Slavná španělská značka má supersport Carmen. Co ji spojuje s Plzní?

Hispano-Suiza se znovu pokouší o vzkříšení. V Ženevě představila elektrický sporťák s výkonem přes 1000 koní, který nese jméno loni zesnulé vnučky zakladatele automobilky Carmen Mateu.

Je to už docela dávno, co plzeňská Škoda před pohlcením mladoboleslavské automobilky Laurin & Klement chtěla vyrábět vlastní luxusní automobily a místo zřízení vývojového oddělení vyřešila tento problém zakoupením licence na produkci vozů Hispano-Suiza. Pokud to náhodou nevíte, tyto stroje ve své době snesly po všech stránkách srovnání s vozy značky Rolls-Royce, a to včetně cen.

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Autosalon Ženeva 2019: Očekávané novinky a premiéry. Na co se těšit?

Je zajímavé, že dnes si jméno Hispano-Suiza nárokují hned dvě firmy. Hispano Suiza Automobile Manufaktur AG založil ve švýcarském kantonu Zug Rakušan Erwin Himmel, bývalý šéfdesignér VW a Audi a Francouz Olivier Boulay se zkušenostmi z Porsche, Mercedesu a Mitsubishi. Tato dvojice pracuje na klasickém supersportu Maguari HS1 GTC s desetiválcem z Lamborghini, pokud jsme ale něco nepřehlédli, v Ženevě tato dvojka nevystavuje.

Místo nich najdete na výstavišti původní španělskou společnost Hispano Suiza Cars, která vyrukovala se zajímavým elektromobilem nazvaným Carmen. Jak už bylo uvedeno na začátku, bateriový supersport nese jméno po Carmen Mateu (1936-2018), vnučky jednoho z původních zakladatelů Damiana Mateu.

Hispano-Suiza také jako supersport s V10. Skončí španělská značka u soudu?

Hispano-Suiza také jako supersport s V10. Skončí španělská značka u soudu?

Dvoudveřové kupé s částečnou kapotáží zadních kol má délku 4733 mm, šířku 2040 mm a výšku pouze 1242 mm při rozvoru náprav rovných 2800 mm. Novinka dostala dva elektromotory, každý s výkonem 510 koní, přičemž jejich úkolem je individuálně roztáčet zadní dvacetipalcová kola zavěšená na dvojitých lichoběžníkových ramenech.

Také kvůli nemalému paketu lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 80 kWh (což je ekvivalent přibližně třicet litrů benzínu) auto váží navzdory karbonovému monokoku nezanedbatelných 1690 kg, jeho dynamika je však přesto pozoruhodná. Tvůrci slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než tři sekundy, maximální elektronicky omezenou rychlost 250 kilometrů v hodině a dojezd přes 400 km podle staré normy NEDC.

Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel?

Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel?

S příchodem nové generace baterií firma slibuje navýšení kapacity až na 105 kWh, to by se však nemělo stát dříve než v roce 2020. Pokud jde o další části auta, za zmínku stojí systém vektorování točivého momentu, adaptivní tlumiče a vynechat bychom neměli ani přední zavěšení rovněž využívající dvojitá lichoběžníková ramena.

O zpomalení elektromobilu se starají karbon-keramické brzdy AP Racing s kotouči o průměru 380 mm a šestipístkovými třmeny, které najdete ve všech podbězích. Zatímco vpředu najdete devatenáctky nazuté do pneumatik o rozměru 265/30 R19, zadní kola mají o palec větší průměr a gumy nesou označení 305/30 R20.

Od cara Nikolaje II. po Putina. Toto jsou auta ruských i sovětských vůdců

Od cara Nikolaje II. po Putina. Toto jsou auta ruských i sovětských vůdců

Španělské Hispano již potvrdilo, že má v plánu postavit pouze 19 aut, každé s cenovkou 1,5 milionu eur. První Carmen přitom dorazí svému majiteli v roce 2020.

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků