Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

102 komentářů

Dedo Alojz
13. března • 20:11

Škoda Vision iV - bude moznost dovybavy taznym zariadenim ?
Zatial tuto prakticku vec automobilky akoby obchadzaju okrem tych Americkych.

runner42
11. března • 7:49

Dnešní noc ukázala v plné nahotě další z nedostatků elektromobility - vysokou zranitelnost vůči klimatickým podmínkám.Nemožnost ráno vyjet, protože jste zrovna jedna z 315.000 domácností bez proudu, to je hodně zbytečná nepříjemnost.

Kuk Vykuk
13. března • 10:59

Nemožnost si načepovat protože benzínka je po vichřici taky bez proudu je překvapivě úplně stejná nepříjemnost. B-]

Kuk Vykuk
13. března • 11:13

Když se blížil Hurikát Katrína tak všude na pumpách byla cedule Out of gas, protože motoristi v panice všechno vykoupili.
https://www.cbsnews.com/news/new-sign-of-katrina-... ... Hurikánek Harvej v Texasu zase rovnou zavřel 10 rafinérek protože povodeň.
https://www.businessinsider.com/oil-refineries-shut-down-... ... Člověk si moc nevybere, ale po katastrofě si spíš vyrobíš elektřinu než že by sis sám zrafinoval benzín či naftu když ti dojdou zásoby.
B-]

runner42
13. března • 19:27

Já si kdyžtak udělám etanol ;-)
Jinak jestli se bojíš katastrofy, kup si plastovou cisternu, 10000 litrů nafty a máš vyřešeno, na to můžeš fungovat několik let, viz můj příspěvek výše.

běžec
11. března • 13:22

Na jedné straně zranitelnost, na druhé straně část domácností bez proudu může mít k dispozici např. 30kWh v baterii automobilu pro přečkání nepříznivých klimatických podmínek.

runner42
12. března • 10:07

Můžete to trochu rozvést?
Řekněme, že mám místo Grand Cherokeeho v garáži BMW i3 připojené k zásuvce a zázrakem jsem se vrátil z víkendu s plnou baterií. Jak přesně mi pomůže přečkat nepříznivé klimatické podmínky?

běžec
12. března • 16:12

Samozřejmě dnes je to spíše vize, ale bavíme se o budoucnosti (v ČR je dnes nejspíše i běžné použití elektromobilu, bez dostatečné infrastruktury, o kompromisech). Hezky je to nastíněno zde: https://youtu.be/mb59Kh22C8s... Ve zkratce baterie auta se bude chovat shodně s tím pokud byste měl doma baterii a nabíjel ji např. ze solárních panelů.

runner42
13. března • 8:23

Jestli tomu správně rozumím, tak mi navrhujete přestavbu vytápění domu na bezkonkurenčně nejdražší způsob - elektrický kotel, abych si v případě blackoutu, o kterém nevím, jak dlouho bude trvat, mohl dvě hodiny topit z baterie elektromobilu a tím se ještě zbavit mobility.Promiňte, ale to je absolutní pitomost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
21. března • 21:25

Já chápu, že seš nějakej buran, co láduje piliňáky pet-flaškama s vyjetým olejem. Nicméně to ti po roce 2020 skončí a jakýkoli kotel pořídíš, budeš k němu potřebovat zdroj napájení pro MAR a oběhové čerpadlo. Hodně štěstí při výpadku elektřiny.:-D

běžec
13. března • 10:47

Píši, že je to vize do budoucna, kdy na tento typ použití budou domácnosti více připraveny a nemáte se to snažit aplikovat dnes, ale i tak zkusím nastínit to, co by nemuselo vyžadovat velké investice: budete mít energii pro uvaření jídla, v lednici se jídlo nezkazí, pracovat můžete z domova (počítač, síťové prvky), večer nebudete číst knížku při svíčkách, ale pustíte si domácí kino, do automatického kotle nebudete muset v noci chodit přikládat atd.(A přímo pro Vámi zmíněný příklad stačí přímotop za 400 Kč s příkonem 2 kW, a pokud by Vám byla zima tak za tu cenu jich mají na skladě i více ;-)
https://www.datart.cz/-2080100-Ventilator-HYUND... ... )

runner42
13. března • 14:11

Absolutní nesmysl a totální hovězina.
Na chalupě mám výpadky každý rok, hlavně v zimě, jak nasněží, padají stromy na vedení a v CHKO se to vykácet prostě nesmí.
Pořídil jsem diesel elektrocentrálu 3,5 kVA jednofázovou z armádních přebytků a zakopal do země 250 litrový plastový sud. Celkem mě to stálo včetně nafty, aditiva, záložního ručního čerpadla, el. vedení a revize 25 tisíc Kč.
Na těch 250 litrů by mohla chalupa jet i dva měsíce (svícení a aut. kotel na dřevo je prd, něco si bere TV a audio, lednice a konvice), když by to teda bylo nutné, což se ale nikdy nestalo, max týden, při plné zátěži to bere jen 0.8 litru za hodinu.Celé řešení za nula nula nic mi uskladňuje a kdykoliv dodá 900kWh. A teď mi navrhnětě a spočítejte ekvivalent v baterkách, ať se nasmějeme.

běžec
14. března • 10:15

Samozřejmě, že jedno řešení nemůže vyřešit všechny situace (tato konkrétní bych řekl je méně častá). Typická situace v nedaleké budoucnosti (třeba na Táborsku, kde teď byl problém), kdy máte domek se solárními panely na střeše a vytápění např. pomocí tepelných výměníků a nabitou baterii automobilu využijete pro přečkání kalamity a jako uložiště pro solární panely.P.S.: Kamarád na chalupě, bez přívodu elektřiny, přešel z centrály na solár, protože nechce hluk a smrad a vozit stále zapáchající kanystry v autě (nelze vždy jen hodnotit samotnou ekonomiku provozu).
P.S.: Samotná elektrocentrála na naftu s pouze 2,8 kVA je na heuréce od 28 500.

Zdeněk
9. března • 12:39

Elektroautomobily jsou slepá ulička.
1)elektrorozvodné sítě nejsou postaveny na tak vysoký odběr v případě třeba několika tisíc vozidel najednou připojených na nabíječky
2)stále není vyřešený problém,kdy vozidlo jede několik set,nebo tisíc kilometrů v kuse
a potřebuje dobíjení ve velmi krátkém času.
3)surovin na výrobu akumulátorů pro několik milionů vozidel se bude maximálně nedostávat a jejich cena bude prudce vzrůstat
4)následná recyklace bude nejen energeticky velice náročná,ale i krajně neekologická
5)výroba el.energií je také ve více než šedesáti procentech,,neekologická"
Podle mne tato bublina velice brzy splaskne a ti ,,ekologičtí aktivisté",kteří v současnosti
bojují za elektroautomobily zjistí,jak byli nevědomí a hloupí.

Kuk Vykuk
9. března • 21:20

Už se ti dobil robertek, běž si radši hrát. B-]

David
8. března • 17:48

Každý idiot musí vidět design okopírovaná Tesla X.
Pak, že kopírují číňani. Trapná vypočítavost a ubohost VW

runner42
8. března • 18:34

To jako že to bude taky vypadat zezadu jako těhotný hroch? To snad ne...

Kuk Vykuk
9. března • 11:57

Ty spíš s těhotným hrochem? To snad ne... Tak to jsi pak 4% zoofil.

Kuk Vykuk
9. března • 11:55

Ty s

Brutus
9. března • 11:51

Seš dobrej č. rák.

runner42
9. března • 12:30
Kuk Vykuk
8. března • 14:51

"měl by stát o 10 až 15 procent více než naftový Superb."Takže minimálně milión.

k.ik
8. března • 13:52

moc použitelné to není, v našem městě nabíječky nejsou, na sídlišti jedině heknout pouliční lampu, v práci taky nic...

rumpeak
8. března • 13:01

VYpadá to moc hezky,a le jestli to má být blízko vzhledu modelu pod označením SK316, tak se novináři as budou divit.

Škoda fail
8. března • 10:05

Neslibovala Škoda, že to bude stát o 10-15 procent více než naftová Octavia a teď je to najednou 10-15 procent víc než naftový Superb?

jj
8. března • 12:18

škoda peněz ať si slibuje co chce tady je reálná Cena elektromobilu který se dá koupit již dnes (cca 195.000,- Kč) (30,7 kWh) základní model – dojezd 310km... má te jen jeden háček prodává se zatím pouze v číně...

runner42
8. března • 11:20

Jenže naftový Superb je i za 1.250.000 Kč. Takže jsme na cca 1.4 megaza elektromobil ve verzi social edition, reálně v normální výbavě pak 1.6-1.7 milionu a to mi přijde celkem reálné a Škoda mluví pravdu.

Hloupej Honza
8. března • 10:56

Vždyť ty ceny se potkávají a nikdo neříkal že mluví o základním modelu. takže jaká chyba Škody? Jaký je rozdíl v ceně mezi Oktávkou za devět set padesát, nebo Supem za devět set padesát? Spíš chyba těch co si hned domýšlí to co by chtěli sami slyšet.

Petr
8. března • 9:25

Pořád nechápu tu snahu vnutit lidem elektrické auta,když zemního plynu je ještě na 300 let.Ropa taky ještě nedochází.Asi chtějí lidem vnutit elektrické auta a potom vyletí cena elektřiny 5 x nahoru.Jinak to nevidím.Elektromobil má jen 2 výhody(tichý provoz a bez lokálních emisí),tím to však končí.Ty emise vylezou z komína někde jinde,občané v ČR nemají pod polštářem 1 mil. kč a dalších 0,3 mil. kč na baterii,každý nemá auto zaparkované u zásuvky,někteří dokonce jezdí autem i ve velkých mrazech kdy baterie moc nefunguje(hlavně LION jsou na toto citlivé),málokterý servis vám v současnosti odstraní poruchu na el. autu(vždyť ještě pořádně neumí ani spalováky a vymění fůru věcí než přijdou na závadu)....Elektrické auto je a bude ještě minimálně 10 let NESMYSL!!!Ideální do současnosti je LPG a CNG,jezdí to levně a spolehlivě.

Zelí
10. března • 16:27

Jak už jsem někde výš psal, evopská komise a amsionisti mají nějaký plán rozvratu, ale samozřejmě cíl nikdo neprozradí. Z pohledu ušáků je elektromobilita jako řešení individuální dopravy nesmysl, protože mají přebytky energie v plynu z frakování. Elektrickou síť mají nedostatečně dimenzovanou čili ten důvod proč na to tlačí a sypou peníze do tesly je skrytý, ale nesouvisí s řešením dopravy.

Kuk Vykuk
11. března • 1:26

Ses zase přešleh hérem a blouzníš. B-]

čert
9. března • 19:39

Já ji chápu. Je to lukrativní byznys pro takové množství lidí, že rozumem to už zastavit nejde.

runner42
8. března • 8:52

Drazí elektromobilisté, v pondělí jedu z Prahy na dvě hodiny do Ostravské fakultní nemocnice. Jaký elektromobil byste mi na to doporučili? :-P

Kuk Vykuk
9. března • 12:03

Tobě pomůžou jedině elektrošoky. Problémy pražacké náplavy nikoho nezajímaj.

runner42
9. března • 12:24

Co je pražácká náplava?

Kuk Vykuk
9. března • 21:13

Ty.

runner42
10. března • 14:42

To jako že bych se měl stěhovat z Prahy do Ostravy? To jsi upad, ne? :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
11. března • 0:51

Vodstěhuj se kam chceš. B-]

Miloš
8. března • 19:00

Doporučil bych VLAK. Osobní automobil je vhodný tak na vzdálenost 100km tam a 100km zpět.:-)) Na větší vzdálenosti jsou jiné dopravní prostředky.:-D

runner42
8. března • 20:49

Po vlastní zkušenosti se radostně vrátím na D1.

Zelí
8. března • 9:10

Regiojet, Eurocity atp.

runner42
8. března • 10:54

Po mnoha a mnoha letech jsem zusil cestu vlakem do Ostravy dva týdny dozadu a vypadalo to následovně:
35 minut cesta po Praze + 20 minut časová rezerva do odjezdu vlaku + 30 minut mrznutí na nástupišti u uzavřeného vlaku Leo Express, protože se čistil a na příjezdu byl zpožděný, cesta vlakem 3,5 hodiny, čekání na autobus 15 minut, cesta busem 15 minut, cesta v areálu 10 minut.
Cesta zpět 10 areál, 10 čekání na bus, 15 cesta busem, 60 minut zbytečného čakání na vlak, protože jsem skončil schůzku o hodinu dřív, ovšem vylepšená o další hodinu zpoždění Pendolína na příjezdu, cesta vlakem 3h45 minut, taxi po Praze 25 minut.Celkem 12 hodin 20 minut cesta, náklady 2200 Kč (Leo Express First+, ČD 1. třída, busy a taxi).Upřímně, nas***. Nikdy více.

runner42
8. března • 18:35

Můžete chlapci klikat mínusy, ale to je realita.

čert
9. března • 19:24

Minusy jsem ti nekliknul. Jezdívám v 8:09 s Leo z Prahy do Studénky, přestup na lokálku ČD do Kopřivnice. Tam jsem ve 11:45hod. A druhý den odpoledne zpět v 15:25 s ČD a příjezd do Prahy s Leo kolem 19:30hod. Suma sumárum obě cesty i s kávou dohromady za cca 700,- Kč. K tomu tramvaj po Praze na Lítačku, po 20 minách na každou cestu. Takže cesta tam asi 4,5 hoďky, cesta zpátky asi 5 hodin. Autem to je od domu k domu asi 370 km a mapy.cz tvrdí, že bych to měl ujet za 3:33 hod.a necelých 800,-Kč za benzín. Amortizaci auta nepočítajíc.
No, jel jsem to párkrkrát, ale pokud nechci prasit, tak to dávám s bídou za 4 hoďky. Tragedíe začíná před lanovým mostem, pak je na hradecké chvíli klid a další maso je mezi Hradcem a Mohelnicí. Pak už to zase jakž takž jde...... teda, když není sníh a led. Zpátky podobně. Úplná katastrofa je, když vyjde návrat na pátek. To se pak od hradecké na výjezd z okruhu do Řeporyj, crcám klidně i hodinu a půl. Waze newaze Ale je to o náhodě, kdy kde kdo nabourá a co ucpe. To platí i o vlaku. Taky už jsem v něm stál 3 hoďky kvúli přejetýmu mezi Olomoucí a Mohelnicí. Jsem dalek toho, tvrdit, že železnice je idální. Ale vedle těch kamiony ucpaných a na spoustě míst rychlostně omezených silnic, to na spoji, kde není mnoho přestupů, zase tak špatná volba není. Vím, že pro mnoho lidí čas jsou peníze. Jenže plánovat časový harmonogram pro cestu autem po naších silnicích je spíš sázka do rulety. Takže ano, někdy to je výhra, někdy není. Pro mě to je volba ve filozofické rovině. Tolik peněz, abych kvůli tomu honil čas nepotřebuji. A beru to jako sport. Jednou jsem tam rychleji já, jindy ti druzí. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
12. března • 10:18

Chápu, ale nerozumím pointě. Nepochybuji, že cesta vlakem může za některých výjimečných okolností vyjít lépe. Ovšem sám píšete, že to dáváte "s bídou za 4 hoďky", což je ale stále výrazně lepší čas, než cesta vlakem+doprava na a z nádraží + další nutné časové prodlevy a rezervy.
Tak to prostě je a nemá smysl si něco nalhávat.

Zelí
8. března • 6:29

S elektromobilitou Evropská komise plní nějaké zadání a obyvatelům neřekla a nemá ani povinnost to říkat o co tady jde a čeho chtějí dosáhnout. A je zřejmé, že všichni aktéři na to musí přistoupit. Volba není.

Jarda
8. března • 6:24

Takže pro výrobce. Pokud si mám koupit auto na baterky, tak musí splnit tyto podmínky. Dojezd 500km mi stačí (včetně topení nebo klimatizace). Doba nabíjení nesmí přesáhnout 5 minut a nabíječky musí být rovnoměrně rozesety po republice a to tak abych nepřijel na nabíječku a nestálo přede mnou 5 aut. Registrace odmítám, je to buzerace. Chci připojit nabíječku, po 5 minutách zaplatit platebni kartou, nebo hotovostí a odjet. Cena auta nesmí přesáhnout 500 000,-
Pokud tyto podmínky nebudou bezezbytku splněny, auta na baterky nekupuju. A věřte mi, nebudu sám. Klidně si zkrachujte.
Nechápu, proč se nesoustředíte na vodíková auta... Na každý pumpě může být bez problémů vodík, mají hodně prostoru, dost pump měli donedávna natural 98...

jj
8. března • 12:14

vodík? pokud máte autobus nebo dodávku co denně rozváží zboží proč né? Ale osobák co s ním člověk nejede každej den nesmysl i přes tříplášťovou supertěsnou nádrž se vám během pouhých 14 dní POLOVINA doslova a do písmene vypaří! To nechceš auto co budeš muset jned dotankovat jen cos ho nechal pár dní stát...

Tommy
8. března • 15:35

Jo vypaří...ale kam. Do garáže, kde si pak rozsvítí :-D
Ještě štěstí, že české automobilky už neřídí Češi, protože při průměrné české technické erudici by zase dopadlo nějakou Š120, 1203 nebo podobným zázrakem vědy a techniky :-D

traveller
8. března • 10:53

Vidím to stejně. Cena jako u standardních aut, možnost rychlého nabití nebo výměny baterie.

josephko
7. března • 22:32

Pekne sa to začína kryštalizovať, resp. jednotlivé dieliky puzzle elektromobilizácie začínajú pekne do seba jeden po druhom zapadať.
Cena elektroáut klesá, ich ponuka /nabídka/ sa čím ďalej tým viac rozširuje, rovnako ako počet dobíjacích staníc. Zvyšuje sa rýchlosť nabíjania, klesajú ceny batérií a prakticky každý týždeň môžeme čítať či počuť o tom, že nejaký výrobca posunul latku v tejto oblasti zase o trochu vyššie.
Na tejto technológii mi už chýba v podstate len jediná vec, ale aj na tej sa už pracuje: indukčné dobíjanie. S indukčným dobíjaním sa "tankovanie" stane jednoduchšie a zaberie menej času ako tankovanie benzínu, nafty a pod. Dobíjať auto sa bude, keď sa s ním nejazdí. A to je 95 % času v "živote" auta. Len zlomok osobákov najazdí každý deň viac ako 500 km. A tie budú zase môcť využiť rýchlonabíjačky.
Ak by niekomu tých 95 % nesedelo, tu je jednoduchý výpočet. Priemerný osobák ročne najazdí 20.000 km. Ak rátame priemernú rýchlosť 50 km/h, tak je to ročne cca 400 hodín jazdy. Rok má pritom 8760 hodín.
Mimochodom účinnosť indukčného dobíjania sa už dnes pohybuje nad hranicou 90 %. Je tam možno trochu väčšia strata ako pri nabíjaní káblom, ale zase je to podstatne pohodlnejšie. Skrátka niečo za niečo.
Jediné, čoho, resp. koho mi je ľúto, sú elektromobilofóbi. Nie je to pre nich asi nič príjemne, keď sa im postupne rúcajú ich predstavy o svete bez elektromobilov... :-D Snažia sa síce vymýšľať stále nové a nové argumenty, kvôli čomu sú elektroautá nezmyslom, ale priestor na ich ľudovú tvorivosť je stále menší a menší...

Petr
8. března • 9:31

Na tvém příspěvku je vidět,že o elektrických autech a hlavně jejich bateriích víš úplné hov.o!To,že někdo oznámí vynález neznamená,že zítra bude ta nově vynalezená baterie v prodejně!Na rakovinu taky již bylo postupem let oznámeno asi 50 zaručených léků a zatím nic spolehlivě nefunguje a lidé dál umírají.Na baterku zapomeń.Auto,které vozí půl tuny baterií nemá smysl.Je to příliš veliká a zbytečná zátěž,která ničí parametry auta.Budoucnost je plyn.Elektřina tak možná za 50 let bude ideální na ježdění.

@
11. března • 12:03

Chtěl si napsat konkrétně vodník. Ano, budoucnost elektromobility je v něm a v palivových článcích.
Auta na baterky budou vždy na "baterky", přesně řečeno k hovn*.

@
11. března • 12:05

Samo že vodík.

G
11. března • 8:14

Péťo, je vidět že tomu vůbec nerozumíš ty.....

jozka
8. března • 8:44

V pul jedenacty vecer mozna. Jenze pak prijde rano, maminka te vzbudi, musis do skoly a sen je pryc.

jozka
7. března • 19:27
Fic
7. března • 21:05

No, do 150cm vejšky. Leda tak pro taprslíky.
Za druhý: Co budu dělat v Tatrách, když chci jet z Mostu do Budějovic???

Dycky Most!
8. března • 0:20

Tak prostě pojedeš do Tater, no. Co bys taky dělal v Budějicích, akorát chlastal.

Radon
7. března • 19:23

Jedina vazna chyba elektroauta je cena. Druha mensi je problem nocniho nabijeni aut na sidliste kde bydli 80.000 lidi. Dojezd uz casto neni tak limitujici. Takze porad je to cele o bateriich. Jednou nekdo prijde s dokonalou baterkou (cena 100.000Kc, dojezd 400 km, nabijeni 30 minut) a elektromobilita se rozjede. Do te doby jen pro fandy ...

Petr
7. března • 19:33

Nabíjení 30 min. To si děláte prdel.? Max tak 5min. Jenomže, kde chcete vzít ty gigawaty energie?

josephko
7. března • 22:34

Taký blbý príspevok, že je škoda naň reagovať... :-D

bzzz
7. března • 20:18

Pri dojezdu 400 vetsina nebude mit problem dobijet klidne x hodin pri parkovani (doma).

kadel
7. března • 20:52

Ale no tak soudruhu, většina lidí žije ve městech, potažmo v panelácích. Jak mám tahat gábl z vokna do auta když tu ukradnou i nos mezi vočima natožpak měděnej gágl se kterým dobije člověk na tu dálku leda starou bačkoru. Nanejvejš vyhoří panelák. A lidi na vesnicích zas tak moc peněz nemají aby si mohli pořídit ty auta na baterky za mega. Navíc by se tam museli prvně natahat silnější dráty. Jedinej udržitelnej rozvoj jsou auta se šlapkama.

@
11. března • 11:51

Přesně tak. Natahat nové a hodně silné kabely do stoupaček paneláků, ale i do země v celých sídlištích, městech a vesnicích. Dále vyměnit transformátory v trafostanicích, vedení atd. až k rozvodnám VVN + vystavět nové elektrárny, úložiště odpadu. Je to nereálné a jestli, tak běh na dlouhou dobu pro několik generací. A o ekologii ani nemluvě... http://www.autoforum.cz/zajimavosti/naprosta-vets...

Tommy
8. března • 15:28

Ne, většina lidí nežije v panelácích. Že tak žiješ ty, není měřítkem celostátním.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
10. března • 17:40

Dobre, zamenime panelaky za bytovky a uz to plati...

bzzz
7. března • 21:40

Ale no tak soudruhu, pletete si pojmy s dojmy. Reaguji na potrebu rychlonabijeni. Elektromobil si samozrejme poridi ti, kterym to dava smysl (maji na to) a vetsina z nich na tuty bude nabijet doma nebo v 'praci' (i tech x hodin). Tenhle pocet/zatez nase site zvladnou. Elektrifikovane sidliste je jeste na dlouho utopie, to se drive bude resit doprava jako takova.

Phoenix
7. března • 19:20

Elektromobily jsou fajn tam, kde mají lidi baráky, garáže a tam se můžou pravidelně nabíjet... Představa, jak na sídlišti, kde parkuje několik set aut, by se daly rozumně nabíjet, na to zatím nikdo nic nevymyslel...

Fic
7. března • 21:03

Furt s těma sídlištěma... Dneska tam bydlej už jen zbytky, a ti si EV nekoupěj. Vysoký procento lidí má domek, a dojíždí do práce autem. To má smysl. Zevloun z paneláku se stejnak bude kymácet na zastávce....

pavel
8. března • 18:09

hlupče většina těch tvých novodobých domkařů je tak zadlužená že neví kam skočit já bydlím v paneláku je to velmi levné pohodlné a mám čas na koníčky a na cestování a mhd jsem nejel ani nevím jinak do práce jezdím na kole i v zimě cca 4 km je to zábava elktroprdítko bych si mohl kupit ale nejsem blbec abych si kupoval předraženej neekologickej šmejd to může akorát takový blb jako jsi ty

Ludek_II
8. března • 7:37

Zase jeden vesničák, co machruje s barabiznou z vepřovic.

Michal
8. března • 7:24

Člověče, urazil jste mě. Bydlím na sídlišti, domek nechci (finance nejsou problém), do práce jezdím autem, tam trávím min. 10 hodin denně, v průběhu dne různě popojíždím, na vizitce mám napsáno ředitel. Myslím si že jsem ideální kandidát na elektroauto. Kde ho přes noc nabiju? Během dne to není reálné. Opravdu se nepovažuji za "Zevlouna z paneláku".
Btw. - V okolí mého bydliště (paneláku) se vyskytuje relativně dost zánovních aut v ceně přes 1M a všichni tyhle lidé mají peníze, jsou tedy potenciálními uživateli elektroaut.

Kuk Vykuk
9. března • 11:48

Já měl taky na všech vizitkách co jsem kdy měl anglicky napsáno ředitel, ale byl jsem jen řadovej zaměstnanec. Ředitelů nás bylo 3 zadele :-D

homer
8. března • 18:37

finance nejsou problém - tak na co řediteli čekáš, až ti přilezou do bytu štěnice a vyfetlo bude spát na rohožce?

Tommy
8. března • 15:27

No tak ředitel, co bydlí v paneláku, ale musí jezdit autem, kterému ovšem nechce pořídit garáž je tak specifický případ, že jaksi není statisticky relevantní...
V ČR je milion rodinných domů a statisíce bytů s vlastní garáží. Takže místa pro EV habakuk.

Kuk Vykuk
9. března • 11:50

V ČR. Bylí v rodinejch donech jen 1/2 obyvatel. Druhá půlka bydlí v bytovejch domech. Je to 50/50. :-P

jj
8. března • 12:10

taky bydlim v panelaku a protoze penize nejsou problem parkuji v garazi uz jen proto aby auto dele vydrzelo a nemusl jsem jezdit kazdej tejden do myčky ;)

Hloupej Honza
8. března • 9:37

A kolik pak Vás je v tom baráku deset, nebo dvacet bytů? Nebo je Vás dvacet na celé sídliště? To se firmy fakt přetrhnou.Kolik je aut ve vašem okolí vůbec nic neříká jestli ten co tam přespává, ten byt i vlastní. A to auto kterým jezdí, jestli je jeho a kolik za něj skutečně dal.Na vesnici máme spoustu lufťáků a co na tom že dnes by to stavení stavení bylo za několik milionů. Když kdysi koupili kdysi za par set tisíc či zdědil. A reálně teď mají tak na Dacii, nebo ojedou Koktávku 1,9.

G
11. března • 8:02

No, nick máš správnej...:-D:-D:-D

Thomas Fuk
7. března • 18:03

A proč to doprkvančic nemůže být jako u dobíječek v Kanadě? Žádná registrace ani SMS potvrzování. Normálně přiložíte platební kartu jako kdekoli jinde a nabíjíte....

Tommy
8. března • 15:25

Přesně, tohle je skutečně jediný zásadní technický problém elektromobility. A kupodivu jediný z nějakého důvodu stále neřešený, ačkoli snadno řešitelný.

Kuk Vykuk
9. března • 11:42

Co to meleš, to není problém elektromobility, ale jen neschopnejch dinosaurů. Kup si Tezlu. Na jejich nabíječce neřešíš vůbec nic. Přijedeš, nabiješ, odjedeš. B-]

Já první
7. března • 19:50

Asi proto, že v EU se ještě nechováme jako jedna země...

Niemand
8. března • 6:57

A čo to s tým má spoločné? Pri tankovaní benzínu v Rakúsku potrebuješ registráciu?

bzzz
7. března • 18:13

Pac jinak by se o Skode/atd a elektromobilite nepsalo. Je treba prijit s necim jinym ;-)

Hlopej Honza
7. března • 17:55

Jak Superb v naftě stojí i přes mega. Nevšimnul jsem se, že by bylo zdůrazněno, že mluvil o vozu v základu.

Tom
7. března • 17:47

Elektroauto - auto, ktere vlastne nikdo nechce. Jinak kdyby mel nekdo zajem, mam tady dva roky stary telefon, nevyhovuje mi vydrzi baterky, spadla odhadem na 60% kapacity, taky v zime v mraze telefon vypina, vymena baterie je komplikovana, kryt nelze vycvaknout a v servisu se to cenove nevyplati. Tohle me potkat u auta...

Joe Doe
7. března • 21:18

Vedci zistili, ze auto a telefon su rozne veci.

Ludek_II
8. března • 7:35

Pokud to byli slovenští vědci, pak jsou to kabrňáci. :-)

Tom
8. března • 7:22

Americani pri prichodu mrazive zimy zjistili, ze oboji nefunguje. A ted hledej co maji tyhle dve veci spolecneho ;-). Az mi elektromobil zajisti dojezd 600 km v jakychkoliv podminkach, nabiti u domu nebude trvat v radu desitek hodin a ted to dulezite, cena bude srovnatelna s vozem se spalovacim motorem a to vcetne nabijecky u domu, jdu do toho. V soucasnosti jezdivam 500 km na jeden zatah, auto stoji treba dva dny v mrazech v horach a potrebuju se dostat i zpatky domu. Elektroauto je utopie. Chapu snahu vyrobcu prodat neco v cene dvou automatickych pracek za mega a pul, ale tenhle kauf prenecham jinym. Jinak bych se zamyslel i nad tim, jaky odber maji nabijecky a co udela s cenou elektriny, prestavba site a nedostatek volne elektriny na trhu. O ekologickem dopadu pri jeji vyrobe a likvidaci baterek nemluve. Je to slepa neefektivni cesta.

Tommy
21. března • 19:30

Za jak dlouho u sebe v garáži natankuješ plnou? :-D

Vlk z Wallstreet
13. března • 2:17

Ty jsi nějaký chytrý, asi toho budeš hoooooodně vědět :-D:-D Aneb tvoje heslo - uvařím příspěvek z fantasmagorie ve své hlavě a toho co jsem o elektroautech slyšel v hospodě u piva.

Tom
8. března • 3:27

Ale baterka stejná.

eLzyx
10. března • 11:52

baterka možná na podobných principech, ale nabíjecí a vybíjecí charakteristiky jiné. Bateriím nejvíce vadí nabíjení do plna a vybíjení do prázdna. Pokud se tyto stavy omezí, tak vydrží déle. A toho se snáze dosahuje u elektromobilu, kde snížení celkové využitelnosti snáze nahradím větším množstvím, než u mobilu, kam se další baterie nevejde.
Další věcí je i to, že u mobilu je plánovaná životnost asi 2 roky, takže není tlak na výrobce, aby baterie vydržela více. Naopak výrobci jsou rádi, když si kvůli tomu koupíte zase nový telefon. U elektromobilů je tlak na životnost větší, protože pokud by po dvou letech byla životnost baterie na 80% a po 5 letech na vyhození, tak už si nikdo elektromobil dobrovolně nekoupí. Ne od tohoto výrobce.
Podívejte se na statistiky od Tesly ... po 400t km pokles kapacity o 7%.
btw - mám tu 15 let starý mobil (Treo 650) a baterie pořád vydrží to, co za nova. I interní diagnostika ukazuje stále plnou životnost baterie. Takže když se chce, tak to jde.

Kuk Vykuk
9. března • 11:37

Tok vo Traban i Ferári jsou taky stejný, ale jak už to tak bejvá ďábel je v detailech :-P

Josef
7. března • 17:37

Z praktického současného hlediska je to Škoda na "baterky"...

Vóša
7. března • 17:06

Já zase přišel na způsob jak dotáhnout do zdárného konce moje životní poslání. Se svojí úderkou nastoupím do Škodovky, když tolik potřebují zaměstnance... Asi se mi nepodaří splnit si svůj sen, to by se musely přepsat učebnice zeměpisu , protože by Macocha už nebyla nejhlubší propast, ale to by v tom byl čert, aby se nám alespoň nepodařilo zastavit výrobu na pár dní...zlo se totiž musí stejně jako plevel vytrhnout i
s kořenem..
To říkám já Vóša, z boží vůle Škodobijec č.1.

puk123
8. března • 10:53

Macocha je nejhlubší propast?

rumpeak
8. března • 13:02

No v moravském krasu možná. Jen v ČR je výrazně hlubší třeba Hranická jeskyně.

pirate
7. března • 19:42

Ale jdi ty brepto.

Thomas Fuk
7. března • 18:05

Myslím, že u Embéčka ( a nejen tam) si Vóša neškrtne. Myslím, že si v autobranži už neškrtne nikde.

Doporučujeme

Články odjinud