Volkswagen T-Roc R oficiálně: Má 300 koní, čtyřkolku a vypínatelné ESP!

Ženevský stánek automobilky Volkswagen se stane místem premiéry nového ostrého SUV T-Roc R. Pod kapotou hledejme techniku Golfu R, stovku zvládne za méně než 5 sekundy.

Nechci malovat čerta na zeď, ale vzhledem k rostoucí oblibě SUV a crossoverů je dost dobře možné, že právě T-Roc je jedním z příkladů budoucnosti ostrých hatchbacků. Jde v podstatě o Golf R v jiném balení, což nikoho nepřekvapí, a s ohledem na toto zjištění můžeme očekávat i základní cenu okolo 1,1 milionu korun. Ale o tom až někdy jindy.

Volkswagen T-Roc R se ukáže v Ženevě. 300 koní je samozřejmost

Volkswagen T-Roc R se ukáže v Ženevě. 300 koní je samozřejmost

Ostrý Volkswagen T-Roc ctí hodnoty nastolené Golfem R. Dostal nárazníky s většími otvory pro přístup vzduchu vpředu a difuzorem vzadu, čtyři koncovky výfuku, modrý lak karoserie, matně šedé kryty zpětných zrcátek a v základu vyjíždí na 18palcových kolech, za které se musely vejít výkonnější brzdy z Golfu R. Celek je relativně diskrétní, to mám ale osobně na ostrých Volkswagenech docela rád.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Také uvnitř se pouze ladilo, byť té modré barvy je alespoň u kousku vyobrazeného na prvních oficiálních snímcích možná až moc. Odstín odpovídající laku karoserie najdete na přístrojové desce, středovém panelu, a dokonce i na dveřích. Mimo to zde najdete spoustu znáčků s písmenem R, sportovní tříramenný volant a plochou spodní částí, čalounění sportovních sedadel připomínající uhlíkové vlákno a tak dále.

Volkswagen Golf R s manuálem končí. Velké změny čekají i GTI

Volkswagen Golf R s manuálem končí. Velké změny čekají i GTI

Pod kapotou je dvoulitrový čtyřválec TSI o výkon 221 kW (300 koní) a točivém momentu 400 N.m. Síla putuje na všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou předovku DSG, jinou možnost jsme ani nečekali. T-Roc R pojí s Golfem R i dynamické parametry – zrychlení z nuly na stovku zabere 4,9 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 km/h, milovníci adrenalinu si tedy přijdou na své.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

A to nejenom v přímce, ale také v zatáčkách. Stejně jako Golf R a Cupra Ateca má totiž i T-Roc R vypínatelný stabilizační systém a na hladkém povrchu tedy není zapovězena ani jízda dveřmi napřed. A kdo by se chtěl nejenom bavit, ale také být více slyšet, může sáhnout po titanovém výfuku od Akrapoviče, který Volkswagen nabízel už ke Golfu R po faceliftu.

Více fotek přineseme po premiéře na ženevském autosalonu. Předprodej T-Rocu R na českém trhu začne v polovině července, u prodejců bude k vidění už v průběhu září.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků