Toyota Aygo rozšiřuje výbavu x-cite. Je to taková roztomilá mandarinka

Městské vozítko Toyota Aygo si v loňském roce prošlo modernizací. Dostupné je ve třech stupních výbavy a tu nejvyšší právě automobilka rozšiřuje. Představí se v Ženevě.

Novou Toyotu Aygo můžete mít hned v několika verzích. Základní x, vybavenější x-style a pořádnou městskou stylovku x-cite. Verze selection x-cite si můžete všimnout na českých silnicích většinou v růžové barvě Magenta. Řady této verze se však nyní rozšíří o tuto roztomilou mandarinku.

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i: Můj růžový plecháček

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i: Můj růžový plecháček

V hierarchii Ayga nejvýše postavený model je pokryt zářivě oranžovou barvou Pure Orange, kterou kombinuje s černou střechou, kryty vnějších zpětných zrcátek a černými 15palcovými koly. Interiér je pak přesně v duchu x-cite, s dekory v barvě karoserie a stejnobarevnými pruhy na sedadlech.

Devizou varianty x-cite je i 7palcový infotainment s podporou Apple Carplay a Android Auto včetně zadní parkovací kamery ve standardu. Potěší pak i multifunkční volant nebo klimatizace. V příplatkové výbavě najdete bezklíčový vstup, startování tlačítkem nebo paket Toyota Safety Sense, který zahrnuje předkolizní brzdění, hlídání jízdních pruhů a monitoring únavy řidiče.

Nástupce Toyoty GT86 potvrzen. Základní Supry se bát nebude

Nástupce Toyoty GT86 potvrzen. Základní Supry se bát nebude

Pod kapotou se nachází ten samý litrový tříválec, který najdete ve všech verzí tohoto modelu. Jeho výkon 53 kW (72 koní) jej na úzkých silnicích proměňuje ve velmi čiperné auto, ale na táhlých cestách pocítíte delší zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,8 sekund. Průměrná spotřeba se udává 4,2 litrů na 100 km, což můžeme potvrdit. A i když s tímto motorem děláte cokoliv, nad pět litrů kombinované spotřeby se dostanete jen těžko.

Ceny zatím nebyly zveřejněny, ale vzhledem k tomu, že je tato verze až na barvu téměř totožná se současným x-cite, očekáváme opět cenu 295.900 Kč za Aygo 1.0 VVT-i s manuální převodovkou a 315.900 Kč za automat. Vůz si budete moci prohlédnout na blížícím se autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků