Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Vóša  |  07. 03. 2019 17:06

Já zase přišel na způsob jak dotáhnout do zdárného konce moje životní poslání. Se svojí úderkou nastoupím do Škodovky, když tolik potřebují zaměstnance... Asi se mi nepodaří splnit si svůj sen, to by se musely přepsat učebnice zeměpisu , protože by Macocha už nebyla nejhlubší propast, ale to by v tom byl čert, aby se nám alespoň nepodařilo zastavit výrobu na pár dní...zlo se totiž musí stejně jako plevel vytrhnout i
s kořenem..
To říkám já Vóša, z boží vůle Škodobijec č.1.

Odpovědět  |   | 
Thomas Fuk  |  07. 03. 2019 18:05

Myslím, že u Embéčka ( a nejen tam) si Vóša neškrtne. Myslím, že si v autobranži už neškrtne nikde.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  07. 03. 2019 19:42

Ale jdi ty brepto.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  08. 03. 2019 10:53

Macocha je nejhlubší propast?

Odpovědět  |   | 
rumpeak  |  08. 03. 2019 13:02

No v moravském krasu možná. Jen v ČR je výrazně hlubší třeba Hranická jeskyně.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  07. 03. 2019 17:37

Z praktického současného hlediska je to Škoda na "baterky"...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  07. 03. 2019 17:47

Elektroauto - auto, ktere vlastne nikdo nechce. Jinak kdyby mel nekdo zajem, mam tady dva roky stary telefon, nevyhovuje mi vydrzi baterky, spadla odhadem na 60% kapacity, taky v zime v mraze telefon vypina, vymena baterie je komplikovana, kryt nelze vycvaknout a v servisu se to cenove nevyplati. Tohle me potkat u auta...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  07. 03. 2019 21:18

Vedci zistili, ze auto a telefon su rozne veci.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  08. 03. 2019 03:27

Ale baterka stejná.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 03. 2019 11:37

Tok vo Traban i Ferári jsou taky stejný, ale jak už to tak bejvá ďábel je v detailech

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  10. 03. 2019 11:52

baterka možná na podobných principech, ale nabíjecí a vybíjecí charakteristiky jiné. Bateriím nejvíce vadí nabíjení do plna a vybíjení do prázdna. Pokud se tyto stavy omezí, tak vydrží déle. A toho se snáze dosahuje u elektromobilu, kde snížení celkové využitelnosti snáze nahradím větším množstvím, než u mobilu, kam se další baterie nevejde.
Další věcí je i to, že u mobilu je plánovaná životnost asi 2 roky, takže není tlak na výrobce, aby baterie vydržela více. Naopak výrobci jsou rádi, když si kvůli tomu koupíte zase nový telefon. U elektromobilů je tlak na životnost větší, protože pokud by po dvou letech byla životnost baterie na 80% a po 5 letech na vyhození, tak už si nikdo elektromobil dobrovolně nekoupí. Ne od tohoto výrobce.
Podívejte se na statistiky od Tesly ... po 400t km pokles kapacity o 7%.
btw - mám tu 15 let starý mobil (Treo 650) a baterie pořád vydrží to, co za nova. I interní diagnostika ukazuje stále plnou životnost baterie. Takže když se chce, tak to jde.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  08. 03. 2019 07:22

Americani pri prichodu mrazive zimy zjistili, ze oboji nefunguje. A ted hledej co maji tyhle dve veci spolecneho . Az mi elektromobil zajisti dojezd 600 km v jakychkoliv podminkach, nabiti u domu nebude trvat v radu desitek hodin a ted to dulezite, cena bude srovnatelna s vozem se spalovacim motorem a to vcetne nabijecky u domu, jdu do toho. V soucasnosti jezdivam 500 km na jeden zatah, auto stoji treba dva dny v mrazech v horach a potrebuju se dostat i zpatky domu. Elektroauto je utopie. Chapu snahu vyrobcu prodat neco v cene dvou automatickych pracek za mega a pul, ale tenhle kauf prenecham jinym. Jinak bych se zamyslel i nad tim, jaky odber maji nabijecky a co udela s cenou elektriny, prestavba site a nedostatek volne elektriny na trhu. O ekologickem dopadu pri jeji vyrobe a likvidaci baterek nemluve. Je to slepa neefektivni cesta.

Odpovědět  |   | 
Vlk z Wallstreet  |  13. 03. 2019 02:17

Ty jsi nějaký chytrý, asi toho budeš hoooooodně vědět Aneb tvoje heslo - uvařím příspěvek z fantasmagorie ve své hlavě a toho co jsem o elektroautech slyšel v hospodě u piva.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  21. 03. 2019 19:30

Za jak dlouho u sebe v garáži natankuješ plnou?

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  08. 03. 2019 07:35

Pokud to byli slovenští vědci, pak jsou to kabrňáci.

Odpovědět  |   | 
Hlopej Honza  |  07. 03. 2019 17:55

Jak Superb v naftě stojí i přes mega. Nevšimnul jsem se, že by bylo zdůrazněno, že mluvil o vozu v základu.

Odpovědět  |   | 
Thomas Fuk  |  07. 03. 2019 18:03

A proč to doprkvančic nemůže být jako u dobíječek v Kanadě? Žádná registrace ani SMS potvrzování. Normálně přiložíte platební kartu jako kdekoli jinde a nabíjíte....

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 03. 2019 18:13

Pac jinak by se o Skode/atd a elektromobilite nepsalo. Je treba prijit s necim jinym

Odpovědět  |   | 
Já první  |  07. 03. 2019 19:50

Asi proto, že v EU se ještě nechováme jako jedna země...

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  08. 03. 2019 06:57

A čo to s tým má spoločné? Pri tankovaní benzínu v Rakúsku potrebuješ registráciu?

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  08. 03. 2019 15:25

Přesně, tohle je skutečně jediný zásadní technický problém elektromobility. A kupodivu jediný z nějakého důvodu stále neřešený, ačkoli snadno řešitelný.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 03. 2019 11:42

Co to meleš, to není problém elektromobility, ale jen neschopnejch dinosaurů. Kup si Tezlu. Na jejich nabíječce neřešíš vůbec nic. Přijedeš, nabiješ, odjedeš.

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  07. 03. 2019 19:20

Elektromobily jsou fajn tam, kde mají lidi baráky, garáže a tam se můžou pravidelně nabíjet... Představa, jak na sídlišti, kde parkuje několik set aut, by se daly rozumně nabíjet, na to zatím nikdo nic nevymyslel...

Odpovědět  |   | 
Fic  |  07. 03. 2019 21:03

Furt s těma sídlištěma... Dneska tam bydlej už jen zbytky, a ti si EV nekoupěj. Vysoký procento lidí má domek, a dojíždí do práce autem. To má smysl. Zevloun z paneláku se stejnak bude kymácet na zastávce....

Odpovědět  |   | 
Michal  |  08. 03. 2019 07:24

Člověče, urazil jste mě. Bydlím na sídlišti, domek nechci (finance nejsou problém), do práce jezdím autem, tam trávím min. 10 hodin denně, v průběhu dne různě popojíždím, na vizitce mám napsáno ředitel. Myslím si že jsem ideální kandidát na elektroauto. Kde ho přes noc nabiju? Během dne to není reálné. Opravdu se nepovažuji za "Zevlouna z paneláku".
Btw. - V okolí mého bydliště (paneláku) se vyskytuje relativně dost zánovních aut v ceně přes 1M a všichni tyhle lidé mají peníze, jsou tedy potenciálními uživateli elektroaut.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  08. 03. 2019 09:37

A kolik pak Vás je v tom baráku deset, nebo dvacet bytů? Nebo je Vás dvacet na celé sídliště? To se firmy fakt přetrhnou.

Kolik je aut ve vašem okolí vůbec nic neříká jestli ten co tam přespává, ten byt i vlastní. A to auto kterým jezdí, jestli je jeho a kolik za něj skutečně dal.

Na vesnici máme spoustu lufťáků a co na tom že dnes by to stavení stavení bylo za několik milionů. Když kdysi koupili kdysi za par set tisíc či zdědil. A reálně teď mají tak na Dacii, nebo ojedou Koktávku 1,9.

Odpovědět  |   | 
G  |  11. 03. 2019 08:02

No, nick máš správnej...

Odpovědět  |   | 
jj  |  08. 03. 2019 12:10

taky bydlim v panelaku a protoze penize nejsou problem parkuji v garazi uz jen proto aby auto dele vydrzelo a nemusl jsem jezdit kazdej tejden do myčky ;)

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  08. 03. 2019 15:27

No tak ředitel, co bydlí v paneláku, ale musí jezdit autem, kterému ovšem nechce pořídit garáž je tak specifický případ, že jaksi není statisticky relevantní...
V ČR je milion rodinných domů a statisíce bytů s vlastní garáží. Takže místa pro EV habakuk.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 03. 2019 11:50

V ČR. Bylí v rodinejch donech jen 1/2 obyvatel. Druhá půlka bydlí v bytovejch domech. Je to 50/50.

Odpovědět  |   | 
homer  |  08. 03. 2019 18:37

finance nejsou problém - tak na co řediteli čekáš, až ti přilezou do bytu štěnice a vyfetlo bude spát na rohožce?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 03. 2019 11:48

Já měl taky na všech vizitkách co jsem kdy měl anglicky napsáno ředitel, ale byl jsem jen řadovej zaměstnanec. Ředitelů nás bylo 3 zadele

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  08. 03. 2019 07:37

Zase jeden vesničák, co machruje s barabiznou z vepřovic.

Odpovědět  |   | 
pavel  |  08. 03. 2019 18:09

hlupče většina těch tvých novodobých domkařů je tak zadlužená že neví kam skočit já bydlím v paneláku je to velmi levné pohodlné a mám čas na koníčky a na cestování a mhd jsem nejel ani nevím jinak do práce jezdím na kole i v zimě cca 4 km je to zábava elktroprdítko bych si mohl kupit ale nejsem blbec abych si kupoval předraženej neekologickej šmejd to může akorát takový blb jako jsi ty

Odpovědět  |   | 
Radon  |  07. 03. 2019 19:23

Jedina vazna chyba elektroauta je cena. Druha mensi je problem nocniho nabijeni aut na sidliste kde bydli 80.000 lidi. Dojezd uz casto neni tak limitujici. Takze porad je to cele o bateriich. Jednou nekdo prijde s dokonalou baterkou (cena 100.000Kc, dojezd 400 km, nabijeni 30 minut) a elektromobilita se rozjede. Do te doby jen pro fandy ...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  07. 03. 2019 19:33

Nabíjení 30 min. To si děláte prdel.? Max tak 5min. Jenomže, kde chcete vzít ty gigawaty energie?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 03. 2019 20:18

Pri dojezdu 400 vetsina nebude mit problem dobijet klidne x hodin pri parkovani (doma).

Odpovědět  |   | 
kadel  |  07. 03. 2019 20:52

Ale no tak soudruhu, většina lidí žije ve městech, potažmo v panelácích. Jak mám tahat gábl z vokna do auta když tu ukradnou i nos mezi vočima natožpak měděnej gágl se kterým dobije člověk na tu dálku leda starou bačkoru. Nanejvejš vyhoří panelák. A lidi na vesnicích zas tak moc peněz nemají aby si mohli pořídit ty auta na baterky za mega. Navíc by se tam museli prvně natahat silnější dráty. Jedinej udržitelnej rozvoj jsou auta se šlapkama.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 03. 2019 21:40

Ale no tak soudruhu, pletete si pojmy s dojmy. Reaguji na potrebu rychlonabijeni. Elektromobil si samozrejme poridi ti, kterym to dava smysl (maji na to) a vetsina z nich na tuty bude nabijet doma nebo v 'praci' (i tech x hodin). Tenhle pocet/zatez nase site zvladnou. Elektrifikovane sidliste je jeste na dlouho utopie, to se drive bude resit doprava jako takova.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  08. 03. 2019 15:28

Ne, většina lidí nežije v panelácích. Že tak žiješ ty, není měřítkem celostátním.

Odpovědět  |   | 
tom  |  10. 03. 2019 17:40

Dobre, zamenime panelaky za bytovky a uz to plati...

Odpovědět  |   | 
@  |  11. 03. 2019 11:51

Přesně tak. Natahat nové a hodně silné kabely do stoupaček paneláků, ale i do země v celých sídlištích, městech a vesnicích. Dále vyměnit transformátory v trafostanicích, vedení atd. až k rozvodnám VVN + vystavět nové elektrárny, úložiště odpadu. Je to nereálné a jestli, tak běh na dlouhou dobu pro několik generací. A o ekologii ani nemluvě... http://www.autoforum.cz/zajimavosti/naprosta-vets...

Odpovědět  |   | 
josephko  |  07. 03. 2019 22:34

Taký blbý príspevok, že je škoda naň reagovať...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  07. 03. 2019 19:27
Fic  |  07. 03. 2019 21:05

No, do 150cm vejšky. Leda tak pro taprslíky.
Za druhý: Co budu dělat v Tatrách, když chci jet z Mostu do Budějovic???

Odpovědět  |   | 
Dycky Most!  |  08. 03. 2019 00:20

Tak prostě pojedeš do Tater, no. Co bys taky dělal v Budějicích, akorát chlastal.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  07. 03. 2019 22:32

Pekne sa to začína kryštalizovať, resp. jednotlivé dieliky puzzle elektromobilizácie začínajú pekne do seba jeden po druhom zapadať.
Cena elektroáut klesá, ich ponuka /nabídka/ sa čím ďalej tým viac rozširuje, rovnako ako počet dobíjacích staníc. Zvyšuje sa rýchlosť nabíjania, klesajú ceny batérií a prakticky každý týždeň môžeme čítať či počuť o tom, že nejaký výrobca posunul latku v tejto oblasti zase o trochu vyššie.
Na tejto technológii mi už chýba v podstate len jediná vec, ale aj na tej sa už pracuje: indukčné dobíjanie. S indukčným dobíjaním sa "tankovanie" stane jednoduchšie a zaberie menej času ako tankovanie benzínu, nafty a pod. Dobíjať auto sa bude, keď sa s ním nejazdí. A to je 95 % času v "živote" auta. Len zlomok osobákov najazdí každý deň viac ako 500 km. A tie budú zase môcť využiť rýchlonabíjačky.
Ak by niekomu tých 95 % nesedelo, tu je jednoduchý výpočet. Priemerný osobák ročne najazdí 20.000 km. Ak rátame priemernú rýchlosť 50 km/h, tak je to ročne cca 400 hodín jazdy. Rok má pritom 8760 hodín.
Mimochodom účinnosť indukčného dobíjania sa už dnes pohybuje nad hranicou 90 %. Je tam možno trochu väčšia strata ako pri nabíjaní káblom, ale zase je to podstatne pohodlnejšie. Skrátka niečo za niečo.
Jediné, čoho, resp. koho mi je ľúto, sú elektromobilofóbi. Nie je to pre nich asi nič príjemne, keď sa im postupne rúcajú ich predstavy o svete bez elektromobilov... Snažia sa síce vymýšľať stále nové a nové argumenty, kvôli čomu sú elektroautá nezmyslom, ale priestor na ich ľudovú tvorivosť je stále menší a menší...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  08. 03. 2019 08:44

V pul jedenacty vecer mozna. Jenze pak prijde rano, maminka te vzbudi, musis do skoly a sen je pryc.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  08. 03. 2019 09:31

Na tvém příspěvku je vidět,že o elektrických autech a hlavně jejich bateriích víš úplné hov.o!To,že někdo oznámí vynález neznamená,že zítra bude ta nově vynalezená baterie v prodejně!Na rakovinu taky již bylo postupem let oznámeno asi 50 zaručených léků a zatím nic spolehlivě nefunguje a lidé dál umírají.Na baterku zapomeń.Auto,které vozí půl tuny baterií nemá smysl.Je to příliš veliká a zbytečná zátěž,která ničí parametry auta.Budoucnost je plyn.Elektřina tak možná za 50 let bude ideální na ježdění.

Odpovědět  |   | 
G  |  11. 03. 2019 08:14

Péťo, je vidět že tomu vůbec nerozumíš ty.....

Odpovědět  |   | 
@  |  11. 03. 2019 12:03

Chtěl si napsat konkrétně vodník. Ano, budoucnost elektromobility je v něm a v palivových článcích.
Auta na baterky budou vždy na "baterky", přesně řečeno k hovn*.

Odpovědět  |   | 
@  |  11. 03. 2019 12:05

Samo že vodík.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  08. 03. 2019 06:24

Takže pro výrobce. Pokud si mám koupit auto na baterky, tak musí splnit tyto podmínky. Dojezd 500km mi stačí (včetně topení nebo klimatizace). Doba nabíjení nesmí přesáhnout 5 minut a nabíječky musí být rovnoměrně rozesety po republice a to tak abych nepřijel na nabíječku a nestálo přede mnou 5 aut. Registrace odmítám, je to buzerace. Chci připojit nabíječku, po 5 minutách zaplatit platebni kartou, nebo hotovostí a odjet. Cena auta nesmí přesáhnout 500 000,-
Pokud tyto podmínky nebudou bezezbytku splněny, auta na baterky nekupuju. A věřte mi, nebudu sám. Klidně si zkrachujte.
Nechápu, proč se nesoustředíte na vodíková auta... Na každý pumpě může být bez problémů vodík, mají hodně prostoru, dost pump měli donedávna natural 98...

Odpovědět  |   | 
traveller  |  08. 03. 2019 10:53

Vidím to stejně. Cena jako u standardních aut, možnost rychlého nabití nebo výměny baterie.

Odpovědět  |   | 
jj  |  08. 03. 2019 12:14

vodík? pokud máte autobus nebo dodávku co denně rozváží zboží proč né? Ale osobák co s ním člověk nejede každej den nesmysl i přes tříplášťovou supertěsnou nádrž se vám během pouhých 14 dní POLOVINA doslova a do písmene vypaří! To nechceš auto co budeš muset jned dotankovat jen cos ho nechal pár dní stát...

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  08. 03. 2019 15:35

Jo vypaří...ale kam. Do garáže, kde si pak rozsvítí
Ještě štěstí, že české automobilky už neřídí Češi, protože při průměrné české technické erudici by zase dopadlo nějakou Š120, 1203 nebo podobným zázrakem vědy a techniky

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 03. 2019 06:29

S elektromobilitou Evropská komise plní nějaké zadání a obyvatelům neřekla a nemá ani povinnost to říkat o co tady jde a čeho chtějí dosáhnout. A je zřejmé, že všichni aktéři na to musí přistoupit. Volba není.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 03. 2019 08:52

Drazí elektromobilisté, v pondělí jedu z Prahy na dvě hodiny do Ostravské fakultní nemocnice. Jaký elektromobil byste mi na to doporučili?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 03. 2019 09:10

Regiojet, Eurocity atp.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 03. 2019 10:54

Po mnoha a mnoha letech jsem zusil cestu vlakem do Ostravy dva týdny dozadu a vypadalo to následovně:
35 minut cesta po Praze + 20 minut časová rezerva do odjezdu vlaku + 30 minut mrznutí na nástupišti u uzavřeného vlaku Leo Express, protože se čistil a na příjezdu byl zpožděný, cesta vlakem 3,5 hodiny, čekání na autobus 15 minut, cesta busem 15 minut, cesta v areálu 10 minut.
Cesta zpět 10 areál, 10 čekání na bus, 15 cesta busem, 60 minut zbytečného čakání na vlak, protože jsem skončil schůzku o hodinu dřív, ovšem vylepšená o další hodinu zpoždění Pendolína na příjezdu, cesta vlakem 3h45 minut, taxi po Praze 25 minut.

Celkem 12 hodin 20 minut cesta, náklady 2200 Kč (Leo Express First+, ČD 1. třída, busy a taxi).

Upřímně, nas***. Nikdy více.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 03. 2019 18:35

Můžete chlapci klikat mínusy, ale to je realita.

Odpovědět  |   | 
čert  |  09. 03. 2019 19:24

Minusy jsem ti nekliknul. Jezdívám v 8:09 s Leo z Prahy do Studénky, přestup na lokálku ČD do Kopřivnice. Tam jsem ve 11:45hod. A druhý den odpoledne zpět v 15:25 s ČD a příjezd do Prahy s Leo kolem 19:30hod. Suma sumárum obě cesty i s kávou dohromady za cca 700,- Kč. K tomu tramvaj po Praze na Lítačku, po 20 minách na každou cestu. Takže cesta tam asi 4,5 hoďky, cesta zpátky asi 5 hodin. Autem to je od domu k domu asi 370 km a mapy.cz tvrdí, že bych to měl ujet za 3:33 hod.a necelých 800,-Kč za benzín. Amortizaci auta nepočítajíc.
No, jel jsem to párkrkrát, ale pokud nechci prasit, tak to dávám s bídou za 4 hoďky. Tragedíe začíná před lanovým mostem, pak je na hradecké chvíli klid a další maso je mezi Hradcem a Mohelnicí. Pak už to zase jakž takž jde...... teda, když není sníh a led. Zpátky podobně. Úplná katastrofa je, když vyjde návrat na pátek. To se pak od hradecké na výjezd z okruhu do Řeporyj, crcám klidně i hodinu a půl. Waze newaze Ale je to o náhodě, kdy kde kdo nabourá a co ucpe. To platí i o vlaku. Taky už jsem v něm stál 3 hoďky kvúli přejetýmu mezi Olomoucí a Mohelnicí. Jsem dalek toho, tvrdit, že železnice je idální. Ale vedle těch kamiony ucpaných a na spoustě míst rychlostně omezených silnic, to na spoji, kde není mnoho přestupů, zase tak špatná volba není. Vím, že pro mnoho lidí čas jsou peníze. Jenže plánovat časový harmonogram pro cestu autem po naších silnicích je spíš sázka do rulety. Takže ano, někdy to je výhra, někdy není. Pro mě to je volba ve filozofické rovině. Tolik peněz, abych kvůli tomu honil čas nepotřebuji. A beru to jako sport. Jednou jsem tam rychleji já, jindy ti druzí.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  12. 03. 2019 10:18

Chápu, ale nerozumím pointě. Nepochybuji, že cesta vlakem může za některých výjimečných okolností vyjít lépe. Ovšem sám píšete, že to dáváte "s bídou za 4 hoďky", což je ale stále výrazně lepší čas, než cesta vlakem+doprava na a z nádraží + další nutné časové prodlevy a rezervy.
Tak to prostě je a nemá smysl si něco nalhávat.

Odpovědět  |   | 
Miloš  |  08. 03. 2019 19:00

Doporučil bych VLAK. Osobní automobil je vhodný tak na vzdálenost 100km tam a 100km zpět. Na větší vzdálenosti jsou jiné dopravní prostředky.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 03. 2019 20:49

Po vlastní zkušenosti se radostně vrátím na D1.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 03. 2019 12:03

Tobě pomůžou jedině elektrošoky. Problémy pražacké náplavy nikoho nezajímaj.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 03. 2019 12:24

Co je pražácká náplava?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 03. 2019 21:13

Ty.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 03. 2019 14:42

To jako že bych se měl stěhovat z Prahy do Ostravy? To jsi upad, ne?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 03. 2019 00:51

Vodstěhuj se kam chceš.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  08. 03. 2019 09:25

Pořád nechápu tu snahu vnutit lidem elektrické auta,když zemního plynu je ještě na 300 let.Ropa taky ještě nedochází.Asi chtějí lidem vnutit elektrické auta a potom vyletí cena elektřiny 5 x nahoru.Jinak to nevidím.Elektromobil má jen 2 výhody(tichý provoz a bez lokálních emisí),tím to však končí.Ty emise vylezou z komína někde jinde,občané v ČR nemají pod polštářem 1 mil. kč a dalších 0,3 mil. kč na baterii,každý nemá auto zaparkované u zásuvky,někteří dokonce jezdí autem i ve velkých mrazech kdy baterie moc nefunguje(hlavně LION jsou na toto citlivé),málokterý servis vám v současnosti odstraní poruchu na el. autu(vždyť ještě pořádně neumí ani spalováky a vymění fůru věcí než přijdou na závadu)....Elektrické auto je a bude ještě minimálně 10 let NESMYSL!!!Ideální do současnosti je LPG a CNG,jezdí to levně a spolehlivě.

Odpovědět  |   | 
čert  |  09. 03. 2019 19:39

Já ji chápu. Je to lukrativní byznys pro takové množství lidí, že rozumem to už zastavit nejde.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  10. 03. 2019 16:27

Jak už jsem někde výš psal, evopská komise a amsionisti mají nějaký plán rozvratu, ale samozřejmě cíl nikdo neprozradí. Z pohledu ušáků je elektromobilita jako řešení individuální dopravy nesmysl, protože mají přebytky energie v plynu z frakování. Elektrickou síť mají nedostatečně dimenzovanou čili ten důvod proč na to tlačí a sypou peníze do tesly je skrytý, ale nesouvisí s řešením dopravy.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 03. 2019 01:26

Ses zase přešleh hérem a blouzníš.

Odpovědět  |   | 
Škoda fail  |  08. 03. 2019 10:05

Neslibovala Škoda, že to bude stát o 10-15 procent více než naftová Octavia a teď je to najednou 10-15 procent víc než naftový Superb?

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  08. 03. 2019 10:56

Vždyť ty ceny se potkávají a nikdo neříkal že mluví o základním modelu. takže jaká chyba Škody? Jaký je rozdíl v ceně mezi Oktávkou za devět set padesát, nebo Supem za devět set padesát? Spíš chyba těch co si hned domýšlí to co by chtěli sami slyšet.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 03. 2019 11:20

Jenže naftový Superb je i za 1.250.000 Kč. Takže jsme na cca 1.4 megaza elektromobil ve verzi social edition, reálně v normální výbavě pak 1.6-1.7 milionu a to mi přijde celkem reálné a Škoda mluví pravdu.

Odpovědět  |   | 
jj  |  08. 03. 2019 12:18

škoda peněz ať si slibuje co chce tady je reálná Cena elektromobilu který se dá koupit již dnes (cca 195.000,- Kč) (30,7 kWh) základní model – dojezd 310km... má te jen jeden háček prodává se zatím pouze v číně...

Odpovědět  |   | 
rumpeak  |  08. 03. 2019 13:01

VYpadá to moc hezky,a le jestli to má být blízko vzhledu modelu pod označením SK316, tak se novináři as budou divit.

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  08. 03. 2019 13:52

moc použitelné to není, v našem městě nabíječky nejsou, na sídlišti jedině heknout pouliční lampu, v práci taky nic...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 03. 2019 14:51

"měl by stát o 10 až 15 procent více než naftový Superb."

Takže minimálně milión.

Odpovědět  |   | 
David  |  08. 03. 2019 17:48

Každý idiot musí vidět design okopírovaná Tesla X.
Pak, že kopírují číňani. Trapná vypočítavost a ubohost VW

Odpovědět  |   | 
runner42  |  08. 03. 2019 18:34

To jako že to bude taky vypadat zezadu jako těhotný hroch? To snad ne...

Odpovědět  |   | 
Brutus  |  09. 03. 2019 11:51

Seš dobrej č. rák.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 03. 2019 12:30
kuk  |  09. 03. 2019 11:55

Ty s

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 03. 2019 11:57

Ty spíš s těhotným hrochem? To snad ne... Tak to jsi pak 4% zoofil.

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  09. 03. 2019 12:39

Elektroautomobily jsou slepá ulička.
1)elektrorozvodné sítě nejsou postaveny na tak vysoký odběr v případě třeba několika tisíc vozidel najednou připojených na nabíječky
2)stále není vyřešený problém,kdy vozidlo jede několik set,nebo tisíc kilometrů v kuse
a potřebuje dobíjení ve velmi krátkém času.
3)surovin na výrobu akumulátorů pro několik milionů vozidel se bude maximálně nedostávat a jejich cena bude prudce vzrůstat
4)následná recyklace bude nejen energeticky velice náročná,ale i krajně neekologická
5)výroba el.energií je také ve více než šedesáti procentech,,neekologická"
Podle mne tato bublina velice brzy splaskne a ti ,,ekologičtí aktivisté",kteří v současnosti
bojují za elektroautomobily zjistí,jak byli nevědomí a hloupí.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 03. 2019 21:20

Už se ti dobil robertek, běž si radši hrát.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  11. 03. 2019 07:49

Dnešní noc ukázala v plné nahotě další z nedostatků elektromobility - vysokou zranitelnost vůči klimatickým podmínkám.

Nemožnost ráno vyjet, protože jste zrovna jedna z 315.000 domácností bez proudu, to je hodně zbytečná nepříjemnost.

Odpovědět  |   | 
běžec  |  11. 03. 2019 13:22

Na jedné straně zranitelnost, na druhé straně část domácností bez proudu může mít k dispozici např. 30kWh v baterii automobilu pro přečkání nepříznivých klimatických podmínek.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  12. 03. 2019 10:07

Můžete to trochu rozvést?
Řekněme, že mám místo Grand Cherokeeho v garáži BMW i3 připojené k zásuvce a zázrakem jsem se vrátil z víkendu s plnou baterií. Jak přesně mi pomůže přečkat nepříznivé klimatické podmínky?

Odpovědět  |   | 
běžec  |  12. 03. 2019 16:12

Samozřejmě dnes je to spíše vize, ale bavíme se o budoucnosti (v ČR je dnes nejspíše i běžné použití elektromobilu, bez dostatečné infrastruktury, o kompromisech). Hezky je to nastíněno zde: https://youtu.be/mb59Kh22C8s... Ve zkratce baterie auta se bude chovat shodně s tím pokud byste měl doma baterii a nabíjel ji např. ze solárních panelů.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  13. 03. 2019 08:23

Jestli tomu správně rozumím, tak mi navrhujete přestavbu vytápění domu na bezkonkurenčně nejdražší způsob - elektrický kotel, abych si v případě blackoutu, o kterém nevím, jak dlouho bude trvat, mohl dvě hodiny topit z baterie elektromobilu a tím se ještě zbavit mobility.

Promiňte, ale to je absolutní pitomost.

Odpovědět  |   | 
běžec  |  13. 03. 2019 10:47

Píši, že je to vize do budoucna, kdy na tento typ použití budou domácnosti více připraveny a nemáte se to snažit aplikovat dnes, ale i tak zkusím nastínit to, co by nemuselo vyžadovat velké investice: budete mít energii pro uvaření jídla, v lednici se jídlo nezkazí, pracovat můžete z domova (počítač, síťové prvky), večer nebudete číst knížku při svíčkách, ale pustíte si domácí kino, do automatického kotle nebudete muset v noci chodit přikládat atd.

(A přímo pro Vámi zmíněný příklad stačí přímotop za 400 Kč s příkonem 2 kW, a pokud by Vám byla zima tak za tu cenu jich mají na skladě i více
https://www.datart.cz/-2080100-Ventilator-HYUND... ... )

Odpovědět  |   | 
runner42  |  13. 03. 2019 14:11

Absolutní nesmysl a totální hovězina.
Na chalupě mám výpadky každý rok, hlavně v zimě, jak nasněží, padají stromy na vedení a v CHKO se to vykácet prostě nesmí.
Pořídil jsem diesel elektrocentrálu 3,5 kVA jednofázovou z armádních přebytků a zakopal do země 250 litrový plastový sud. Celkem mě to stálo včetně nafty, aditiva, záložního ručního čerpadla, el. vedení a revize 25 tisíc Kč.
Na těch 250 litrů by mohla chalupa jet i dva měsíce (svícení a aut. kotel na dřevo je prd, něco si bere TV a audio, lednice a konvice), když by to teda bylo nutné, což se ale nikdy nestalo, max týden, při plné zátěži to bere jen 0.8 litru za hodinu.

Celé řešení za nula nula nic mi uskladňuje a kdykoliv dodá 900kWh. A teď mi navrhnětě a spočítejte ekvivalent v baterkách, ať se nasmějeme.

Odpovědět  |   | 
běžec  |  14. 03. 2019 10:15

Samozřejmě, že jedno řešení nemůže vyřešit všechny situace (tato konkrétní bych řekl je méně častá). Typická situace v nedaleké budoucnosti (třeba na Táborsku, kde teď byl problém), kdy máte domek se solárními panely na střeše a vytápění např. pomocí tepelných výměníků a nabitou baterii automobilu využijete pro přečkání kalamity a jako uložiště pro solární panely.

P.S.: Kamarád na chalupě, bez přívodu elektřiny, přešel z centrály na solár, protože nechce hluk a smrad a vozit stále zapáchající kanystry v autě (nelze vždy jen hodnotit samotnou ekonomiku provozu).
P.S.: Samotná elektrocentrála na naftu s pouze 2,8 kVA je na heuréce od 28 500.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  21. 03. 2019 21:25

Já chápu, že seš nějakej buran, co láduje piliňáky pet-flaškama s vyjetým olejem. Nicméně to ti po roce 2020 skončí a jakýkoli kotel pořídíš, budeš k němu potřebovat zdroj napájení pro MAR a oběhové čerpadlo. Hodně štěstí při výpadku elektřiny.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 03. 2019 10:59

Nemožnost si načepovat protože benzínka je po vichřici taky bez proudu je překvapivě úplně stejná nepříjemnost.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 03. 2019 11:13

Když se blížil Hurikát Katrína tak všude na pumpách byla cedule Out of gas, protože motoristi v panice všechno vykoupili.
https://www.cbsnews.com/news/new-sign-of-katrina-... ...

Hurikánek Harvej v Texasu zase rovnou zavřel 10 rafinérek protože povodeň.
https://www.businessinsider.com/oil-refineries-shut-down-... ...

Člověk si moc nevybere, ale po katastrofě si spíš vyrobíš elektřinu než že by sis sám zrafinoval benzín či naftu když ti dojdou zásoby.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  13. 03. 2019 19:27

Já si kdyžtak udělám etanol
Jinak jestli se bojíš katastrofy, kup si plastovou cisternu, 10000 litrů nafty a máš vyřešeno, na to můžeš fungovat několik let, viz můj příspěvek výše.

Odpovědět  |   | 
Dedo Alojz  |  13. 03. 2019 20:11

Škoda Vision iV - bude moznost dovybavy taznym zariadenim ?
Zatial tuto prakticku vec automobilky akoby obchadzaju okrem tych Americkych.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků

Nejčtenější články

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 91 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 144 N/A
Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elekt…

Se šéfem českého zastoupení Škodovky jsme si v Ženevě povídali o dalším rozvoji elektromobility v České republice. A má poměrně jasná sdělení.

7.  3.  2019 | | 102 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A