Autosalon Ženeva 2020: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Kromě novinářů zavítá na letošní autosalon v Ženevě i velký počet návštěvníků z řad veřejnosti. Shrnuli jsme proto všechny podstatné informace, které přijdou vhod, pokud máte letos v plánu ženevské výstaviště navštívit také.

Letošní autosalon v Ženevě je v pořadí již  90. ročníkem. Stejně jako v předešlých letech se bude konat na výstavišti Palexpo, kde se každoročně odehraje na 150 světových a evropských premiér a autosalon během dnů pro veřejnost navštívilo více než 600.000 lidí.

Datum konání a otevírací doba autosalonu

Pro novináře jsou brány autosalonu v Ženevě otevřeny již od 2. do 4. března 2020. Pro veřejnost jsou výstavní plochy přístupné od čtvrtka 5. března až do neděle 15. března 2020

Otevírací doba pro veřejnost:
Pondělí – pátek: 10–20 h
Sobota – neděle: 9–19 h

Kolik stojí vstupné a kde jej sehnat?

Vstupné lze zakoupit on-line přímo na webu autosalonu, nebo na místě na pokladnách výstaviště Palexpo. Pokud navíc vstupné zakoupíte na místě odpoledne po 16. hodině, cena vstupného se snižuje o 50 %.

Cena vstupného (platí na 1 den):
Dospělí (od 16 let věku): 16 franků (asi 360 Kč)
Děti (od 6 let věku) a důchodci: 9 franků (asi 200 Kč)
Skupiny (min. 20 osob): 11 franků/osoba (asi 250 Kč)

Kudy nejlépe cestovat autem?

Pokud nevyužijete nespočtu zájezdových společností, které vás na ženevský autosalon dovezou také, nejpravděpodobněji budete z ČR cestovat autem. V tom případě vás čeká asi tisícovka ujetých kilometrů a přibližně 10 hodin cesty.

Z ČR se na autosalon nejlépe vydáte přes hraniční přechod u Rozvadova (silnice E50). Odtud skrze do Německa (po A6) směrem na Norimberk a Heilbronn. U Heilbronnu poté můžete sjet na A81 kolem Stuttgartu, a odtud do Švýcarska, nebo pokračovat směrem na Mannheim a Hockenheim a poté odbočit na dálnici A5 vedoucí na hraniční přechod u města Basilej.

Nový Renault Clio oficiálně! Revoluci v designu nečekejte, stejné ale není

Nový Renault Clio oficiálně! Revoluci v designu nečekejte, stejné ale není

Jízda dále Německem po A5 až k hranicím se Švýcarskem je pak ideálnější, neboť se vyhnete delší jízdě po švýcarských dálnicích, tamním rychlostním omezením na 120 km/h, nespočtu radarů a snížíte si riziko pokuty od tamní přísné policie. Kolikrát stačí jen chvíle nepozornosti. Není tajemstvím, že překračování rychlosti berou ve Švýcarsku opravdu vážně a tolerance je zde nulová.

Po překročení hranic u Basilej pak již pokračujete (po A2) směrem na Bern, dále na Lausanne (po A1), která vás zavede až na směr Genève (Ženeva) a místním značením konečně na výstaviště Palexpo. Na místě bude dopravu řídit policie a nezapomeňte si připravit pár franků na poplatek za parkování.

Co dálniční známka a doklady?

Cestou přes Německo i Švýcarskou se stále nacházíte v schengenském prostoru, tudíž vám stačí vycestovat s občanským průkazem.

Plánované zavedení mýtného pro jízdu po německých dálnicích bylo nakonec odloženo na další rok, tudíž v Německu si letos s poplatkem za dálnici ještě lámat hlavu nemusíte. Ve Švýcarsku je ale dálniční známka nutná a bohužel její krátkodobá verze (jako třeba u nás) neexistuje.

Dálniční známky 2019: Takto budou vypadat. Ceny se opět nemění

Dálniční známky 2019: Takto budou vypadat. Ceny se opět nemění

Švýcarskou dálniční známku seženete pouze v roční formě a pro vozidla do 3,5 tuny vychází na 40 franků, tedy asi 910 Kč. Kromě hraničního přechodu a čerpacích stanic ji koupíte v ČR třeba u ústředního autoklubu ÚAMK nebo na pobočkách směnáren Cash Point.   

V galerii fotografie z ročníku 2018.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 62 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků