Volkswagen T-Roc R se ukáže v Ženevě. 300 koní je samozřejmost

300 koní v SUV. Něco takového tu už samozřejmě máme. Volkswagen ale zřejmě vnese i trochu toho potěšení s točením volantu.

Volkswagen již dříve potvrdil příchod ostré verze crossoveru T-Roc. Otázkou však bylo, kdy vůz uvidíme v plné parádě. Po upoutávce, která nahlodala naši zvědavost, přišlo oznámení, že jej automobilka přiveze na autosalon do Ženevy.

Jen to nebude sériová podoba, ale předprodukční prototyp. Ten se ale ve výsledku už moc lišit nebude. Sportovní kompakt bude vypadat zřejmě jako Golf R na chůdách, jak naznačuje přiložený obrázek. Očekávejme ostře řezané hrany bez jediného oblouku.

Nový VW T-Roc R na první upoutávce. Je to budoucnost ostrých kompaktů?

Nový VW T-Roc R na první upoutávce. Je to budoucnost ostrých kompaktů?

Technicky by se T-Roc také neměl lišit. To by znamenalo turbem přeplňovaný dvoulitr s výkonem 221 kW (300 koní), 7stupňovou DSG převodovku a pohon všech čtyř kol. Více toho zatím nevíme. Jen Cupra Ateca by se asi měla začít obávat.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Volkswagen se ale ostrou verzí nezastaví. Kromě T-Rocu R totiž plánuje i verzi bez střechy, kterou oznámil již před rokem. V tomto segmentu půjde opravdu o unikátní vůz. Momentálně mě jako konkurence napadá jen Range Rover Evoque Cabriolet. Všichni se ale shodneme na tom, že je skvělé, že i koncernová automobilka si umí takhle hrát.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků