Subaru přiveze do Ženevy dvojici hybridů. Dočkáme se elektrifikovaného XV?

Subaru potvrzuje, že na autosalon v Ženevě přiveze dvojici nových hybridních modelů.

Také Subaru se již podle předpokladů chystá svou nabídku modelů v Evropě konečně doplnit o elektrifikované modely. Na březnovém autosalonu v Ženevě tak japonská automobilka oznamuje premiéru hned dvou hybridních modelů. S informacemi o vozech je však výrobce zatím hodně střídmý.

Ještě tedy nevíme, o jaké modely přesně půjde. Velice pravděpodobně se ale hybridní ústrojí označené jako e-boxer, které již značka uvedla v modelech pro Japonsko a USA, ukáže v již dosavadních modelech jakožto rozšíření nabídky motorizací. Pochopitelně tedy mluvíme o motorech boxer, kterým dále pomáhá elektromotor.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Subaru ani nepotvrdilo, zda bude představený systém pro evropský trh čistě hybridním ústrojím, nebo plug-in variantou, jejíž akumulátor dobijete ze zásuvky. Stejně tak si musíme počkat na specifikaci samotného spalovacího motoru, kterým budou vozy vybaveny.

Velkou pravděpodobností je ovšem uvedení plug-in hybridního Subaru XV, jehož americké dvojče Crosstrek se již za mořem hybridní varianty dočkalo na konci minulého roku. Už tehdy se objevily domněnky, že díky identické platformě se zabudování hybridního ústrojí dočká na začátku roku 2019 právě i evropské XV.

Subaru ukázalo svůj první plug-in hybrid. Dočkáme se ho i v Evropě?

Subaru ukázalo svůj první plug-in hybrid. Dočkáme se ho i v Evropě?

Americký Crosstrek používá dvoulitrový boxer o čtyřech válcích, dvojici elektromotorů (jeden funguje čistě jako startér), novou bezstupňovou převodovku CVT a také pohon všech kol. V čistě elektrickém režimu je pak schopný cestovat rychlostí až 105 km/h, v režimu kombinujícím spalovací a elektrický motor má dojezd až 772 kilometrů, načež pouze na elektřinu zvládne ujet okolo 27 kilometrů.

V galerii Subaru Crosstrek Hybrid.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků