Volkswagen T-Roc R oficiálně: Má 300 koní, čtyřkolku a vypínatelné ESP!

Ženevský stánek automobilky Volkswagen se stane místem premiéry nového ostrého SUV T-Roc R. Pod kapotou hledejme techniku Golfu R, stovku zvládne za méně než 5 sekundy.

Nechci malovat čerta na zeď, ale vzhledem k rostoucí oblibě SUV a crossoverů je dost dobře možné, že právě T-Roc je jedním z příkladů budoucnosti ostrých hatchbacků. Jde v podstatě o Golf R v jiném balení, což nikoho nepřekvapí, a s ohledem na toto zjištění můžeme očekávat i základní cenu okolo 1,1 milionu korun. Ale o tom až někdy jindy.

Volkswagen T-Roc R se ukáže v Ženevě. 300 koní je samozřejmost

Volkswagen T-Roc R se ukáže v Ženevě. 300 koní je samozřejmost

Ostrý Volkswagen T-Roc ctí hodnoty nastolené Golfem R. Dostal nárazníky s většími otvory pro přístup vzduchu vpředu a difuzorem vzadu, čtyři koncovky výfuku, modrý lak karoserie, matně šedé kryty zpětných zrcátek a v základu vyjíždí na 18palcových kolech, za které se musely vejít výkonnější brzdy z Golfu R. Celek je relativně diskrétní, to mám ale osobně na ostrých Volkswagenech docela rád.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Také uvnitř se pouze ladilo, byť té modré barvy je alespoň u kousku vyobrazeného na prvních oficiálních snímcích možná až moc. Odstín odpovídající laku karoserie najdete na přístrojové desce, středovém panelu, a dokonce i na dveřích. Mimo to zde najdete spoustu znáčků s písmenem R, sportovní tříramenný volant a plochou spodní částí, čalounění sportovních sedadel připomínající uhlíkové vlákno a tak dále.

Volkswagen Golf R s manuálem končí. Velké změny čekají i GTI

Volkswagen Golf R s manuálem končí. Velké změny čekají i GTI

Pod kapotou je dvoulitrový čtyřválec TSI o výkon 221 kW (300 koní) a točivém momentu 400 N.m. Síla putuje na všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou předovku DSG, jinou možnost jsme ani nečekali. T-Roc R pojí s Golfem R i dynamické parametry – zrychlení z nuly na stovku zabere 4,9 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 km/h, milovníci adrenalinu si tedy přijdou na své.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

A to nejenom v přímce, ale také v zatáčkách. Stejně jako Golf R a Cupra Ateca má totiž i T-Roc R vypínatelný stabilizační systém a na hladkém povrchu tedy není zapovězena ani jízda dveřmi napřed. A kdo by se chtěl nejenom bavit, ale také být více slyšet, může sáhnout po titanovém výfuku od Akrapoviče, který Volkswagen nabízel už ke Golfu R po faceliftu.

Více fotek přineseme po premiéře na ženevském autosalonu. Předprodej T-Rocu R na českém trhu začne v polovině července, u prodejců bude k vidění už v průběhu září.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků