Mitsubishi má recept na stáří. Třetí facelift ASX se vydařil i pod kapotou

Zvenku nové, uvnitř staré. Mitsubishi ASX vsází na zákazníky, kteří chtějí pořád ještě mechanické a poctivé auto.

Mitsubishi na letošním autosalonu v Ženevě také nechybělo. Jejich ASX, neboli „Active Sport Vehicle“ vzniklo již v roce 2009 a dodnes se těší velké popularitě. Po prvním faceliftu po dvou letech produkce přišel v roce 2016 druhý, a kdo tak čekal v Ženevě další generaci byl asi zklamán, protože na place byl facelift třetí.

Minitest Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD: Staromilcova volba

Minitest Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD: Staromilcova volba

Nač také měnit to, co tak dobře funguje, že? Novinku ale poznáte hned na první pohled. ASX dostalo novou přední masku, která jej vzhledově přiblížila k SUV Eclipse Cross. Celkově byste ani nepoznali, že nejde o nový model. Inovace proběhla i v nabídce barev. ASX můžete nyní mít v barvách Red Diamond, Sunshine Orange a Oak Brown. Líbí se vám? Nám ano, navíc zřejmě nebudeme sami. Jde o třetí nejprodávanější SUV na světě, a to už něco znamená!

V interiéru už tolik změn neproběhlo. Vlastně to jediné, čeho si nejspíš všimnete je velký 8palcový infotainment. Jinak jde o staré dobré ASX, které si i v roce 2019 chystá zachovat analogovou tvář. Dobrou zprávou pak také je, že v době přeplňovaných litrových jednotek, se bude nové ASX u nás prodávat výhradně s motorem 2.0 MIVEC. Dříve testovaná jedna-šestka MIVEC končí.

Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Čtyřválcová jednotka produkuje výkon 110 kW (150 koní) a 195 N.m. Je standardně spárována s 5stupňovou manuální převodovkou. Automat CVT je na přání. Novinka se bude samozřejmě prodávat i u nás. Ceny zatím nevíme. Současné ASX se ale prodává za necelých 400.000 Kč v základní výbavě. Očekávejte proto podobně nasazenou cenu.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků