Toyota Supra jde na dračku! Pro letošní rok už v Evropě hlásí vyprodáno

No a co, že jde o sourozence BMW Z4. Pořád má 340 koní a na stovku zrychlí za 4,3 sekundy. A lidé to moc dobře vědí i na našem kontinentu.

Nová generace legendárního sportovního vozu, který se světu představil na detroitském autosalonu, hlásí v Evropě vyprodáno, a to ještě před evropskou premiérou v Ženevě. I když se zarytí fanoušci původního sedmnáct let starého modelu nedokážou přenést přes spojenectví s BMW Z4, těší se novinka mimořádné oblibě.

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Po premiéře se spustily první objednávky a zájemců se sešlo doslova tisíce. Pořadníky na rok 2019 jsou již zcela plné a ostatní netrpělivě čekají na spuštění čekací listiny pro rok 2020, u které se dá očekávat podobný, ne-li stejný výsledek.

Prvních 900 kusů pro příští rok tak již svého majitele má, stejně tak i uvítací speciální edice Toyota GR Supra A90 Edition s matně černým lakem a červeným interiérem, čítající 90 kusů. Uvedení nové Supry tak byla pro Toyotu opravdu trefa do černého.

Nová Toyota Supra má českou cenu! Je dražší než šestiválcové BMW Z4

Nová Toyota Supra má českou cenu! Je dražší než šestiválcové BMW Z4

Své nadšení vyjádřil i hlavní konstruktér vozu Tatsuja Tada: „Rád bych poděkoval prvním 900 zákazníkům za jejich rezervace, kterými si zajistili prioritní přístup k nové Toyotě GR Supra ještě před oficiální evropskou premiérou na ženevském autosalonu 2019. Jako hlavní konstruktér se již nemohu dočkat, až usednou za volant, a současně věřím, že v co největším počtu lidí znovu zažehneme touhu a umožníme jim se za volantem opět bavit.“

Český ceník Toyoty Supra vstoupil v platnost v polovině února. Prozatím je v nabídce pouze šestiválcová verze s výkonem 250 kW (340 koní) za 1.800.000 korun, což je více, než kolik dáte za technicky v podstatě stejný roadster BMW Z4. Výbava je ale natolik bohatá, že si můžete připlatit vlastně pouze za lak karoserie.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

První svezení: Ford Mondeo Hybrid chytá druhý dech jako kombi. Má šanci uspět?

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT (první svezení)

Benzin-elektrické pohonné ústrojí Mondea se v závěru své kariéry stěhuje do kombíku. Kufr zmenšuje i tady, ztráta ale není tak citelná, a navíc lze tuto verzi pořídit za zajímavou akční cenu.

25.  5.  2019 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků