Subaru v Ženevě: Koncept crossoveru na steroidech a nové hybridy pro Evropu

Kromě nového konceptu se japonská automobilka v Ženevě pyšnila uvedením nových hybridních modelů pro evropský trh.

Hlavní hvězdou stánku Subaru na autosalonu v Ženevě je nový koncept crossoveru VIZIV Adrenaline. Sytě modrým odstínem zářící model podle automobilky uvádí nový odvážný designový směr „Bolder“, který má ještě rozšířit možné vzezření budoucích vozů Subaru. Ke konceptu nemáme žádné technické informace, jedná se tedy výhradně o designové cvičení.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

V dnešní době crossoverů se typu karoserie nelze divit. VIZIV Adrenaline ovšem přichází s trochu dynamičtěji pojatými křivkami, připomínajícími spíše steroidy nadopovaný terénní hatchback. Střecha vozu má působit jako páteř/výztuha karoserie a nelze přehlédnout velké plastové blatníky zasahující až do přední masky, kterou zdobí úzké LED světlomety.

Více podrobností Subaru ke studii opravdu nedodává, lze tak maximálně čekat, že některé jeho prvky v budoucnu využijí i určité produkční modely.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Když je řeč o produkci, v Ženevě také Subaru poprvé ukázalo své hybridní modely určené pro evropsky trh – přesněji tedy Forester a XV s hybridní technikou e-BOXER. Pod jejich kapotami čekejte dvoulitrové ploché čtyřválce, které bude doplňovat elektromotor integrovaný do bezstupňové automatické převodovky Lineartronic.

Spalovací motor sám o sobě nabídne 110 kW (150 koní) a 194 N.m točivého momentu, zatímco elektromotor přidá dalších 12 kW (16 koní) a 65 N.m. Použitá baterie má kapacitu 13,5 kWh a při jízdě čistě na elektřinu se lze pohybovat maximální rychlostí 40 km/h. Oba modely samozřejmě i v hybridní specifikaci dostanou pohon všech kol. K uvedení na evropský trh dojde až na podzim letošního roku.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků