Subaru v Ženevě: Koncept crossoveru na steroidech a nové hybridy pro Evropu

Kromě nového konceptu se japonská automobilka v Ženevě pyšnila uvedením nových hybridních modelů pro evropský trh.

Hlavní hvězdou stánku Subaru na autosalonu v Ženevě je nový koncept crossoveru VIZIV Adrenaline. Sytě modrým odstínem zářící model podle automobilky uvádí nový odvážný designový směr „Bolder“, který má ještě rozšířit možné vzezření budoucích vozů Subaru. Ke konceptu nemáme žádné technické informace, jedná se tedy výhradně o designové cvičení.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

V dnešní době crossoverů se typu karoserie nelze divit. VIZIV Adrenaline ovšem přichází s trochu dynamičtěji pojatými křivkami, připomínajícími spíše steroidy nadopovaný terénní hatchback. Střecha vozu má působit jako páteř/výztuha karoserie a nelze přehlédnout velké plastové blatníky zasahující až do přední masky, kterou zdobí úzké LED světlomety.

Více podrobností Subaru ke studii opravdu nedodává, lze tak maximálně čekat, že některé jeho prvky v budoucnu využijí i určité produkční modely.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Když je řeč o produkci, v Ženevě také Subaru poprvé ukázalo své hybridní modely určené pro evropsky trh – přesněji tedy Forester a XV s hybridní technikou e-BOXER. Pod jejich kapotami čekejte dvoulitrové ploché čtyřválce, které bude doplňovat elektromotor integrovaný do bezstupňové automatické převodovky Lineartronic.

Spalovací motor sám o sobě nabídne 110 kW (150 koní) a 194 N.m točivého momentu, zatímco elektromotor přidá dalších 12 kW (16 koní) a 65 N.m. Použitá baterie má kapacitu 13,5 kWh a při jízdě čistě na elektřinu se lze pohybovat maximální rychlostí 40 km/h. Oba modely samozřejmě i v hybridní specifikaci dostanou pohon všech kol. K uvedení na evropský trh dojde až na podzim letošního roku.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik