Volkswagen T-Roc R oficiálně: Má 300 koní, čtyřkolku a vypínatelné ESP!

Ženevský stánek automobilky Volkswagen se stane místem premiéry nového ostrého SUV T-Roc R. Pod kapotou hledejme techniku Golfu R, stovku zvládne za méně než 5 sekundy.

Nechci malovat čerta na zeď, ale vzhledem k rostoucí oblibě SUV a crossoverů je dost dobře možné, že právě T-Roc je jedním z příkladů budoucnosti ostrých hatchbacků. Jde v podstatě o Golf R v jiném balení, což nikoho nepřekvapí, a s ohledem na toto zjištění můžeme očekávat i základní cenu okolo 1,1 milionu korun. Ale o tom až někdy jindy.

Volkswagen T-Roc R se ukáže v Ženevě. 300 koní je samozřejmost

Volkswagen T-Roc R se ukáže v Ženevě. 300 koní je samozřejmost

Ostrý Volkswagen T-Roc ctí hodnoty nastolené Golfem R. Dostal nárazníky s většími otvory pro přístup vzduchu vpředu a difuzorem vzadu, čtyři koncovky výfuku, modrý lak karoserie, matně šedé kryty zpětných zrcátek a v základu vyjíždí na 18palcových kolech, za které se musely vejít výkonnější brzdy z Golfu R. Celek je relativně diskrétní, to mám ale osobně na ostrých Volkswagenech docela rád.

Autosalon Ženeva 2020: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2020: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Také uvnitř se pouze ladilo, byť té modré barvy je alespoň u kousku vyobrazeného na prvních oficiálních snímcích možná až moc. Odstín odpovídající laku karoserie najdete na přístrojové desce, středovém panelu, a dokonce i na dveřích. Mimo to zde najdete spoustu znáčků s písmenem R, sportovní tříramenný volant a plochou spodní částí, čalounění sportovních sedadel připomínající uhlíkové vlákno a tak dále.

Volkswagen Golf R s manuálem končí. Velké změny čekají i GTI

Volkswagen Golf R s manuálem končí. Velké změny čekají i GTI

Pod kapotou je dvoulitrový čtyřválec TSI o výkon 221 kW (300 koní) a točivém momentu 400 N.m. Síla putuje na všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou předovku DSG, jinou možnost jsme ani nečekali. T-Roc R pojí s Golfem R i dynamické parametry – zrychlení z nuly na stovku zabere 4,9 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 km/h, milovníci adrenalinu si tedy přijdou na své.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

A to nejenom v přímce, ale také v zatáčkách. Stejně jako Golf R a Cupra Ateca má totiž i T-Roc R vypínatelný stabilizační systém a na hladkém povrchu tedy není zapovězena ani jízda dveřmi napřed. A kdo by se chtěl nejenom bavit, ale také být více slyšet, může sáhnout po titanovém výfuku od Akrapoviče, který Volkswagen nabízel už ke Golfu R po faceliftu.

Více fotek přineseme po premiéře na ženevském autosalonu. Předprodej T-Rocu R na českém trhu začne v polovině července, u prodejců bude k vidění už v průběhu září.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků