slyšet skrze nový titanový výfukový systém od Akrapoviče. Akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne nejlehčí GTAm za 3,6 vteřiny a pomáhá jí přitom systém řízeného startu (launch control).

Alfa Romeo zamýšlí vyrobit pouze 500 kusů GTA a GTAm (dohromady), přičemž k nákupu dostanou zákazníci rovněž stylizovanou závodní přilbu Bell a kombinézu, rukavice a boty Alpinestars. Schopnosti svých vozů budou totiž moci vyzkoušet v rámci řidičských lekcí Alfa Romeo Driving Academy. Cenovky modelů zatím výrobce neuveřejnil.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků