SsangYong pokračuje v odhalování Koranda. Bude mít revoluční interiér

Ještě před odhalením na březnovém autosalonu v Ženevě nám SsangYong dopřává další várku ilustrací nového Koranda.

Nové ilustrace dále potvrzují, že SUV Korando bude vůči současné generaci (viz galerie) působit o něco robustnějším, ostřejším dojmem a dostane řadu výrazných vnějších linií. Hlavní LED světlomety pak na přídi doplní další pár světel níže v předním nárazníku. Z profilu jde také zahlédnout typicky tvarovaný C sloupek, který má nyní i prostornější SUV XLV.

Konkurent Nissanu Qashqai, Kie Sportage nebo Škody Karoq ale odhaluje i svůj interiér. A ani jihokorejský SsangYong nechce zůstat pozadu, takže se dočkáme plně digitální přístrojové desky, velkého dotykového displeje infotainmentu a ke všemu bude vnitřek Koranda hrát barvami díky ambientnímu osvětlení. To se bude mimochodem nejspíš ve formě grafiky nacházet i v panelu palubní desky před spolujezdcem a ve výplních dveří.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Co se týče techniky, kromě očekávané elektrické verze, kterou SsangYong chystá uvést již příští rok, se pod kapotou Koranda objeví i zástup klasických spalovacích motorů. Čeká se naftový čtyřválec o objemu 1.6 litru, sdílený s modely XLV a Tivoli, a také nová benzinová patnáctistovka, jež má později využít i pomoci elektromotoru pro zahrnutí hybridní varianty na trhu. Ostatně do nového Koranda se má dostat i mild-hybridní tříválcová jednotka o objemu 1.2 litru.

Co bude pod kapotou, respektive pod podlahou elektrické verze, zatím nevíme. Koncept z loňského roku ale nabídnul výkon 140 kW, baterii o kapacitě 61,5 kWh a dojezd mezi 320 až 450 kilometry. Maximální rychlost byla omezena na 150 km/h a ve výbavě byl teoreticky i 2. stupeň autonomního řízení.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Po premiéře na autosalonu v Ženevě se nové Korando podívá i na český trh. Zde doplní současnou nabídku crossoveru Tivoli, většího XLV a vrcholného SUV Rexton. V polovině roku se má navíc objevit i pick-up Musso.

Galerie doplněna o dosavadní generaci SsangYongu Korando.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků