Škoda Kamiq odhalila první technická data. Pomůžete určit, co je vlastně zač?

68 komentářů

Drahoš S.
12. února • 10:26

Interiér se mi zdá na chlup stejný jako ve Scale, Vám ne? To tu jako máme další okopírovaný model s minimálními vylepšeními za opět velký peníz? Díky, ale to si nechám ujít, co vy?

Martin
13. února • 11:45

Přijde, že vzali Scalu a prostě to je okopírovali. Ještě do toho mohou dát 1.0 motor a bude to. Pro mě jednoznačně další zklamání!

Lejzy
20. února • 19:35

Přesně jak píšeš ... Jednou ukázali tak něják něco nového a teď to uvidíme v každém jejich autě

Chaoss
11. února • 20:06

Zveřejnili interiel Kamiqu ale v efektu je to interiér ze Scáli takže moc nic nepředvedli

Ludva
8. února • 15:05

Nechápu kam tohle směřuje...Škoda Karoq váží 1271 Kg a hodí do základu 1.0 TSIŠkoda Kamiq bude skoro to samé jako Scala ( 1240) a také 1.0TSI v základu...a pro zasmání :-))Fiat Punto II 1.2 - 860 KgSoudruzi někde udělali chybu. Honit motor turbem při takové váze je opravdu nápad hodný génia že? Za rok by mohli skončit alespoň na 0.9 TSI

Belzebub
7. února • 12:17

Vyvýšená Scala za navýšené peníze se stejně mizerným motorem v základu, no nekup to?

Dominik Pišňák
7. února • 12:08

Takže taková menší Scala…, žádné extra změny tu nevidím. Mě se to prostě nelíbí...Za ty peníze to dle mého stát rozhodně nebude!

Lion
6. února • 20:55

Když na to koukám tak interiér jde hodně do scaly kromě volantu takže škodovka pojede tenhle styl v každým autu bych řekl

josephko
6. února • 17:22

Porovnal som si interiér Kamiqu a Scaly a nie som istý, či tam je aspoň jediný rozdiel. Vypadajú úplne identicky. Dokonca aj vonkajšie spätné zrkadlá sa zdajú byť rovnaké... :-)Tu je interiér Scaly - obrázok sa dá kliknutím ešte zväčšiť.https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/skoda-s... ...

dzero pero
6. února • 17:56

Treba najdete rozdil alespon v cene. :-D

Leon
6. února • 18:01

:-D:-D:-D:-D:-D:-D tak ten tam bude stopro, vyšší podvozek, vyšší cena,....proto také ten model vzniká !

josephko
6. února • 17:12

To som zvedavý, ako môže byť z Kamiqu náhrada Fabie Combi, keď má objem kufra len 400 litrov. Kombík si predsa ľudia kupujú hlavne kvôli veľkosti kufra...Takže ak si bude chcieť kúpiť český či slovenský chalupár dostupné auto s väčším kufrom, čo si asi u škodovky kúpi? Možno Daciu Logan MCV alebo Ladu Vesta Combi... :-DChápem, že škodovke chýbajú výrobné kapacity a že na "rádoby" SUV-kách ľudia znesú o dosť vyššiu cenu. Lenže dobrovoľne prenechávať excelentnú pozíciu v triede malých kombíkov iným firmám mi ale tiež moc rozumné nepríde.Ale možno len škodovka mlží. Podobne ako Mazda s Wankelom: raz príde, potom vôbec nepríde, potom príde ako zdroj na výrobu elektriny, potom zase vôbec nepríde, a tak sa už točí aspoň 5 rokov dokola. Zmysel to má jediný - zneistiť konkurenciu.

Vuřtohryz
6. února • 15:02

Existuje na světě plodnější koncernový redaktor než pan J.M.? Troufám si říci, že nikoliv, je to prakticky prodloužená ruka PR oddělení VAG.

nemám jméno
6. února • 13:00

Všechny místní skuhraly bych na den posadil do Trabika nebo Škody 100. Ony by Vás ty békárny přešly :)

dzero pero
6. února • 17:50

Zkuste hadraplan! Na Skodu 100 a Trabika pak nedate dopustit. :-D :-D :-D

VW
6. února • 11:06

Svou současnou sebejistou cenovou politikou si Škodovka pomalu ale jistě podřezává pod sebou větev!!! Vše se ukáže koncem roku na jejich letošních prodejních výsledcích!!!!:-D:-D:-D

Marek71
6. února • 12:05

Byl bych v klidu. Podobné předpovědi tady čtu už léta a pořád to dopadne tak, že Škoda Auto produkuje z roka na rok víc aut a je pořád v zisku a kondici.Otázka je, jak zachytí přechod na auta do zásuvky, jestli to nedopadne tak, že ve Škodovce se budou dělat spalovací auta (viz přesunutí Passatu) a Němci si nechají vývoj a výrobu do budoucna perpektivních aut na platformě MEB. Ale ono není divu, rozhoduje VW...

space
6. února • 14:02

... do budoucna perspektivních aut... :-DMladý člověk se nezapře.

Marek71
6. února • 14:08

Neříkám, že to tak bude, ale zdá se, že VW si to myslí a dle toho koná. Uvidíme, co budoucnost přinese. Mě je celkem jedno, na co se bude jezdit, hlavně, aby tím neutrpěla individuální mobilita.

space
6. února • 17:12

Mě to jedno není, protože pro mě není důležité kam jedu, ale že jedu. To znamená užít si řízení, což nelze s nějakým ekovysavačem. Prostě ten stroj musí nasytit všechny tvoje smysly. A píšu ti proto, že oceňuji, že ses neurazil a jsi konzistentní.Západní svět je v elektromobilitě jinde, jenže jakmile skončí dotace, daňové úlevy...Jen představ vybudování dobíjecí infrastruktury na Jižním městě. Na kolik vyjde jedna nabíjecí stanice. To nepostavíme my dva za materiál a 200Kč/hod...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
7. února • 17:10

Takže jsi v životě v elektrickém autě neseděl, když píšeš, že se v něm nedá užít si řízení. OK, taky způsob, jak přiznat hloupost.

Krotitel Mpolana
8. února • 23:36

Navštiv ústav duševního zdraví v Klecanech, dají ti prášky na potlačení latentní agresivity.

Marek71
6. února • 21:04

To je v pohodě. Mě taky řízení baví, ale najedu toho hodně pracovně a to chci jet něčím pohodlným. Zatím je to spalovací auto, protože v elektru pro mě není nic použitelného. Pokud bude, tak klidně EV ale nesmí to mít ta omezení co to dnes má. A na zábavu pak něco jako MX-5 :-)

dzero pero
6. února • 17:49

Kolik toho rocne najezdite, ze Vas to tak bavi? Denne jezdim, dobrym autem (kterezto vetsina lidi povazuje za radost ridit), po kvalitnich (mimo CR) mimomestskych silnicich a dalnicich. A i presto vsechno jsem jiz za ta leta jezdenim unaven a rizeni si uzivam skutecne jen vlice zridka. :-(

Switch007
6. února • 10:28

MQB A0 není žádná výhra. Kromě toho, že nepodopruje 4x4, nemůže mít Scala ani Kamiq elektronickou ručku a tedy ani autohold funkci. A nejsem si jistý, jak to bude třeba s adaptivním tempomatem u DSG verzí, protože třeba Subaru s manuální ručkou umí zastavit, ale následně už nezvládne stát na místě a stejně je nutný za brzdu šlápnout..

mpolan
6. února • 11:53

Autohold, to je ta funkce, kdy šlápneš na brzdu a auto pak drží brzdy stále natlakované, dokud se nerozjedeš? To přeci není vázané na elektronickou parkovací brzdu. Stačí příslušně naprogramovat Brake Assist, který dnes má každé auto.

Switch007
6. února • 12:38

Autohold je ta funkce, když zastavíš na semaforu a můžeš sundat nohy z pedálů - auto stojí na místě. (ne hill assist) Myslíme asi to stejné.. Bez elektronické ručky to ve škodovkách nejde.

mpolan
6. února • 12:52

Však to myslím. Na to stačí jen udržovat tlak v brzdové soustavě, dokud nešlápneš na spojku nebo plyn. Pár řádek kódu navíc, ovládací prvky už v brzdové soustavě jsou.

Switch007
6. února • 13:00

To jo, ale zase problém se zárukou - zásah do ŘJ. Navíc nejde vypnout tlačítkem, což se hodí třeba při popojíždění v koloně z lehkého kopce, kde se nemusí trápit spojka s rozjezdy..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
7. února • 17:09

Počkej, kdo mluví o zásahu do ŘJ? Tohle dodávají normální výrobci aut, není to žádná podomní úprava. Tak jaká ztráta záruky?

JirkaX
6. února • 15:28

Máš v tom zmatek. Při aktivaci Auto Holdu brzdí všechna kola nezávisle na ruční brzdě, tlakem v brzd. systému. Udrží ti tlak který jsi vyvinul tlakem na brzdový pedál. Po přidání plynu se odblokuje. El. brzda brzdí mechanicky podobně jako ruční.

Switch007
6. února • 15:38

A tvrdím snad něco jiného? Jen říkám, že u koncernu mají auto hold jen auta s el. ručkou, to je vše. O technologii, jakou to pracuje, jsem nic nepsal ani nerozporoval :-)

JirkaX
6. února • 15:44

Psal jsi, že bez el. ručky to nejde. Proč by nešlo? Ok, nechme toho.

Switch007
7. února • 9:12

Aha, už chápu :-D Tím, že "to nejde" jsem myslel, že to tak škodovka pro zákazníky nenabízí. Že to je technicky proveditelné, to je věc jiná. Teď už si rozumíme ;-)

JirkaX
7. února • 12:08

Jo. :-))

Marek71
6. února • 12:51

A jaký je rozdíl mezi tímto a hill assist?U mě teda když zapnu funkci Hold, tak když zastavím a zabrzdím auto tak, že úplně stojí (mám ale zařazeno "P")m tak mohu sundat nohu z plynu a auto brzdí. A když přidám, odbrzdí se. Ale funguje to na rovině i do kopce, v čem je jiný ten hill assist?

space
6. února • 10:54

Čím víc vopičáren v autě, tím větší kopyto za volantem...

Switch007
6. února • 11:51

Takže největší kopyta řídí Tesly? :-D Jezdil jsem se se spoustou aut včetně mechanického WRX STi nebo BRZ, ale občas toho řízení má jednoduše člověk po uši a chce se jen pohodlně a jednoduše s rodinou někam daleko přepravit. Takže proč ne elektronická ručka, autohold a adaptivní tempomat? :-)

nemám jméno
6. února • 12:58

Třeba proto, že co tam není, to se nepokazí.

Marek71
6. února • 13:07

S takovým přístupem bychom pořád jezdili na koních :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dzero pero
6. února • 17:40

Zrejme ano. Ale auta by se nam jiste nekazila. :-P

Marek71
6. února • 21:07

To jo. A když kůň chcipne, tak se neservisuje, ale vymění :-)

dzero pero
7. února • 13:53

To rozhodne. Ale auta by se ani tak nekazila. :-D

Tomáš
6. února • 9:29

Parádní auto. Aspoň teď bude jasné, pro jaké auto jaký motor. Pro Kamiq 1.0 TSI 85kW, pro Karoq 1.5 TSI 110kW a pro Kodiaq 2.0 TSI 140kW. Je dobře že se podařilo udržet tak velký rozvor. Ještě by to chtělo aby cena kopírovala Scalu a vůz se dal pořídit s 1.0 TSI a trochou výbavy do 400.000,- Kč...

JAP
7. února • 14:22

Pls, uz nejezte ty houbicky.

motor zero
6. února • 9:03

A pomuzeme: Dalsi z nekonecne rady mr*ek.

space
6. února • 8:42

Každodenní příděl drog pro pacienty :-DČeský auto a k vyslovení názvu potřebujete, aby vám někdo přerazil sanici, což je asi dobrá pozvánka do klubu koncerňáků.

...
6. února • 8:47

Buď rád že po scala, se tohle nejmenuje srala

motor zero
6. února • 9:10

Nazvu s tim ve skodovce tak oblibenym Q vysypu z rukavu tucet za minutu: Semiq, Brtniq, Prdiq, Losiq, Nosiq, Höniq, Karliq, Zelviq, Yezdiq, Voziq, Fabiq, Brniq ....

Zdenda
6. února • 8:38

400 litrů na kufr není taky úplná výhra hlavně by mě zajímala ta motorizace, ale počítám s litrovým tříválcem v základu, takže nic pro mě. S lepší motorizací bude rozdíl 50tis minimálně a to je pořád "základní" výbava, kdo by to bral?

brk77
8. února • 18:56

Yeti měl 405l a dvě basy piv vedle sebe se tam vejdou, takže ok. ;-)

Marek71
6. února • 9:28

Na to, že to je menší crossover, je kufr dostatečný. Ostatně, kolik má třeba Fabka kombi? Kdo chce větší kufr (i celé auto), koupí Octávku.PS:Teď jsem četl, že na trh přichází modernizované Mondeo a jako novinka hybrid v kombíku. No a kufr to má taky jenom 400l. Tam bych řekl, že už je to problém :-)

mpolan
6. února • 8:22

Hm, píší, že zveřejnili interiér Kamiqu, ale v podstatě je to jen 1:1 převzatá Scala. Takže to vlastně bude jen "Scala scout"?

Rybář
7. února • 13:35

Ano okopírovaná Scala jen s vyšším podvozkem... jen vyšší hmotnost, ale 1.0 TSi nechají v základu, takže docela smutné.

brk77
8. února • 18:53

1.0 TSi je i základní motorizace Karoqu. Je v podstatě nemožné, aby model pod Karoqem začínal na slušnější motorizaci. Taková je doba, bohužel.

motor zero
6. února • 9:13

Nepsalo se, ze Scalaq nebude v kombi? To by pak mozna davalo smysl. ;-) Proc kombik tedy nenazvat jinak a nevymackat z toho dalsi marketingovou omacku? Vzdyt oni ty Cesi ty omacky tak miluji! :-D

prc
6. února • 11:17

Kamiq bude kombík, ale spíš zvýšený hatchback...

prc
6. února • 11:18

Sakra, jsem se uklepl... Kamiq NEBUDE kombík...:-/

Brutus
6. února • 8:18

Odchodem ejlepšího designéra pana Josefa Kabáně se Škodovka opět vrací do období kdy budou opět vznikat ohavnosti jako byl Roomster, Yeti, Fabia2 atd.
Pan Kabáň dostal Škodovku na absolutní špičku což jí záviděl kdejaký výrobce. Tenhle Kamiq to je přímo obludnost.

nemám jméno
6. února • 12:56

Souhlas až na tu Yetinu. Tam jste úplně mimo.

brk77
8. února • 18:49

To je těžké. Zrovna u Yetiny bych řekl, že ji Kabaň spíš "zprasil". Vývoj aut je na dlouho a i když byl šéfdyzajner již před představením Yetiho, tak na jeho návrhu pracoval hlavně jeho předchůdce. Kábaň měl na svědomí facelift a ten je takový kočkopes. Hranatá kapota a zároveň zakulacená boční okna a podobně. To mu ale nemám za zlé. Hodně lidem se to libí a on ani víc udělat nemohl. Facelift není o změně 90% dílů.Jeho design Superbu, Octavie, Rapidu a Fabie se mi líbil. Naopak nejsem moc odvázaný z Kodiaqu a Karoqu. Tyhle auta už sice dodělával někdo jiný, ale základ byl patrně na něm a tady mám z toho takové hodně rozporuplné pocity. Yeti byl jedinečný, ale tohle jsou tuctova SUV, která mě spíš nudí. Když jsem viděl poprvé koncept Yetiho, tak jsem viděl auto, které bych chtěl, podobně jako třeba třeba Suzuki Jimny. U K...qu to by jen něco jako "hmm, nová Škodovka".

JirkaX
6. února • 11:40

Co myslíš, jak dlouho trvá vývoj auta? A jak dlouho je Kabaň ze škodovky?

Vlk z Vlkohradu
6. února • 11:02

Pan Kabaň ještě před svým odchodem navrhoval design i tohoto vozu.

Duj
7. února • 14:20

Navrh a finalni verze jsou dve ruzne veci.

Marek71
6. února • 9:22

Ten dizajnér se jmenuje Jozef Kabaň. Když ho tak obdivuješ, tak bys mohl znát alespoň jeho jméno :-)https://cs.wikipedia.org/wiki/Jozef_Kaba%C5%88...

motor zero
6. února • 10:17

Ac osobne skodovky vubec nemusim, presto mam pocit, ze pod kabanovym vedenim ziskaly jisty a unikatni charakter. V tom vidim hodnotu. Zda je tento charakter libivy, nebo neni, to je druha a ciste subjektivne vec.

Marek71
6. února • 11:05

Ale ano, souhlasím. Já nekomentoval práci dizajnéra, jen jsem opravil toho člověka, který o něm tak obdivně píše a přitom ani nezná jeho jméno.

Doporučujeme

Články odjinud