Volkswagen T-Roc R oficiálně: Má 300 koní, čtyřkolku a vypínatelné ESP!

Ženevský stánek automobilky Volkswagen se stane místem premiéry nového ostrého SUV T-Roc R. Pod kapotou hledejme techniku Golfu R, stovku zvládne za méně než 5 sekundy.

Nechci malovat čerta na zeď, ale vzhledem k rostoucí oblibě SUV a crossoverů je dost dobře možné, že právě T-Roc je jedním z příkladů budoucnosti ostrých hatchbacků. Jde v podstatě o Golf R v jiném balení, což nikoho nepřekvapí, a s ohledem na toto zjištění můžeme očekávat i základní cenu okolo 1,1 milionu korun. Ale o tom až někdy jindy.

Volkswagen T-Roc R se ukáže v Ženevě. 300 koní je samozřejmost

Volkswagen T-Roc R se ukáže v Ženevě. 300 koní je samozřejmost

Ostrý Volkswagen T-Roc ctí hodnoty nastolené Golfem R. Dostal nárazníky s většími otvory pro přístup vzduchu vpředu a difuzorem vzadu, čtyři koncovky výfuku, modrý lak karoserie, matně šedé kryty zpětných zrcátek a v základu vyjíždí na 18palcových kolech, za které se musely vejít výkonnější brzdy z Golfu R. Celek je relativně diskrétní, to mám ale osobně na ostrých Volkswagenech docela rád.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Také uvnitř se pouze ladilo, byť té modré barvy je alespoň u kousku vyobrazeného na prvních oficiálních snímcích možná až moc. Odstín odpovídající laku karoserie najdete na přístrojové desce, středovém panelu, a dokonce i na dveřích. Mimo to zde najdete spoustu znáčků s písmenem R, sportovní tříramenný volant a plochou spodní částí, čalounění sportovních sedadel připomínající uhlíkové vlákno a tak dále.

Volkswagen Golf R s manuálem končí. Velké změny čekají i GTI

Volkswagen Golf R s manuálem končí. Velké změny čekají i GTI

Pod kapotou je dvoulitrový čtyřválec TSI o výkon 221 kW (300 koní) a točivém momentu 400 N.m. Síla putuje na všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou předovku DSG, jinou možnost jsme ani nečekali. T-Roc R pojí s Golfem R i dynamické parametry – zrychlení z nuly na stovku zabere 4,9 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 km/h, milovníci adrenalinu si tedy přijdou na své.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

A to nejenom v přímce, ale také v zatáčkách. Stejně jako Golf R a Cupra Ateca má totiž i T-Roc R vypínatelný stabilizační systém a na hladkém povrchu tedy není zapovězena ani jízda dveřmi napřed. A kdo by se chtěl nejenom bavit, ale také být více slyšet, může sáhnout po titanovém výfuku od Akrapoviče, který Volkswagen nabízel už ke Golfu R po faceliftu.

Více fotek přineseme po premiéře na ženevském autosalonu. Předprodej T-Rocu R na českém trhu začne v polovině července, u prodejců bude k vidění už v průběhu září.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků