Mitsubishi má recept na stáří. Třetí facelift ASX se vydařil i pod kapotou

Zvenku nové, uvnitř staré. Mitsubishi ASX vsází na zákazníky, kteří chtějí pořád ještě mechanické a poctivé auto.

Mitsubishi na letošním autosalonu v Ženevě také nechybělo. Jejich ASX, neboli „Active Sport Vehicle“ vzniklo již v roce 2009 a dodnes se těší velké popularitě. Po prvním faceliftu po dvou letech produkce přišel v roce 2016 druhý, a kdo tak čekal v Ženevě další generaci byl asi zklamán, protože na place byl facelift třetí.

Minitest Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD: Staromilcova volba

Minitest Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD: Staromilcova volba

Nač také měnit to, co tak dobře funguje, že? Novinku ale poznáte hned na první pohled. ASX dostalo novou přední masku, která jej vzhledově přiblížila k SUV Eclipse Cross. Celkově byste ani nepoznali, že nejde o nový model. Inovace proběhla i v nabídce barev. ASX můžete nyní mít v barvách Red Diamond, Sunshine Orange a Oak Brown. Líbí se vám? Nám ano, navíc zřejmě nebudeme sami. Jde o třetí nejprodávanější SUV na světě, a to už něco znamená!

V interiéru už tolik změn neproběhlo. Vlastně to jediné, čeho si nejspíš všimnete je velký 8palcový infotainment. Jinak jde o staré dobré ASX, které si i v roce 2019 chystá zachovat analogovou tvář. Dobrou zprávou pak také je, že v době přeplňovaných litrových jednotek, se bude nové ASX u nás prodávat výhradně s motorem 2.0 MIVEC. Dříve testovaná jedna-šestka MIVEC končí.

Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Čtyřválcová jednotka produkuje výkon 110 kW (150 koní) a 195 N.m. Je standardně spárována s 5stupňovou manuální převodovkou. Automat CVT je na přání. Novinka se bude samozřejmě prodávat i u nás. Ceny zatím nevíme. Současné ASX se ale prodává za necelých 400.000 Kč v základní výbavě. Očekávejte proto podobně nasazenou cenu.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků