Autosalon Ženeva 2019: Velká fotogalerie z 1. dne. Nic není jako dřív!

První den 89. ženevského autosalonu je za námi. V souvislosti s ohlášenou absencí několika velkých automobilek si nešlo nevšimnout několika změn. Jsou to změny k lepšímu?

Start ženevského autosalonu byl i dnes naprosto stejný jako každý jiný rok. Ohromné fronty před vstupními turnikety, novináři hypnotizující hodiny, aby už konečně ukázaly 7:30 a oni mohli sprintem vyrazit do tiskového centra zabrat ta nejlepší místa. V tom je Ženeva perfektní – tiskáč je obrovský a samotný salon relativně kompaktní, takže to máte všude blíže než v Paříži či ve Frankfurtu, kde se nachodíte nesrovnatelně více.

Fotogalerie: Ženevský autosalon, den 0. Jeřáby a pokládání koberců

Fotogalerie: Ženevský autosalon, den 0. Jeřáby a pokládání koberců

Vyzbrojeni seznamem tiskových konferencí vyrážíme mezi vystavené vozy. Některé jsou odryté docela dlouho před velkou mediální slávou, jinde si novinky syslí pod plachtami do poslední chvíle, i to je ale vlastně tradice. Horší je fakt, kolik velkých značek letos v Ženevě chybí. Hyundai, Ford, Volvo, Opel, Jaguar Land Rover… všechny tyto mívaly obrovské expozice, tentokrát byste je ale hledali marně.

Ženeva 2019 živě: Dojmy z Renaultu Clio. Může být luxusní i sportovní

Ženeva 2019 živě: Dojmy z Renaultu Clio. Může být luxusní i sportovní

Je více faktorů, proč se tohle děje. Ten nejsilnější je asi finanční, protože značky vyjde levněji prezentovat žhavou novinku v rámci speciální soukromé premiéry, kdy mají navíc k dispozici větší pozornost médií. Jenže všechny ty prázdné plochy se musely nějak zaplnit, aby haly nevypadaly jako můj vlasový porost – vpředu kouty, vzadu náměstí.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

„Prázdná“ místa občas zaplnily docela neznámé společnosti typy tuningových úpravců, restaurátorů veteránů a podobně, což je na druhou stranu super osvěžení. Ženeva už sice nikdy nebude taková jako dříve, to ale neznamená, že by na mě působila hůře. Možná jen v tom ohledu, že je tu zase o něco méně hostesek...

V přiložené galerii jsme vybrali to nejlepší z dnešního dne. Naprosto boží je expozice k 70. výročí Abarthu - tam to doslova voní benzinem! Samozřejmě to není vše, na co se můžete těšit v případě, že do Ženevy vyrazíte osobně. Zítra pokračujeme!

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků