Toyota Aygo rozšiřuje výbavu x-cite. Je to taková roztomilá mandarinka

Městské vozítko Toyota Aygo si v loňském roce prošlo modernizací. Dostupné je ve třech stupních výbavy a tu nejvyšší právě automobilka rozšiřuje. Představí se v Ženevě.

Novou Toyotu Aygo můžete mít hned v několika verzích. Základní x, vybavenější x-style a pořádnou městskou stylovku x-cite. Verze selection x-cite si můžete všimnout na českých silnicích většinou v růžové barvě Magenta. Řady této verze se však nyní rozšíří o tuto roztomilou mandarinku.

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i: Můj růžový plecháček

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i: Můj růžový plecháček

V hierarchii Ayga nejvýše postavený model je pokryt zářivě oranžovou barvou Pure Orange, kterou kombinuje s černou střechou, kryty vnějších zpětných zrcátek a černými 15palcovými koly. Interiér je pak přesně v duchu x-cite, s dekory v barvě karoserie a stejnobarevnými pruhy na sedadlech.

Devizou varianty x-cite je i 7palcový infotainment s podporou Apple Carplay a Android Auto včetně zadní parkovací kamery ve standardu. Potěší pak i multifunkční volant nebo klimatizace. V příplatkové výbavě najdete bezklíčový vstup, startování tlačítkem nebo paket Toyota Safety Sense, který zahrnuje předkolizní brzdění, hlídání jízdních pruhů a monitoring únavy řidiče.

Nástupce Toyoty GT86 potvrzen. Základní Supry se bát nebude

Nástupce Toyoty GT86 potvrzen. Základní Supry se bát nebude

Pod kapotou se nachází ten samý litrový tříválec, který najdete ve všech verzí tohoto modelu. Jeho výkon 53 kW (72 koní) jej na úzkých silnicích proměňuje ve velmi čiperné auto, ale na táhlých cestách pocítíte delší zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,8 sekund. Průměrná spotřeba se udává 4,2 litrů na 100 km, což můžeme potvrdit. A i když s tímto motorem děláte cokoliv, nad pět litrů kombinované spotřeby se dostanete jen těžko.

Ceny zatím nebyly zveřejněny, ale vzhledem k tomu, že je tato verze až na barvu téměř totožná se současným x-cite, očekáváme opět cenu 295.900 Kč za Aygo 1.0 VVT-i s manuální převodovkou a 315.900 Kč za automat. Vůz si budete moci prohlédnout na blížícím se autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků