První den 89. ženevského autosalonu je za námi. V souvislosti s ohlášenou absencí několika velkých automobilek si nešlo nevšimnout několika změn. Jsou to změny k lepšímu?
Start ženevského autosalonu byl i dnes naprosto stejný jako každý jiný rok. Ohromné fronty před vstupními turnikety, novináři hypnotizující hodiny, aby už konečně ukázaly 7:30 a oni mohli sprintem vyrazit do tiskového centra zabrat ta nejlepší místa. V tom je Ženeva perfektní – tiskáč je obrovský a samotný salon relativně kompaktní, takže to máte všude blíže než v Paříži či ve Frankfurtu, kde se nachodíte nesrovnatelně více.
Vyzbrojeni seznamem tiskových konferencí vyrážíme mezi vystavené vozy. Některé jsou odryté docela dlouho před velkou mediální slávou, jinde si novinky syslí pod plachtami do poslední chvíle, i to je ale vlastně tradice. Horší je fakt, kolik velkých značek letos v Ženevě chybí. Hyundai, Ford, Volvo, Opel, Jaguar Land Rover… všechny tyto mívaly obrovské expozice, tentokrát byste je ale hledali marně.
Je více faktorů, proč se tohle děje. Ten nejsilnější je asi finanční, protože značky vyjde levněji prezentovat žhavou novinku v rámci speciální soukromé premiéry, kdy mají navíc k dispozici větší pozornost médií. Jenže všechny ty prázdné plochy se musely nějak zaplnit, aby haly nevypadaly jako můj vlasový porost – vpředu kouty, vzadu náměstí.
„Prázdná“ místa občas zaplnily docela neznámé společnosti typy tuningových úpravců, restaurátorů veteránů a podobně, což je na druhou stranu super osvěžení. Ženeva už sice nikdy nebude taková jako dříve, to ale neznamená, že by na mě působila hůře. Možná jen v tom ohledu, že je tu zase o něco méně hostesek...
V přiložené galerii jsme vybrali to nejlepší z dnešního dne. Naprosto boží je expozice k 70. výročí Abarthu - tam to doslova voní benzinem! Samozřejmě to není vše, na co se můžete těšit v případě, že do Ženevy vyrazíte osobně. Zítra pokračujeme!